Mówi: | Marek Staszek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | DB Schenker Rail Polska |
DB Schenker Rail Polska zamierza walczyć o klienta jakością usług. Stawia na przewozy kontenerowe
DB Schenker Rail Polska stawia na przewozy kontenerowe. Spółka należąca do największego w Europie operatora towarowych przewozów kolejowych deklaruje, że będzie świadczyć usługi wymagającym klientom, dla których jakość i wartość dodana usługi mają znaczenie.
– Chcemy tak jak każdy biznes, żeby te usługi były wykonywane w sposób dobry jakościowo i rentowny, tak aby możliwe było inwestowanie w naszą przyszłość – deklaruje w rozmowie z Newserią Inwestor Marek Staszek, od połowy roku prezes zarządu DB Schenker Rail Polska. – Świadczenie usług wysokiej jakości ma być naszym wyróżnikiem. DB Schenker Rail nie jest koleją, która zrobi każdy przewóz i za każdą cenę. Natomiast adresuje swoje usługi do klientów, dla których jakość stanowi wartość. Myślę, że takich klientów w nowoczesnej gospodarce europejskiej jest wielu i będzie w przyszłości coraz więcej.
DB Schenker Rail Polska zajmuje w Polsce na rynku kolejowych przewozów towarowych drugą pozycję po PKP Cargo. Jego składy przewożą ok. 20 proc. ładunków towarowych w Polsce, podczas gdy do konkurenta należy ponad 50 proc. rynku. Choć PKP Cargo prowadzi ekspansję zagraniczną, pozycja DB Schenker Rail w Europie jest już jednak znacznie silniejsza.
– Staramy się umożliwić realizację przewozów, które są realizowane nie tylko na terenie Polski, lecz także – zgodnie z potrzebami klientów – na terenie całej Europy – podkreśla Marek Staszek. – Dzisiaj to jest zdecydowana większość klientów kolei. Wszystkie duże koncerny mają swoje zakłady produkcyjne rozlokowane w różnych krajach w Europie, dlatego uważamy, że to jest przyszłość przewozów towarowych – właśnie przewozy transeuropejskie. To jest nasz cel.
Przewoźnik chce także być dobrze postrzegany na rynku pracy i chce gwarantować swoim pracownikom dobre warunki.
– Chcemy jako pracodawca stanowić pewien model, pewien wzorzec – mówi prezes DB Schenker Rail Polska. – Chcemy być dobrym pracodawcą, który tworzy miejsca pracy, zapewnia bezpieczne warunki i potrafi w ten sposób stworzyć atrakcyjne środowisko i przyciągnąć pracowników, którzy są w stanie kształtować naszą przyszłość.
DB Schenker Rail podkreśla, że stawia też na ekologię. To strategia ważna z perspektywy Unii Europejskiej. Może więc procentować nie tylko wizerunkowo, lecz także pomóc w zdobywaniu klientów, dla których ten aspekt działania firmy jest istotny.
– Chcemy być firmą, która jest przyjazna również dla środowiska, zarówno dla otoczenia lokalnego, jaki i dla środowiska naturalnego – powiedział Marek Staszek, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania