Newsy

CD Projekt: W ciągu kilku tygodni pojawi się testowa wersja gry „The Witcher: Battle Arena” dla użytkowników Androida. Premiera w IV kwartale 2014 r.

2014-08-22  |  06:00

Ruszają zapisy do testowej wersji gry „The Witcher: Battle Arena”, która ma być dostępna za darmo na urządzeniach mobilnych. Producent zapowiada, że nie będzie ukrytych opłat, które mają zwiększyć szanse na zwycięstwo, ale gra ma zarabiać na mikropłatnościach od graczy, którzy będą chcieli się wyróżnić, np. strojem. CD Projekt zapowiedział premierę nowej gry na IV kwartał tego roku.

Liczb nie podajemy, ale ,,sky is the limit’’, czyli w tym momencie nie ustalamy żadnego limitu. Mamy nadzieję, że będzie bardzo dużo zainteresowanych, ale oczywiście nie wszystkie osoby będą mogły się dostać do programu beta [wersji testowej red.], ponieważ nie wszystkie telefony, smartfony czy tablety spełniają wymagania sprzętowe. Nasza firma jest znana z tego, że mamy bardzo duże przywiązanie do jakości obrazu i do jakości wizualnej naszych produktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tadeusz Zieliński, project manager w CD Projekt.

Według Zielińskiego gra będzie wymagała posiadania najlepszych smartfonów i tabletów dostępnych na rynku. Testy będą prowadzone jedynie na urządzeniach z systemem Android i mają ruszyć w przeciągu kilku tygodni. CD Projekt spodziewa się, że jego pierwsza gra na platformy mobilne okaże się sukcesem dzięki sile marki, jaką jest Wiedźmin.

Mieliśmy spotkania z różnymi partnerami, większość z nich gra w Wiedźmina pierwszego i drugiego, może nie wszyscy, ale bardzo wiele osób to nasi fani – twierdzi Zieliński.

Zdobycie szerokiej bazy graczy ma zapewnić także upowszechniający się model free to play, zgodnie z którym nie trzeba płacić jednorazowo sporej sumy za produkt, jaką jest gra. Wszystkie funkcjonalności gry mają być dostępne bez dodatkowych odpłatności, a jedynie poprzez wyniki w rozgrywkach. Równocześnie CD Projekt wejdzie w nowy, dynamicznie rozwijający się segment rynku, na którym będzie mógł łatwo zwiększać przychody, rozszerzając funkcjonalności w ramach gry.

Najlepszym przykładem tego, ile pieniędzy można zarobić na rynku mobilnym, jest Angry Birds”. To są miliony, jeżeli nie miliardy dolarów. Oczywiście to wszystko jest oparte na mikropłatnościach znajdujących się w grach. Ludzie wolą wydawać mniejsze pieniądze, ale częściej, niż jednorazowo płacić. To jest nieprzebrane morze pieniędzy – uważa projekt manager w CD Projekt.

Zdaniem Zielińskiego „The Witcher: Battle Arena” ma ten sam model płynnościowy i gatunek co gra na PC „League Of Legend”, która jest najważniejsza grą w tym segmencie na świecie. Według szacunków w zeszłym roku zarobiła ona 630 mln dolarów.

Zgodnie z zapowiedziami CD Projekt „The Witcher: Battle Arena” ma zarabiać na chęci odróżnienia się graczy od innych, co jest powszechnie spotykanym modelem biznesowym w innych grach. Zieliński dodaje, że nie będą to jednak ukryte czy wymuszone opłaty, ani też takie, które faworyzowałyby płacących w rozgrywkach. Ponadto wszystkie ceny w grze będą podane w zwykłych walutach, dzięki czemu gracze nie będą obciążania spreadami przy zakupie wirtualnych walut na potrzeby gry.

W związku z tym zrezygnowaliśmy z takich elementów, jak pay to win, najbardziej klasycznego modelu zarabiania, czyli dawanie graczom mocy w grze za pieniądze. To jest absolutnie niezgodne z naszą filozofią jako firmy i graczy – podkreśla Tadeusz Zieliński.

Czytaj także