Mówi: | Tomasz Józefacki |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Benefit Systems SA |
Benefit Systems: nasze przychody rosną o 20 proc. rocznie. Z karnetów pracowniczych korzystają firmy, sądy, a nawet kurie
Przychody Benefit Systems, spółki działającej na rynku pozapłacowych świadczeń dla pracowników, rosną o ok. 20 proc. rocznie. Marża utrzymuje się na poziomie 21 proc. Jak przekonuje Tomasz Józefacki, prezes spółki, obecny rok pod tym względem nie będzie wyjątkiem. Z oferty spółki korzystają przede wszystkim firmy, ale także uczelnie, sądy czy kurie.
– Rynek zmienia się wraz z pracownikami, którzy dołączają do przedsiębiorstw – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems. – Widzimy wyraźnie strumień wchodzących właśnie na rynek pracy osób z tzw. pokolenia Y – wyżu demograficznego, urodzonych między 1980 i 1995 rokiem, które są zainteresowane naszymi produktami, zachowaniem równowagi między pracą i spędzaniem czasu wolnego. To one przede wszystkim zwiększają zainteresowanie naszymi produktami.
Jak wynika z ostatniego raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 roku” zajmującej się analizą rynku pracy firmy Sedlak & Sedlak, 75,2 proc. zatrudnionych deklaruje, że ich firma oferuje tego rodzaju benefity. To o ok. 8 proc. więcej niż w 2012 roku. Potencjał rynku pozafinansowych świadczeń pracowniczych – zdaniem Tomasza Józefackiego – jest więc duży. W ostatnich latach przychody Benefit Systems rosną o ok. 20 proc. rocznie. Marża utrzymuje się na poziomie 21 proc.
– Na razie nie przesłanek, by myśleć, że kolejny rok będzie inny – zapewnia Józefacki.
Jak wynika z analizy firmy Sedlak & Sedlak, zatrudnieni dzisiaj oczekują od swoich pracodawców w ramach pozapłacowych benefitów pracowniczych przede wszystkim świadczeń medycznych (52 proc.), ubezpieczenia na życie (52 proc.), telefonu służbowego do prywatnego użytku (43 proc.) oraz zajęć sportowych (43 proc.). Jednak, jak zauważa Józefacki, nie zawsze wymagania pracowników pokrywają się z zakresem świadczeń kupowanych przez zatrudniające ich organizacje.
– Jeżeli patrzymy z perspektywy firm, to najważniejsze są świadczenia ubezpieczeniowe, urlopowo-wakacyjne, oferta kolonijna dla dzieci i ubezpieczenie zdrowotne – wylicza prezes zarządu Benefit Systems. – Pracownicy natomiast przede wszystkim oczekują świadczeń medycznych i sportowych. Właśnie takim przykładem jest karta MultiSport. To dzisiaj najbardziej pożądane przez zatrudnionych świadczenia.
Do grupy klientów spółki należy obecnie ponad 6,5 tys. firm i instytucji zatrudniających ponad dwa miliony pracowników. Z samych produktów sportowych korzysta blisko pół miliona osób, które mają do dyspozycji niemal 4 tys. obiektów sportowo-rekreacyjnych w 650 miastach Polski. Największym klientem spółki, jak informuje Tomasz Józefacki, jest Poczta Polska. Swoje usługi firma kieruje jednak zarówno do instytucji, korporacji, jak i małych firm lokalnych, zatrudniających więcej niż dziesięciu pracowników.
– W gronie naszych klientów mamy wiele instytucji: od sądów, prokuratur, poprzez szkoły podstawowe, uczelnie wyższe, aż po kurie – zauważa Józefacki. – Grono odbiorców i instytucji, które korzystają i kupują tego typu świadczenia dla swoich pracowników, jest więc bardzo szerokie.
W zakresie budowy oferty produktowej firma współpracuje z kilkoma tysiącami firm w całej Polsce.
– Przede wszystkim skupiamy się dzisiaj na rozwoju oferty sportowo-rekreacyjnej oraz rozbudowujemy nowe produkty o oferty kinowe, teatralne, wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, np. koncerty czy festiwale. Cały czas zwiększamy liczbę partnerów, którzy zapewniają nam dostęp do unikalnej oferty.
Spółka, jak przekonuje Tomasz Józefacki, sama motywuje swoich pracowników, realizując liczne programy motywacyjne.
– Firma rozwija się bardzo dynamicznie, w związku z tym chcemy odpowiednio motywować nasz zespół – tłumaczy Józefacki. – Robimy to na dwa sposoby: jednym jest plan akcyjny, skierowany do 35 kluczowych menadżerów, szefów i pracowników spółki, mamy również gotówkowe plany motywacyjne. Staramy się w tym zakresie działać bardzo aktywnie i w szybkim trybie. Nasze plany są ustawiane na pół roku, żeby jak najlepiej realizować założone wyniki.
Czytaj także
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-12-02: Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-10-24: Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
- 2024-12-04: Zmęczenie i spadek motywacji coraz częstszym problem polskich pracowników. Niewielu może liczyć na wsparcie pracodawców
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-18: Stereotypy społeczne sprawiają, że mężczyznom trudno szukać pomocy w depresji. W zdrowiu i edukacji ich sytuacja jest trudniejsza niż kobiet