Mówi: | Adam Jaroszewicz |
Funkcja: | członek rady nadzorczej |
Firma: | Benedictus Memes |
Benedyktyni z Tyńca wchodzą do centrów handlowych. Ekspansję sfinansują ze sprzedaży obligacji
Produkty Benedyktyńskie mają trafić do centrów i galerii handlowych. Spółka zajmująca się ich dystrybucją rozpoczęła sprzedaż obligacji, by sfinansować tę ekspansję. Rozważa też kolejne emisje, z których opłaci dalsze inwestycje w produkcję wysokiej klasy żywności.
W ramach emisji spółka Benedictus Memes chce pozyskać 400 tys. zł. Całość środków zamierza przeznaczyć na aktywa obrotowe. Przyspieszenie ich produkcji pozwoli firmie uzyskać lepsze warunki współpracy z placówkami wielkopowierzchniowymi, a usprawnienie procesu płacenia dostawcom pozwoli na korzystanie z bardziej atrakcyjnych cen.
– Poprzez aktywa obrotowe rozumiemy dwa rodzaje aktywów: z jednej strony jest to towar, który potrzebujemy zabezpieczyć na potrzeby tych kontraktów, z drugiej strony chodzi o usprawnienie możliwości zakupowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Adam Jaroszewicz, członek rady nadzorczej spółki Benedictus Memes. – Czyli doprowadzenie do jak najszybszej płatności dla kontrahenta po to, żeby uzyskać dodatkowe marże związane z atrakcyjną formą płatności
Dotąd wyroby sprzedawane pod marką Produkty Benedyktyńskie oferowane były głównie przez wyspecjalizowane sklepy. Spółka ma ich blisko 30.
– Nasze sklepy rozsiane są w największych miastach w kraju – informuje Adam Jaroszewicz. – Chcemy jednak sprzedawać nasze produkty również w innych placówkach rozumianych jako sieć nowoczesna, czyli różnego rodzaju galeriach handlowych, sieciach mniejszych i większych, w których te produkty mogłyby zainteresować klientów.
49 proc. udziałów w spółce Benedictus Memes należy do benedyktynów w Tyńcu, reszta do spółki Memes.pl. Zapisy na obligacje spółki potrwają do 24 marca. Cenę emisyjna jednej obligacji to 1 tys zł. Papiery mają oprocentowanie stałe 8,5 proc. w skali roku. Odsetki wypłacane będą co pół roku. Spółka liczy, że dzięki pozyskanym środkom zwiększy sprzedaż i będzie mogła dalej inwestować w rozwój.
– Myślimy o zwiększeniu mocy produkcyjnych i skoncentrowaniu się na produkcji części asortymentu bezpośrednio – deklaruje członek rady nadzorczej spółki Benedictus Memes. – W tej chwili korzystamy z sieci różnych, zazwyczaj mniejszych dostawców, którzy na nasze potrzeby produkują różne produkty, czasami mniejsze, czasami większe, w zależności od asortymentu. Docelowo chcemy jednak produkcję części tych produktów zgromadzić w jednym miejscu i rozpocząć na większą skalę produkcję własną.
Benedictus Memes to spółka, która specjalizuje się w sprzedaży żywności wyższej klasy. Część produktów wytwarza samodzielnie, część importuje lub organizuje produkcję. Pod marką Produkty Benedyktyńskie jest ponad 700 artykułów wytwarzanych z surowców najwyższej jakości.
– Zazwyczaj te produkty są pozbawione konserwantów, produkowane w sposób naturalny – zapewnia Adam Jaroszewicz z Benedictus Memes. – Staramy się, żeby nasze produkty były jak najbardziej naturalne i jak najbardziej autentyczne, dlatego wyszukujemy producentów, którzy taką jakość mogą zapewnić i kontrujemy na bieżąco, czy nie ulega ona zmianie. Myślę, że są to produkty dla wszystkich tych, którzy cenią sobie po prostu jakość.
Czytaj także
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-13: Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
- 2024-12-30: Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
- 2024-11-25: Nałóg nikotynowy wśród nieletnich zaczyna się najczęściej od e-papierosów. Przyciągają ich słodkie, owocowe smaki tych produktów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-09-27: Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
- 2024-09-16: Konsumenci coraz częściej sięgają po ryby ze zrównoważonych połowów. Sprzedaż certyfikowanych produktów sięga 18 tys. t
- 2024-11-14: Sieci handlowe oferują coraz więcej ryb ze zrównoważonych połowów. Lidl i Kaufland wśród liderów