Newsy

Dalsze obniżki stóp procentowych mogą przyspieszyć wzrost sprzedaży kredytów konsumenckich. Chce na tym skorzystać Sygma Bank

2015-03-03  |  06:25
Mówi:Artur Gaj
Funkcja:zarządzający programami lojalnościowymi i komunikacją
Firma:Sygma Bank Polska
  • MP4
  • Środowisko niskich stóp procentowych zachęca konsumentów do wydatków i nowych kredytów. Banki specjalizujące się w kredytach konsumenckich zyskują na tanim pieniądzu i rozwijają swoją ofertę. Obecny głównie w galeriach handlowych Sygma Bank szczególnie stawia na rozwój oferty kart kredytowych, które nie tylko osiągają wysokie marże, lecz także budują lojalność klientów.

    ‒ W tym roku chcemy budować swoją pozycję poprzez produkty finansowe, w których się specjalizujemy. Oferta obejmuje karty kredytowe, kredyty ratalne i kredyty gotówkowe ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Artur Gaj, zarządzający programami lojalnościowymi i komunikacją w Sygma Bank Polska. ‒W najbliższych miesiącach chcemy rozwijać segment kredytów gotówkowych oraz powiększać nasz biznes kartowy.

    Jak dodaje, Sygma Bank szczególnie nastawia się właśnie na rozwój segmentu kart kredytowych, co wynika ze współpracy z sieciami handlowymi w ramach m.in. oferty kredytów bezodsetkowych i kredytów z częściowym udziałem klienta.

    ‒ Klienci najbardziej cenią sobie kredyty bezodsetkowe w sklepach. Konstrukcja takiego kredytu jest bardzo prosta, ponieważ rzeczywiście nie ponoszą dodatkowych kosztów, spłacając jedynie dokładnie wartość towaru podzieloną przez liczbę rat ‒ tłumaczy Gaj.

    Jak podkreśla, przeciętnym klientem jest osoba w wieku od 35 do 55 lat, o średnich zarobkach, z dużego miasta.

    Sygma Bank ma pięć samodzielnych placówek: w Gliwicach, Katowicach, Kielcach, Toruniu i we Wrocławiu, oraz 29 punktów kredytowych. Sieć tych pierwszych nie będzie w obecnym roku rozwijana.

    ‒ Nie będziemy w tym roku otwierali nowych placówek. Nasza strategia związana jest z sieciami handlowymi ‒ tłumaczy Gaj. ‒ Współpraca między Sygma Bankiem a galeriami handlowymi jest harmonijna, bo obu stronom na tym zależy. Bank chętnie wchodzi do galerii handlowych, natomiast galerie chętnie udostępniają mu miejsce. Interes leży po obu stronach ‒ zaznacza.

    W sytuacji niskich stóp procentowych spadają marże banków, co zmusza je do poszukiwania rentowności w innych obszarach biznesowych. Takim obszarem dla Sygma Banku są karty kredytowe, które budują większą lojalność klienta niż przy udzieleniu kredytów i pożyczek gotówkowych.

    Dzięki odpowiedniej konstrukcji naszej oferty, czyli połączeniu zachęt i preferencyjnych opłat dla klientów, znajdujemy złoty środek, w którym bank jest w stanie osiągać odpowiednie marże. Natomiast w szerszym ujęciu rynkowym spodziewamy się dalszego spadku stóp procentowych i przygotowujemy się przynajmniej na jeszcze jeden trudny rok ‒ prognozuje Artur Gaj.

    W ocenie eksperta niskie stopy procentowe wynikają z ujemnej inflacji, na którą składają się z kolei niskie ceny ropy naftowej, deflacja w UE, a także embargo ze strony Rosji na produkty unijne.

    ‒ Trudno jest przewidzieć, jak długo to jeszcze potrwa. Natomiast w miarę przyspieszania rozwoju gospodarczego w Polsce i w Europie inflacja na pewno będzie rosła i z czasem stopy procentowe również wzrosną ‒ mówi Gaj.

    Środowisko taniego pieniądza pomaga Sygma Bankowi. Niskie stopy procentowe to niższy koszt kredytu dla klientów, co powoduje że chętniej sięgają oni po taki sposób finansowania swoich zakupów.

    Czytaj także