Mówi: | Tomasz Niewiedział |
Funkcja: | dyrektor Obszaru Bankowości Mobilnej i Internetowej |
Firma: | BZ WBK |
BZ WBK chce w tym roku zwiększyć liczbę klientów korzystających z bankowości mobilnej do miliona. Co 10. z nich ma aktywnie korzystać z systemu polskich płatności BLIK
Przeszło pół miliona klientów Banku Zachodniego WBK korzysta już z mobilnej aplikacji tej instytucji. W tym roku bank chce zwiększyć liczbę swoich klientów korzystających z bankowości mobilnej do miliona. Co dziesiąty z nich ma aktywnie używać polskiego standardu płatności mobilnych BLIK.
– W zakresie bankowości mobilnej oczekujemy, że utrzymamy bardzo dużą dynamikę przyrostu klientów – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomasz Niewiedział, dyrektor Obszaru Bankowości Mobilnej i Internetowej BZ WBK. – W ubiegłym roku podwoiliśmy liczbę klientów w tym segmencie, mamy ich w tej chwili blisko 550 tys. W br. chcielibyśmy dojść do miliona aktywnych użytkowników.
Jak mówi Niewiedział, BZ WBK jako pierwszy bank w Polsce zapewnił swoim klientom dostęp przez aplikację mobilną do doradcy online, czyli połączenia wideo z contact center. Obecnie prowadzone są prace nad dalszym rozwojem aplikacji mobilnej, która ma obsługiwać np. płatności HCE (Host Card Emulation) w chmurze. To technologia pozwalająca na mobilne płatności zbliżeniowe bez użycia internetu.
– Cały czas przede wszystkim pracujemy nad nowymi rozwiązaniami – zapewnia Tomasz Niewiedział. – Wprowadziliśmy bardzo duży pakiet takich założeń pod koniec ubiegłego roku. To rozwiązania, które umożliwiają jeszcze łatwiejszy dostęp do danych o rachunku. Informacja o saldzie i ostatniej transakcji jest obecnie pod kciukiem.
W wariancie tego rozwiązania przyjętym przez BZ WBK klient nie musi wiązać się także z konkretnym operatorem komórkowym. Dane jego karty przechowywane będą na serwerach banku z pominięciem SIM operatora. Bank przygotowuje także możliwość założenia Konta Godnego Polecenia z poziomu tabletu lub smartfonu.
– Są banki, które podobne rozwiązania już oferują – przyznaje Niewiedział. – Natomiast, co jest istotne, nasza funkcjonalność od początku do końca będzie umożliwiała założenie rachunku w aplikacji mobilnej.
BZ WBK wiąże także duże nadzieje z polskim systemem płatności BLIK, którego – obok Alior Banku, Millennium, ING Banku Śląskiego, mBanku, Orange Finanse oraz PKO Banku Polskiego i Inteligo – jest jednym z założycieli. Do końca br. z tego rozwiązania korzystać powinno 100 tys. klientów banku. Aplikacja jest już dostępna na trzy najbardziej popularne systemy operacyjne, czyli iOS, Android i Windows Phone.
– Wierzymy, że bankowość mobilna to przyszłość, więc klienci coraz bardziej będą się przyzwyczajać do płatności z wykorzystaniem systemu BLIK – prognozuje Niewiedział. – Już obecnie w naszej ofercie znajduje się wypłata gotówki w bankomacie, płatności w sklepie i internecie z kodem BLIK. W przyszłości wprowadzimy także możliwość przelewu na numer telefonu do banków, które w tym systemie będą uczestniczyły.
Polski system płatności mobilnych BLIK umożliwia płatność telefonem w sklepach, punktach usługowych i gastronomicznych, a także wypłatę za jego pomocą gotówki z bankomatu czy dokonywanie przelewów.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-18: Chińskie regulacje ograniczyły czas dzieci przed ekranami i nad pracami domowymi. W pozycji siedzącej spędzają one dziennie 46 minut krócej
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2023-11-29: Rośnie liczba użytkowników aplikacji walczących z marnowaniem żywności. Na zainteresowanie mocno wpłynął wzrost cen
- 2023-10-24: Polskie Towarzystwo Informatyczne „nagrodzi” e-buble. Szuka najbardziej nieprzyjaznych i irytujących aplikacji
- 2023-09-19: Polacy entuzjastami w podejściu do nowych technologii. Pod względem bezpieczeństwa danych najbardziej ufają bankom
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne