Mówi: | Piotr Gawron |
Funkcja: | senior project manager |
Firma: | Bank SMART |
Bank SMART wprowadzi pełną ofertę produktów inwestycyjnych. Nadal stawia na rozwój usług mobilnych
W ciągu 6 miesięcy od uruchomienia mobilnego, niskokosztowego Banku SMART podmiot osiągnął swoje cele i wprowadził pełną ofertę rozliczeniowo-oszczędnościową oraz kredytową dla klientów indywidualnych i przedsiębiorców. Obecnie kierownictwo banku planuje skupić się na produktach inwestycyjnych oraz dalszym rozwoju mobilnych funkcjonalności, takich jak logowanie do konta osobistego za pomocą głosu. To przyszłość tej branży, bo zdaniem ekspertów już ponad 3 mln Polaków korzysta z bankowości mobilnej, przechodząc z tradycyjnych kanałów bankowości internetowej i klasycznej bazującej na oddziałach stacjonarnych.
‒ Bank SMART rozwija się bardzo dobrze, zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Przyrost klientów i nasze cele biznesowe osiągają oczekiwane poziomy ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Gawron, senior project manager z Banku SMART.
Bank SMART jest częścią FM Banku PBP SA. Unikatową funkcjonalnością banku jest sterowanie głosowe kontem mobilnym oraz możliwość założenia konta osobistego przez telefon – trzeba tylko zrobić zdjęcie telefonem komórkowym i je wysłać.
Jak dodaje Piotr Gawron, w ciągu roku działalności bankowi udało się zbudować ofertę z pełnym zakresem usług bankowych dla klientów – od części rozliczeniowej, przez oszczędzanie klientów, do części kredytowej. Obecnie Bank SMART rozszerza gamę produktów kredytowych oraz rozważa wprowadzenie gamy produktów inwestycyjnych dla klientów indywidualnych.
‒ Chcielibyśmy w najbliższych dniach udostępnić pewne funkcjonalności, które będą bardzo nowatorskie na rynku. Między innymi planujemy rozbudować naszą bankowość głosową o biometrię, tak by klient mógł się zalogować, używając tylko głosu i by tylko za pomocą głosu mógł z nami „bankować” mobilnie ‒ tłumaczy Piotr Gawron. ‒ Przewidujemy również pojawienie się nowych produktów finansowych, już nie tylko bankowych. Wszystko po to, by sprostać wszelkim potrzebom finansowym klientów.
W ostatnich latach nasilił się trend oferowania klientom mobilnego dostępu do usług bankowych, choć skala i zakres takich rozwiązań jest różny, w zależności od banku i jego strategii.
‒ Wszystkie banki oferują dostęp do swoich systemów transakcyjnych z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych – aplikacji bądź stron internetowych przystosowanych do urządzeń mobilnych. Natomiast tylko kilka banków postawiło wyłącznie na ten kanał kontaktu ‒ zaznacza senior project manager w Banku SMART.
Konkurencją dla banku są duzi operatorzy, którzy wchodzą na rynek bankowych usług mobilnych.
Piotr Gawron wyjaśnia, że w ramach urządzeń mobilnych klienci często mają do czynienia z szerszym zakresem usług niż w tradycyjnym kanale internetowym. Chodzi między innymi o wykorzystanie aparatu fotograficznego bądź funkcji głosowych.
‒ Udostępnianie produktów finansowych w sposób przyjazny i prosty to według mnie trend rozwoju bankowości mobilnych w przyszłości. Produkty dostępne w kanale mobilnym mają bardzo często jedną wspólną : są prościej podane i bardziej zrozumiałe dla klientów ‒ przekonuje ekspert.
W jego ocenie o Banku SMART można mówić w kategorii dyskontu finansowego, który oferuje klientom atrakcyjne ceny przy zachowaniu jakości i prostoty produktów i rozwiązań.
‒ Myślę, że bankowość mobilna to przyszłość rynku, dlatego że jest prostsza, wygodniejsza i użyteczniejsza ‒ podsumowuje Piotr Gawron.
Czytaj także
- 2024-11-19: Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-10-31: Rosnące ceny energii i usług podbijają inflację. W pierwszej połowie przyszłego roku będzie się utrzymywać około 5-proc. wzrost cen
- 2024-11-05: Polacy boją się obniżenia poziomu życia na emeryturze. 40 proc. na ten cel oszczędza
- 2024-11-06: Coraz więcej Polaków deklaruje, że nie marnuje żywności. Wciąż jednak do kosza trafia 5 mln t jedzenia rocznie
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-10-16: Mokradła z kluczową rolą dla zagrożonych gatunków ptaków i bioróżnorodności. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych