Mówi: | Dariusz Choryło |
Funkcja: | dyrektor wykonawczy Departamentu Relacji Inwestorskich i Strategicznych Analiz Rynkowych |
Firma: | Pekao SA |
Bank Pekao SA walczy o klientów ze wsi i liczy na korzyści z kontynuacji współpracy z Biedronką
Pekao SA bardzo poważnie traktuje rozwój usług skierowanych do klientów z sektora rolniczego i liczy na znaczny wzrost tego rynku w najbliższym czasie. Jednocześnie nie rezygnuje z walki o klienta z dotychczasowych grup docelowych. Liczy też na znaczący wzrost transakcji bezgotówkowych na całym rynku związanych z udostępnieniem możliwości płacenia kartą w terminalach w sieci Biedronka, które należą właśnie do Pekao.
– Dla nas program „Agromania”, czyli większe zaangażowane w sektor rolno-spożywczy, ma charakter strategiczny – mówi agencji Newseria Inwestor Dariusz Choryło, dyrektor wykonawczy Departamentu Relacji Inwestorskich i Strategicznych Analiz Rynkowych Pekao SA – Do tej pory bank był tam raczej nieobecny, zresztą podobnie jak większość naszych dużych konkurentów. Widząc, jak dynamicznie ten sektor zmienił się w ciągu ostatnich lat po wejściu do Unii Europejskiej, uznaliśmy, że jest w tej chwili bardzo atrakcyjny.
W ciągu kilku miesięcy od przedstawienia nowej oferty bank pozyskał ponad 1,5 tys. klientów z sektora rolniczego i podpisał umowy kredytowe na ponad 1,5 mld zł. Choryło uważa to za dobry wynik startowy i zapowiada dalszy rozwój działalności w tej części rynku.
– To już jest zupełnie inna branża niż ta, którą pamiętamy sprzed 15 czy 20 lat. Jest to również znacząca część naszego eksportu. Jeżeli popatrzymy na pozycję Polski jako producenta w Europie czy w świecie, naprawdę w całym szeregu produktów zajmujemy wiodące pozycje. Dla sektora bankowego jest to ciekawy i atrakcyjny klient.
Bank nie skupia się tylko na rozwoju działalności w sektorze rolniczym. Zamierza walczyć też o klienta z innych segmentów.
– Zdecydowanie czujemy, że mamy potencjał, żeby obsługiwać większą liczbę klientów. W ciągu ostatnich lat dużo zainwestowaliśmy w poprawę jakości obsługi i tutaj widać pozytywne zmiany – mówi dyrektor.
Pekao zadowolony jest także ze współpracy z siecią Biedronka – chce rozwijać równolegle projekt płatności mobilnych PeoPay. Dużą inwestycją było zainstalowanie ponad 13 tys. terminali w 2,4 tys. sklepów tej sieci. Choryło podkreśla, że ma to ogromne znaczenie dla całego rynku płatności bezgotówkowych w Polsce.
– Biedronka była jedną z nielicznych sieci, która do tej pory nie akceptowała kart, a jednocześnie była to największa sieć detaliczna w kraju. Umożliwienie klientom Biedronki korzystania z kart płatniczych ma znaczący wpływ na rozwój całego sektora płatności bezgotówkowych w kraju. Szacujemy, że udział tych transakcji w transakcjach ogółem powinien wzrosnąć o 7 do 10 proc., co jest dość dużym skokowym wzrostem – ocenia Dariusz Choryło z Pekao SA.
Czytaj także
- 2023-03-17: Prezes mBanku: Pandemia upadłości w globalnej bankowości wydaje się mało prawdopodobna. Narastającym problemem sektora jest nadmiar regulacji
- 2023-03-27: Sektor bankowy zaczyna wychodzić z załamania na rynku kredytów hipotecznych. Złagodzenie stanowiska KNF i rządowy program pomogą w odbudowie sprzedaży
- 2023-03-31: Na rynku działa już ponad 1,2 mln terminali płatniczych. Nadal może być 500–600 tys. miejsc, gdzie płatności bezgotówkowe nie są przyjmowane
- 2023-03-24: KNF pracuje nad projektem ustawy o systemowym rozwiązaniu kwestii umów frankowych. Bankowcy popierają takie rozwiązanie
- 2023-03-14: Banki centralne USA i strefy euro zapowiadają restrykcyjny kurs. To może oznaczać również utrzymywanie wysokich stóp procentowych w Polsce
- 2023-03-10: Australijscy naukowcy pracują nad wydłużeniem żywotności baterii w smartfonach. Będzie można je użytkować nawet trzy razy dłużej
- 2023-02-27: Specjalna aplikacja pomaga trenować zapamiętywanie. To szansa dla pacjentów na wczesnym etapie alzheimera
- 2023-01-27: BIK: W ubiegłym roku popyt na hipoteki zmniejszył się o połowę. W 2023 roku spodziewany jest kolejny duży spadek
- 2022-12-08: Technologia Data Fabric zrewolucjonizuje sektor finansowy. Banki będą jej potrzebować, żeby nadążyć za bigtechami [DEPESZA]
- 2022-11-22: Maskotkowa akcja Biedronki po raz kolejny z rekordowym zainteresowaniem. Klienci zaoszczędzili ponad 0,5 mld zł i odebrali milion pluszaków