Newsy

Asseco Business Solutions chce być globalnym liderem systemów sprzedaży w branży FMCG

2015-03-30  |  09:00
Mówi:Andreas Enders
Funkcja:wiceprezes zarządu
Firma:Asseco Business Solutions
  • MP4
  • Asseco Business Solutions zamierza zwiększać sprzedaż kompleksowych platform sprzedażowych dla firm na całym świecie. Spółka stawia na rynki europejskie, ale nie tylko, bo wchodzi również do Australii. ABS chce zaoferować klientom – głównie z branży FMCG – całościowe rozwiązania obejmujące m.in. zarządzanie dystrybucją oraz e-handlem.

    Upatrujemy w tym naszej szansy wzrostu, ponieważ nie sprzedajemy już jedynie lokalnych, jednorazowych rozwiązań, ale sprzedajemy systemy, dzięki czemu z wiodącymi firmami zawieramy transakcje centralne, które pomagają nam nie tylko rozwijać się w Polsce i może w Rumunii, lecz także w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, krajach iberyjskich i we Włoszech. Wychodzimy również poza region – mamy teraz podpisać naszą pierwszą transakcję w Australii – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andreas Enders, wiceprezes zarządu Asseco Business Solutions.

    Jak poinformowała spółka Asseco Business Solutions w raporcie rocznym za 2014 r., głównym rynkiem zbytu wciąż jest Polska. Produkty spółki trafiły już jednak w ubiegłym roku do 20 krajów europejskich. Udział sprzedaży zagranicznej w 2013 r. wynosił niecałe 4,5 proc. przychodów ze sprzedaży spółki, ale w 2014 r. wzrósł już do niemal 5,5 proc. Wzrost przychodów z eksportu wyniósł w 2014 r. 19,9 proc. rok do roku.

    Spółka nie zamierza jednak poprzestać na tym poziomie. Enders zapowiada, że bardzo mocne podstawy w Polsce dają duże możliwości rozwoju eksportu.

    Zwiększamy coraz bardziej liczbę klientów i chcemy być czołowym w świecie producentem dostarczającym narzędzia automatyzacji działu sprzedaży w branży dóbr konsumpcyjnych szybkozbywalnych – mówi Enders. – Gdy rozmawiamy z naszymi klientami międzynarodowymi, znajdujemy u nich bardzo pozytywny oddźwięk, dlatego z powodzeniem możemy przenieść ten fantastyczny polski produkt na rynek globalny.

    Enders zwraca uwagę na to, że początkowo ABS chciało oferować przede wszystkim rozwiązania mobilne. Reakcja globalnych klientów na produkty firmy była jednak tak dobra, że spółka zdecydowała się na zwiększenie zaangażowania na rynkach zagranicznych.

     Nasza wizja polega na tym, aby stać się czołowym producentem platform sprzedażowych dla firm z branży produktów szybkozbywalnych. Jest to tak naprawdę przesuwanie granic branży poprzez dodanie dwóch dodatkowych rodzajów produktów, które wprowadzaliśmy w Polsce kilkanaście razy, mówię tu o rozwiązaniu do zarządzania dystrybucją oraz platformy handlu elektronicznego. Składamy to razem w bardzo obszerną wizję platformy sprzedażowej – wyjaśnia Enders.

    Asseco Business Solutions nie ujawnia poziomu marż ze sprzedaży zagranicznej. Enders zapewnia jednak, że ekspansja będzie prowadzona w sposób nie tylko prowadzący do zwiększenia przychodów, lecz także pozwalający na utrzymanie dochodowości.

    Spółka w 2014 r. osiągnęła 34,2 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o ok. 7,5 proc. rok do roku) oraz 28,6 mln zł zysku netto (wzrost o ok. 6,7 proc.).

    Czytaj także