Newsy

AB uruchamia sieć franczyzową Wyspa Skarbów specjalizującą się w sprzedaży zabawek

2015-05-25  |  08:00

Spółka AB, dystrybutor elektroniki użytkowej oraz rozwiązań z zakresu IT, zapowiada uruchomienie nowej sieci handlowej pod nazwą Wyspa Skarbów, która ma specjalizować się w sprzedaży zabawek. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenia, które zdobyła, zarządzając placówkami handlowymi w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd liczy na konsolidację rynku i zbudowanie sieci, która docelowo będzie obejmować ponad 100 sklepów.

Obecnie mamy 1,5 tys. punktów sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej w sieci różnego rodzaju franczyz – przypomina w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Przybyło, prezes spółki AB. – Swoje bogate doświadczenia chcemy teraz wykorzystać także na rynku zabawek. Uruchamiamy więc nową inicjatywę – sieć franczyzową sklepów z zabawkami pod nazwą Wyspa Skarbów.

Nowa struktura ma być głównym ośrodkiem konsolidacji rozdrobnionego obecnie rynku, wartego wg szacunków ok. 2 mld zł. Spółka chce, aby docelowo w skład nowej sieci wchodziło ponad sto sprzedających zabawki placówek handlowych.

– Uważam, że rynek jest bardzo rozdrobniony, dlatego znajdzie się na nim miejsce dla każdego. Chcemy ten rynek konsolidować, w planach mamy na pewno dynamiczny rozwój. Mogę obiecać, że chcemy mieć docelowo ponad 100 sklepów – zapowiada szef AB.

Zgodnie z planami spółki w Magnicach pod Wrocławiem już podczas tegorocznych wakacji ruszyć ma nowe centrum dystrybucyjno-logistyczne przedsiębiorstwa. To jedna z kluczowych inwestycji w ostatnich latach, dzięki której cała grupa ma uzyskać przewagę rynkową pod względem logistyki. Do nowej lokalizacji przeniesiony zostanie nie tylko cały dział magazynowo-logistyczny, lecz także centrala. Nowa siedziba AB będzie mieć 27 tys. mkw. powierzchni, ponad dwa razy więcej niż obecnie.

Centrum było projektowane głównie pod kątem obsługi e-commerce – przypomina prezes Andrzej Przybyło. – Obsługa zwiększonego ruchu w internecie to ogromne wyzwanie przyszłości. Nasze nowe centrum ma nam na to pozwolić. Dzięki niemu będziemy mogli jeszcze intensywniej się rozwijać, bo planujemy przepustowość na poziomie około 120 tys. paczek dziennie. Sercem tego systemu jest oczywiście automatyka magazynowa, wielopoziomowe antresole z dużą wydajnością, czyli ruch w zasadzie zautomatyzowany.

Rynek dystrybucji elektroniki użytkowej i rozwiązań z zakresu IT, jak wskazuje prezes zarządu spółki AB, charakteryzuje się dużą sezonowością. Największe przychody firmy na nim działające osiągają w ostatnim kwartale roku.

Staramy się uniezależnić od tego trendu, dlatego działamy w wielu segmentach: na rynku telekomunikacyjnym, SMB [małe i średnie przedsiębiorstwa – red.], w segmencie dużych projektów oraz przetargów – tłumaczy Andrzej Przybyło. – Jako broadliner [firma zwiększająca przychody dzięki konsolidacji rynku – red.] jesteśmy bardziej niezależni od trendów i wahań. Widzimy dla siebie dużą szansę na przyszły rozwój, bo tutaj rynek będzie na pewno lepiej się rozwijał niż na przykład w Stanach Zjednoczonych.

Podczas pierwszych trzech kwartałów rozpoczętego rok temu w lipcu roku obrotowego przychody Grupy Kapitałowej AB wyniosły blisko 5,27 mld zł i były o ponad 1 mld zł wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Firma zarobiła netto 54,2 mln zł wobec 44,9 mln zł rok wcześniej.

Czytaj także