Mówi: | Michał Jakubowski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | easyCALL |
Operator easyCALL chce potroić sprzedaż. Spółka planuje fuzje i nie wyklucza emisji akcji
Operator telefoniczny easyCALL prowadzi rozmowy o połączeniu z innymi firmami i rozbudowuje sieć sprzedaży o kolejne miasta. W ciągu kilku lat zamierza potroić sprzedaż. Rozważa nową emisję akcji, a za 2-3 lata przejście na główny rynek warszawskiej giełdy.
– Rynek telekomunikacyjny jest rynkiem trudnym – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Michał Jakubowski, prezes easyCALL. – Wszystko przez spadające ceny i coraz większą konkurencję, ale znaleźliśmy swoją niszę, na której bardzo dobrze funkcjonuje, jesteśmy w stanie oferować klientom produkty, których dotychczas nie mieli, a rynek potwierdza, że są one potrzebne.
Jak podaje notowana na NewConnect spółka, po trzech kwartałach jej przychody ze sprzedaży przekroczyły 10,8 mln zł i były o 1,5 mln wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto spółki spadł jednak z niemal 1,6 mln zł w 2013 roku do ponad 600 tys. zł. Spadek zysku spółki tłumaczyć mogą też jej aktywa, których wartość wzrosła w ciągu ostatniego roku do 5,8 mln zł, czyli o niemal 2 mln zł.
Operator easyCALL w najbliższej przyszłości zamierza stawiać na rynek małych i średnich firm, w dalszym ciągu rozwijając produkty skierowane do sektora biznesowego.
– Będziemy dalej rozwijać produkty związane z wirtualną centralą oraz usługi telekonferencyjne, które już świadczymy, ale chcemy je rozbudowywać – mówi Michał Jakubowski. – W związku z tym chcemy również zwiększać sieć sprzedaży, która w tej chwili zlokalizowana jest w Warszawie. Ten model się sprawdził, w związku z czym będziemy rozwijać go o kolejne lokalizacje.
Nowe biura sprzedaży spółki w pierwszej kolejności powstać mają w Radomiu i Łodzi. Operator liczy na to, że model biznesowy, który spółka rozwija w Warszawie, sprawdzi się też w innych miastach. Jeżeli tak się stanie, prezes zapowiada rozbudowę sieci sprzedaży w kolejnych lokalizacjach. W przyszłym roku nie wyklucza też połączenia z innym podmiotem.
– Prowadzimy takie rozmowy, natomiast jest jeszcze za wcześnie, by rozmawiać o szczegółach. Przyglądamy się jednak bacznie rynkowi i widzimy kilka ciekawych możliwości w tym zakresie – deklaruje prezes easyCALL, podkreślając dalej, że taka konsolidacja znacząco wzmocni sprzedaż spółki. – Myślę, że wzrośnie ona kilkukrotnie – na koniec tego roku będziemy mieli ok. 14-15 mln zł sprzedaży, a zakładam, że w kolejnych latach będzie to ok. 50 mln zł.
Przygotowania do konsolidacji, przejęcia innej firmy wymagają współpracy z inwestorami. Spółka od 2011 roku notowana na NewConnect rozważa też z czasem zmianę rynku, na którym handluje się jej akcjami.
– Nie wykluczałbym nowej emisji akcji w związku z ewentualnymi planami konsolidacji. Myślimy również o przejściu na główny rynek giełdy. Na razie są to jednak plany odległe, może za 2-3 lata – zapowiada prezes Michał Jakubowski.
Czytaj także
- 2024-11-21: Prawa dzieci wciąż nie są wszędzie respektowane i chronione. W Polsce brakuje ważnego mechanizmu ochrony międzynarodowej
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-10-18: Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
- 2024-09-26: W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
- 2024-09-13: M. Lasek: Z rozwojem cargo nie ma co czekać na nowe lotnisko centralne. Zachęty podatkowe mogłyby pomóc
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego