Mówi: | Paweł Madler |
Funkcja: | dyrektor ds. operacyjnych |
Firma: | Macro Games |
Macro Games pracuje nad autorską grą mobilną. Negocjuje z telekomem w zakresie jej dystrybucji
Spółka Macro Games planuje w przyszłym roku wydać autorską grę mobilną. Prowadzi też negocjacje z jednym z telekomów w zakresie jej dystrybucji. W ciągu kolejnych miesięcy strategia spółki skupi się na tworzeniu nowych oraz rozwijaniu już istniejących portali i budowaniu wokół nich społeczności graczy.
– Strategia spółki zakłada przede wszystkim rozwój portali i kontentu, które już istnieją, ale również tworzenie nowych portali, budowanie społeczności wokół nowych tytułów gier. W przyszłym roku najprawdopodobniej pojawią się nasze własne tytuły, zajmiemy się również ich dystrybucją. Zamierzamy też rozwinąć biznes, który jest w tej chwili istotną częścią spółki pod względem generowanych przychodów, czyli dystrybucję kluczy. To trzy główne obszary, w których widzimy potencjał wzrostu i rozwoju w przyszłym roku – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games SA.
Pod koniec września spółka Macro Games poinformowała, że rozpoczęła negocjacje dotyczące współpracy w zakresie dystrybucji własnej gry mobilnej z wiodącym na rynku operatorem sieci telekomunikacyjnym. Wykonanie gry powierzyła firmie Big Blue Marble Incorporation z USA, w której zakupiła 49 proc. udziałów. Spółka zaznaczyła, że grę cechuje pionierski charakter w porównaniu z innymi grami tego typu na rynku, przede wszystkim ze względu na połączenie elementów social, rywalizacji i fizycznej lokalizacji oraz elementów angażujących zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Macro Games szacuje, że wypuszczenie na rynek autorskiej gry i współpraca z telekomem w zakresie dystrybucji znacząco przyczynią się do zwiększenia przychodów.
– W pierwszym półroczu tego roku mieliśmy obroty na poziomie 2,5 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej przekroczył 900 tys. zł. Jednak rozwijamy się. Mamy ambitne plany i liczymy na to, że te wyniki będą znacząco lepsze w 2017 roku – przewiduje Paweł Madler.
W połowie lipca spółka Macro Games uruchomiła nową odsłonę CSCenter.pl, jednego z najstarszych portali dla społeczności graczy i fanów gry Counter Strike: Global Offensive. Zgodnie z przyjętą strategią, CSCenter.pl, będzie funkcjonować jako zintegrowana platforma e-sportowa działająca na zasadzie all-in-one. Oznacza to, że gracze i fani tytułu znajdą wszystkie interesujące ich informacje w jednym miejscu. Wraz ze startem odświeżonej platformy CSCenter.pl, spółka uruchomiła jednocześnie największą w polskim internecie ligę CS: GO CSCenter League.
Jak poinformowała spółka w raporcie za II kwartał 2016 roku, celem tych działań jest zwiększenie zasięgu w bardzo atrakcyjnej społeczności konsumenckiej. Zasięg szacowany na koniec tego roku to 300 tys. unikalnych użytkowników związanych na stałe z CSCenter.pl. W 2017 roku Macro Games planuje podwoić tę liczbę oraz wyjść z formatem ligi na rynki zagraniczne.
– W tej chwili jesteśmy właścicielem dwóch portali. Pierwszy to MyCraft, który zrzesza fanów gry Minecraft, a drugi portal to CSCenter.pl i zrzesza z kolei fanów gry Counter-Strike. Mamy tutaj do czynienia z dość różnymi grupami, co bardzo nas cieszy, ponieważ jesteśmy w stanie z naszymi portalami docierać do bardzo szerokich grup społecznych – mówi Paweł Madler.
MyCraft.pl to największy i najstarszy w Polsce portal poświęcony graczom i fanom Minecrafta. Na początku roku spółka Macro Games zainwestowała 500 tys. zł w nową odsłonę portalu i podpisała umowę o współpracy z technologicznym gigantem Microsoft, który wykupił prawa do gry.
Macro Games to spółka z segmentu gier, nowych technologii i rozrywki elektronicznej notowana na NewConnect od 2012 roku.
Czytaj także
- 2024-12-19: Unijny system handlu emisjami do zmiany. Po 2030 roku może objąć technologie pochłaniania CO2
- 2024-12-17: Polscy badacze pracują nad kwantowym przetwarzaniem sygnału. To rozwiązanie pomoże zapewnić superbezpieczną łączność
- 2024-12-11: Coraz większa rola sztucznej inteligencji w marketingu. Wirtualni influencerzy na razie pozostają ciekawostką
- 2024-11-22: Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-18: Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji
- 2024-10-09: Cyfrowi kontrolerzy lotów nie zastąpią na razie całkowicie ludzi. Zaawansowane technologie będą jednak wspierać zarządzanie ruchem lotniczym
- 2024-09-19: Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
- 2024-09-30: Giganci farmaceutyczni inwestują w sztuczną inteligencję. Chcą szybciej i taniej opracowywać kandydatów na leki
- 2024-10-08: Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. W dekarbonizacji pomagają nowe technologie, ale przyszłością są zielone paliwa