Newsy

T. Lehmann (Libet): Dobry rok dla branży budowlanej. Pomaga pogoda oraz przedwyborcze inwestycje

2014-09-11  |  10:00

Produkujący kostkę brukową Libet miał o 60 proc. wyższą sprzedaż w pierwszej połowie 2014 r niż w ubiegłym roku. To efekt łagodnej zimy oraz wzrostu inwestycji samorządowych przed jesiennymi wyborami – tłumaczy prezes spółki. W najbliższych kwartałach szczególnie silny wzrost sprzedaży zanotuje segment premium, dlatego Libet rozwija linię produktów pod własną marką. Spółka przygląda się także możliwościom przejęć.

Zawsze rok wyborczy w naszej branży jest dobrym rokiem i to też widzimy teraz po inwestycjach, że w II kwartale mieliśmy bardzo duże inwestycje przedwyborcze. Ogólnie ten rok chyba dla całej branży budowlanej jest dobrym rokiem, nie tylko Libet ma duże wzrosty. Zawsze patrzymy na branże cementowe, a tam również widzimy, że ten rok jest o 20-25 proc. lepszy niż ubiegły. Libet mamy wzrost w sprzedaży o 60 proc. lepszy niż w ubiegłym roku – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Thomas Lehmann, prezes zarządu Libet SA.

W pierwszej połowie 2014 r. Libet odnotował 2,43 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 0,18 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 7,21 mln zł wobec 3,57 mln zł zysku w pierwszej połowie 2013 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 117,81 mln zł w pierwszej połowie 2014 r. wobec 73,56 mln zł rok wcześniej.

Dobre wyniki w pierwszym kwartale 2014 r. to w dużym stopniu zasługa łagodnej zimy, choć Libet dostrzega też ożywienie w branży budowlanej i deweloperskiej.

Sektor mieszkaniowy i deweloperski rozpoczyna teraz dużo nowych inwestycji, a tam zawsze jesteśmy na końcu procesu. Budowy, które rozpoczynano 4-5 lat temu, teraz będą kończone, a dzięki czemu będziemy mieć duży popyt na kostkę brukową, co powoduje, że patrzymy na rynek z optymizmem. Następne dwa lata również dają duże szanse na to, że popyt w naszej branży dalej będzie rósł – uważa Lehmann.

Producent kostki brukowej i betonowych nawierzchni szuka obecnie możliwości przejęcia zakładów produkcyjnych oraz kopalń żwiru. Prezes Libetu informował, że transakcje mogą mieć miejsce jeszcze w tym roku.

Do priorytetów spółki należy także rozwój segmentu premium, który oferuje najwyższe marże i jednocześnie ma najszybciej rosnąć, ponieważ zwiększają się wymagania klientów. Zdaniem Lehmanna spółka może w ten sposób wykorzystać siłę własnej marki. Wraz z rozwojem produktów pod własną marką Libet chce rozbudowywać również własny kanał dystrybucji.

Budujemy dalej nowe linie produktowe. Oferujemy jednak nie tylko produkty, które sami produkujemy, lecz także coraz więcej bardzo luksusowych produktów, które tylko sprzedajemy pod marką Libet. Stworzyliśmy nowe linie: Libet Ceramika, Libet Fasady i Libet Płyty. To są wszystko nowe rzeczy, których do tej pory nie było w naszej ofercie – podkreśla Thomas Lehmann.

Czytaj także