Newsy

SGS Polska zwiększa zatrudnienie i wychodzi z usługami na rynki Europy Wschodniej

2016-04-27  |  06:40

Spółka SGS Polska, zajmująca się kontrolowaniem jakości, testowaniem i certyfikowaniem szerokiej gamy produktów, zwiększyła liczbę pracowników w Polsce do 500 osób. Firma jest częścią globalnej grupy, a z Polski zamierza obsługiwać także inne rynki Europy Wschodniej. W naszym kraju największe zapotrzebowanie jest na certyfikację producentów biomasy.

– Wzrost naszego zatrudnienia do 500 osób wynika z tego, że pozyskaliśmy nowe laboratoria i otwieramy nowe biura obsługi naszych klientów w różnych częściach Polski – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Ilona Olsztyńska, kierownik obszaru regulowanego prawnie obszaru certyfikacji w firmie SGS Polska. – Wychodzimy poza granice kraju, świadczymy usługi certyfikujące dla Europy Wschodniej. Jesteśmy jednostką globalną, więc jesteśmy też uzależnieni od różnych globalnych działań politycznych i nie tylko. Sądzimy, że jesteśmy na tyle dobrze rozpoznawalną jednostką, że cały czas będziemy widoczni zarówno na rynku polskim, jak i na rynku globalnym.

SGS ma na całym świecie ponad 1800 oddziałów i laboratoriów zatrudniających 85 tys. pracowników. W Polsce dysponuje 31 biurami, laboratoriami i magazynami logistycznymi rozsianymi po całym kraju. Laboratoria znajdują się m.in. w Pszczynie, Poznaniu, Gdańsku, Gdyni, Działdowie czy Krakowie. Specjalizują się w różnych rodzajach audytów i certyfikacji, m.in. w branży rolniczej, przemysłowej, motoryzacyjnej, budowlanej czy logistycznej. Firma organizuje też kursy i seminaria.

Najnowszą inwestycją grupy jest restrukturyzacja laboratorium w Pszczynie.

– Laboratorium w Pszczynie w tej chwili przechodzi restrukturyzację. Inwestujemy w sprzęt, rozszerzamy gamę oferowanych usług w zakresie laboratoryjnym – podkreśla Olsztyńska. – Jesteśmy firmą globalną, więc oferujemy na rynku polskim produkty, które są oferowane także na całym świecie. Są to zarówno audyty, certyfikacje obszarów zarządzania, zarządzania jakością, certyfikaty i audyty w zakresie różnych obszarów typu rolnych, spożywczych, jakości w branżach przemysłowych.

Jak zaznacza ekspertka, w ostatnich latach w Polsce widać zwiększone zapotrzebowanie na kontrolę i certyfikację inwestycji związanych z produkcją biomasy.

– Polski rynek w tej chwili jest liczącym się graczem jeżeli chodzi o certyfikację producentów biomasy na cele energetyczne. Korzystają z naszych usług energetyki zawodowe, wdrażanie standardu certyfikacji systemu należytej staranności w obszarze zakupu oraz sprzedaży biomasy na cele energetyczne – to dzisiaj najbardziej topowy produkt – podkreśla.

SGS Polska wystawia zarówno certyfikaty ogólnoeuropejskie, globalne, jak i określane przez krajowe regulacje, jak to jest właśnie w przypadku biomasy. Jak mówi Ilona Olsztyńska, poszczególne spółki grupy nie konkurują między sobą w zależności od rynków, natomiast te ostatnie różnią się zapotrzebowaniem na poszczególne rodzaje świadectw jakości.

– Zajmujemy się także pomocą przy wdrażaniu systemów nadzorujących legalność pozyskania drewna i sprowadzenia drewna z obszarów spoza Unii Europejskiej. Zasięg naszych działań szeroki – mówi przedstawicielka SGS Polska. – Jako branża certyfikująco-audytorska w tej chwili skupiamy się również na branży odnawialnych źródeł, czyli przede wszystkim biomasy stałej. Działamy również w zakresie certyfikacji ISO 5001, która mówi o efektywności energetycznej i te tematy są dzisiaj najbardziej poszukiwane przez odbiorców z rynku polskiego.

Czytaj także