Mówi: | Andrzej Berger |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | B Grupa |
Do 2018 roku B Grupa chce 2–3-krotnie zwiększyć przychody. Realizację celu wspomogą unijne środki
B Grupa skupiająca trzy spółki z branży inżynieryjnej w perspektywie najbliższych dwóch lat planuje 2–3-krotny wzrost przychodów. Plany zarządu zakładają, że do 2018 roku wielkość sprzedaży osiągnie poziom 400 mln złotych. Realizację celu ma umożliwić przede wszystkim uruchomienie środków w ramach perspektywy unijnej na lata 2014–2020. Z programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko tylko na same projekty transportowe trafić ma prawie 14,7 mld euro.
– Cały czas mamy stabilny wzrost przychodów o kilkadziesiąt procent z roku na rok. W ciągu najbliższych dwóch lat planujemy urosnąć aż 2–3-krotnie. Przygotowywaliśmy się do tego wzrostu od siedmiu lat, a w realizacji celu ma nam pomóc druga fala środków unijnych – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Berger, prezes zarządu B Grupy.
Andrzej Berger liczy, że obecność unijnych środków bezpośrednio przełoży się na koniunkturę panująca w branży inżynieryjnej i pozwoli na skokowe zwiększenie osiąganych przychodów. W ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 zarezerwowano dla Polski kwotę około 24,2 mld euro, z czego ponad 14,68 mld euro ma być przeznaczone na realizację celów związanych z poprawą infrastruktury transportowej.
– Jako spółka jesteśmy podzieleni na różne podfirmy. Przyjęliśmy taki model biznesu, żeby każdy dział funkcjonował indywidualnie i samodzielnie się utrzymywał. Od początku funkcjonujemy jako grupa i każda z firm wspiera siebie nawzajem. Powstaje rezonans pomiędzy częścią projektową a częścią wykonawczą – tłumaczy Andrzej Berger.
W ramach B Grupy funkcjonują trzy oddzielne spółki: B7, B2 oraz B4. Pierwsza z wymienionych została założona w 2007 roku i działa w obszarze obiektów mostowych i kubaturowych. W 2014 roku otrzymała tytuł Gazeli Biznesu, nagrody przyznawanej najdynamiczniejszym spółkom z polskiego sektora MSP.
Od 2010 roku na rynku działa druga ze spółek, czyli B2. Podmiot zajmuje się głównie dostawą i montażem łożysk montowych oraz urządzeń dylatacyjnych. Ostatnia z firm wchodzących w skład grupy – B4 – realizuje prace związane z budową i przebudową obiektów mostowych.
– Poprzednio w formule „zaprojektuj i wybuduj” najpierw uczestniczyliśmy na etapie projektowania, następnie startowaliśmy do przetargów indywidualnie. Obecnie będziemy działać jako grupa, jako jedna firma startująca do przetargów i proponująca kompleksowe rozwiązania – tłumaczy prezes Berger.
Wśród ostatnich realizacji B Grupy znajduje się między innymi przebudowa mostu Grota-Roweckiego w Warszawie, stanowiącego ciąg drogi ekspresowej S8.
– To był dla nas bardzo ważny, trudny kontrakt. Prace odbywały się w siatce miejskiej, czyli cały czas prowadziliśmy roboty pod dużym natężeniem ruchu. Była bardzo duża presja od zamawiającego, żeby prace zakończyć przed terminem. Udało się i kontrakt zrealizowaliśmy 3 miesiące wcześniej – informuje.
Aktualnie spółka współpracuje z warszawskim Budimeksem w pracach przy budowie trasy ekspresowej S7, m.in. na odcinkach Kielce–Chęciny oraz Pasłęk–Miłomłyn. Oprócz tego grupa prowadzi szereg negocjacji w sprawie kolejnych projektów realizowanych w ramach formuły „zaprojektuj i wybuduj”.