Newsy

Wind Mobile chce mocniej wkroczyć na rynki azjatyckie. Pieniądze z debiutu posłużą ekspansji i unowocześnianiu technologii dla bankowości i hotelarstwa

2015-09-28  |  06:55
Mówi:Rafał Styczeń, prezes Wind Mobile

Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes Wind Mobile

Tomasz Kiser, wiceprezes Wind Mobile

  • MP4

    Wind Mobile, dostawca rozwiązań dla telekomunikacji, bankowości oraz hotelarstwa, chce zwiększyć swoją obecność w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie oraz szerzej wkroczyć do Azji. Krakowska spółka zadebiutowała w piątek na rynku głównym GPW. Z nowej emisji pozyskała zgodnie z planem niemal 6 mln zł. Pieniądze przeznaczy na wzmocnienie sprzedaży produktów dla sektora finansowego i hospitality w kraju i za granicą. Chce także rozwijać działalność na rynku medycznym.

    Mamy plany, by pozyskane środki zainwestować przede wszystkim w rozwój sprzedaży naszych produktów: w sektorze bankowym jak LiveBank i w sektorze hotelowym jak iLumio – mówi agencji informacyjnej Newseria Rafał Styczeń, prezes Wind Mobile. – Produkty te dzisiaj doskonale konkurują z produktami naszych światowych konkurentów. Chcemy tę część biznesu mocno dofinansować, zarówno sprzedaż, jak i dalszy rozwój produktu, aby utrzymywać przewagę konkurencyjną.

    Krakowska spółka Wind Mobile w piątek zadebiutowała na rynku głównym GPW, przenosząc akcje z NewConnect i emitując nowe. Pozyskała z emisji 5,85 mln zł.

    Spółka dostarcza rozwiązania technologiczne głównie firmom telekomunikacyjnym, bankom i branży hotelarskiej. Jej produkty są obecne zarówno na rynkach Europy Zachodniej, jak i Bliskiego Wschodu. Ma biura w Australii i USA. Chce zwiększyć swoją obecność w Azji.

    Pozyskane pieniądze przeznaczymy przede wszystkim na dofinansowanie sprzedaży w Europie Zachodniej i na rynkach Bliskiego Wschodu oraz na rynki azjatyckie, które nam się otwierają w związku z negocjowanymi teraz kontraktami – zapowiada prezes spółki.

    Szczególne nadzieje Wind Mobile wiąże z rynkiem Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

    W Emiratach jest bardzo młoda populacja, korzystająca z nowoczesnych rozwiązań, np. z bankowości elektronicznej, mobilnej czy z wideobankowości, którą dostarczamy w postaci produktu LiveBank – uzasadnia decyzje inwestycyjne Grzegorz Młynarczyk, wiceprezes spółki. – Jest to też rynek, na którym buduje się najwięcej na świecie hoteli, do których kierowany jest nasz drugi flagowy produkt, czyli iLumio. Te hotele potrzebują bardzo nowoczesnych rozwiązań, żeby zachęcić klientów do korzystania z ich usług.

    iLumio to platforma mobilna, dzięki której klienci hoteli mogą wybrać i zarezerwować pokój, zameldować się w nim oraz zamawiać różne dostępne w obiekcie usługi i za nie płacić. Hotele coraz częściej stawiają na tego typu rozwiązania, nadrabiając w ten sposób zaległości technologiczne wobec innych obszarów turystyki. Z kolei LiveBank, kierowany do instytucji finansowych, ułatwia komunikację wideo między bankiem a klientem.

    Spółka ma plan, jak to narzędzie wykorzystać w branży medycznej.

    Lada dzień na rynku polskim będzie miała odsłonę wirtualna przychodnia, którą właśnie zrealizowaliśmy. Wykorzystujemy LiveBank w zupełnie innym segmencie rynku. Za pomocą wideokonferencji będzie można w pewien sposób organizować wizyty lekarskie w świecie wirtualnym. Czyli zamiast iść do lekarza, będzie można przeprowadzić konsultacje lekarskie przez internet – wyjaśnia Rafał Styczeń.

    To dla Wind Mobile nowy obszar działalności. Jak podkreśla prezes, również iLumio może mieć na tym rynku zastosowanie – dziś sprzedaje się m.in. w szpitalach.

    Jak podkreśla zarząd Wind Mobile, choć spółka dziś najmocniej inwestuje w obszar bankowy i hotelowy, czyli najnowsze dla siebie sektory, to nie zaniedbuje tradycyjnej telekomunikacji. Plany rozwoju w tym zakresie są dwa. Z jednej strony spółka chce maksymalizować przychody i rentowność działalności usługowej, która w dużej mierze opiera się na współpracy z firmą Wipro w zakresie dostarczania usług outsourcingu dla T-Mobile.

    Z drugiej strony chcemy intensyfikować eksport naszych produktów telekomunikacyjnych, przede wszystkim Halodzwonka, lecz także produktów, które udaje nam się w ostatnim okresie bardzo skutecznie sprzedawać, jak nowe usługi głosowe, media, gatewaye, serwery do wysyłania wiadomości oraz rozwiązań w zakresie sterowania roamingiem, w czym odnosimy ostatnio sukcesy – mówi Tomasz Kiser, wiceprezes Wind Mobile.

    Spółka Wind Mobile, która niebawem zmieni nazwę na Ailleron, uzyskała w I półroczu 2015 roku 32,4 mln zł przychodu i niemal podwoiła zysk netto (4,9 mln zł).

    Czytaj także