Newsy

Macro Games pracuje nad autorską grą mobilną. Negocjuje z telekomem w zakresie jej dystrybucji

2016-10-26  |  06:35

Spółka Macro Games planuje w przyszłym roku wydać autorską grę mobilną. Prowadzi też negocjacje z jednym z telekomów w zakresie jej dystrybucji. W ciągu kolejnych miesięcy strategia spółki skupi się na tworzeniu nowych oraz rozwijaniu już istniejących portali i budowaniu wokół nich społeczności graczy.

Strategia spółki zakłada przede wszystkim rozwój portali i kontentu, które już istnieją, ale również tworzenie nowych portali, budowanie społeczności wokół nowych tytułów gier. W przyszłym roku najprawdopodobniej pojawią się nasze własne tytuły, zajmiemy się również ich dystrybucją. Zamierzamy też rozwinąć biznes, który jest w tej chwili istotną częścią spółki pod względem generowanych przychodów, czyli dystrybucję kluczy. To trzy główne obszary, w których widzimy potencjał wzrostu i rozwoju w przyszłym roku – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games SA.

Pod koniec września spółka Macro Games poinformowała, że rozpoczęła negocjacje dotyczące współpracy w zakresie dystrybucji własnej gry mobilnej z wiodącym na rynku operatorem sieci telekomunikacyjnym. Wykonanie gry powierzyła firmie Big Blue Marble Incorporation z USA, w której zakupiła 49 proc. udziałów. Spółka zaznaczyła, że grę cechuje pionierski charakter w porównaniu z innymi grami tego typu na rynku, przede wszystkim ze względu na połączenie elementów social, rywalizacji i fizycznej lokalizacji oraz elementów angażujących zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Macro Games szacuje, że wypuszczenie na rynek autorskiej gry i współpraca z telekomem w zakresie dystrybucji znacząco przyczynią się do zwiększenia przychodów.

W pierwszym półroczu tego roku mieliśmy obroty na poziomie 2,5 mln zł, a zysk z działalności operacyjnej przekroczył 900 tys. zł. Jednak rozwijamy się. Mamy ambitne plany i liczymy na to, że te wyniki będą znacząco lepsze w 2017 roku – przewiduje Paweł Madler.

W połowie lipca spółka Macro Games uruchomiła nową odsłonę CSCenter.pl, jednego z najstarszych portali dla społeczności graczy i fanów gry Counter Strike: Global Offensive. Zgodnie z przyjętą strategią, CSCenter.pl, będzie funkcjonować jako zintegrowana platforma e-sportowa działająca na zasadzie all-in-one. Oznacza to, że gracze i fani tytułu znajdą wszystkie interesujące ich informacje w jednym miejscu. Wraz ze startem odświeżonej platformy CSCenter.pl, spółka uruchomiła jednocześnie największą w polskim internecie ligę CS: GO CSCenter League.

Jak poinformowała spółka w raporcie za II kwartał 2016 roku, celem tych działań jest zwiększenie zasięgu w bardzo atrakcyjnej społeczności konsumenckiej. Zasięg szacowany na koniec tego roku to 300 tys. unikalnych użytkowników związanych na stałe z CSCenter.pl. W 2017 roku Macro Games planuje podwoić tę liczbę oraz wyjść z formatem ligi na rynki zagraniczne.

W tej chwili jesteśmy właścicielem dwóch portali. Pierwszy to MyCraft, który zrzesza fanów gry Minecraft, a drugi portal to CSCenter.pl i zrzesza z kolei fanów gry Counter-Strike. Mamy tutaj do czynienia z dość różnymi grupami, co bardzo nas cieszy, ponieważ jesteśmy w stanie z naszymi portalami docierać do bardzo szerokich grup społecznych – mówi Paweł Madler.

MyCraft.pl to największy i najstarszy w Polsce portal poświęcony graczom i fanom Minecrafta. Na początku roku spółka Macro Games zainwestowała 500 tys. zł w nową odsłonę portalu i podpisała umowę o współpracy z technologicznym gigantem Microsoft, który wykupił prawa do gry.

Macro Games to spółka z segmentu gier, nowych technologii i rozrywki elektronicznej notowana na NewConnect od 2012 roku.

Czytaj także