Newsy

ATM Grupa rozważa wprowadzenie na GPW swojej spółki Aidem Media. Koncern uruchomił nową produkcję dla Telewizji Puls

2015-04-24  |  09:00

Koncern medialny ATM Grupa rozważa upublicznienie swojej spółki Aidem Media, produkującej aplikacje mobilne, jednak nie wcześniej niż w 2016 roku. Grupa nie planuje w najbliższym czasie akwizycji, dlatego chce przeznaczyć na dywidendę 70 proc. ubiegłorocznego zysku, który wzrósł w stosunku do 2013 roku blisko trzykrotnie. ATM Grupa w 2015 roku będzie prowadzić projekty głównie dla Telewizji Polskiej, Telewizji Polsat oraz Telewizji Puls.

– Strategicznie zastanawiamy się nad wprowadzeniem jednej z naszych spółek – Aidem Media – na giełdę. Produkuje ona aplikacje na urządzenia mobilne, które sprzedaje na całym świecie. Musimy ten proces dobrze przygotować, więc na pewno nie nastąpi jeszcze w tym roku – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Maciej Grzywaczewski, wiceprezes zarządu ATM Grupa SA, producenta programów telewizyjnych.

Jak dodaje, koncern medialny w chwili obecnej nie ma skonkretyzowanych planów inwestycyjnych i akwizycyjnych. W ocenie Grzywaczewskiego aktualna struktura 10 spółek w ATM Grupie dobrze funkcjonuje.

– W ramach najbliższych produkcji ATM Grupy dla Telewizji Puls uruchamiamy reality „Dom Wróżek” z udziałem wróżbitów i wróżek. To zupełnie nowa produkcja, a zarazem nowe otwarcie w kontaktach z Telewizją Puls – tłumaczy wiceprezes zarządu ATM Grupa. – Na jesieni przygotowujemy dla Telewizji Polsat serial komediowo-obyczajowy „Powiedz tak” o dziewczynie, która zakłada agencję organizacji przyjęć weselnych.

Maciej Grzywaczewski uzupełnia, że ATM Grupa współpracuje także z Telewizją Polską. Dla TVP2 firma przygotowuje serial „Prokurator”, napisany przez braci Wojciecha i Zygmunta Miłoszewskich, autorów kryminałów.

– W najbliższym czasie w Telewizji Polskiej na antenie pojawi się teleturniej, czyli powrót do naszej dobrej tradycji robienia teleturniejów. To są cztery najświeższe rzeczy, które są już w produkcji, mamy podpisane umowy i działamy – zwraca uwagę Grzywaczewski.

Strategia ATM Grupy opiera się zarówno na umowach długoterminowych, jak i zawieranych na bieżąco, np. w cyklach półrocznych. Tak jest w przypadku spółki Profilm, która jest producentem serialu „Ojciec Mateusz”.

W raporcie bieżącym z 27 marca zarząd ATM Grupy zarekomendował przeznaczenie 12,76 mln zysku na dywidendę (z 17,98 mln zł zysku netto za 2014 rok), co daje 0,15 groszy na jedną akcję i oznacza (zgodnie z kursem zamknięcia tego dnia) stopę dywidendy w wysokości 3,9 proc.

– To jest sugestia zarządu. Proszę pamiętać, że ostateczną decyzję podejmuje Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy i tak już bywało w poprzednich latach, że ono zmieniało decyzję – podkreśla Grzywaczewski. – Trudno w tej chwili powiedzieć, na co będzie przeznaczona pozostała 1/3 część zysku. Musimy poczekać na walne zgromadzenie, a to nastąpi prawdopodobnie w czerwcu.

ATM Grupa w 2014 roku osiągnęła 153,09 mln zł przychodów (w porównaniu do 121,27 mln zł w 2013 roku) oraz zysk netto w wysokości 17,98 mln zł (wobec 6,27 mln zł rok wcześniej). W stosunku do analogicznego okresu sprzed roku daje to odpowiednio dynamikę w wysokości 26 i 186 proc.

– W tym roku może nie zachowamy takiej dynamiki jak w 2014 roku, ale zamierzamy zwiększyć zarówno przychody, jak i dochody – deklaruje wiceprezes zarządu ATM Grupa SA.

Czytaj także