Mówi: | Anna Olewnik-Mikołajewska |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Zakłady Mięsne Olewnik |
Zakłady Mięsne Olewnik chcą skoncentrować produkcję w jednym zakładzie i zwiększyć moce produkcyjne
W ramach trzyletniej strategii inwestycyjnej Zakłady Mięsne Olewnik zamierzają skoncentrować produkcję w jednym zakładzie oraz rozbudować moce produkcyjne. Spółka chce także wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych, głównie w Niemczech.
– Mamy plany, aby zwiększyć możliwości produkcyjne i ilości produkowanego przez nas mięsa, a także produktów konfekcjonowanych w bardzo małych konsumenckich opakowaniach – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes zarządu Zakładów Mięsnych Olewnik.
Realizacja planu odbywać się będzie w ramach trzyletniej strategii inwestycyjnej. Pierwszy etap zakłada inwestycje w obszarze rozbioru półtusz wieprzowych oraz konsolidację produkcji w ramach jednego zakładu przetwórstwa. Obecnie firma ma bowiem dwa zakłady – w Drobinie i Sierpcu. Drugi etap strategii dotyczy konfekcji mięs i wędlin oraz rozwoju opakowań konsumenckich.
– Dział eksportu to na razie mała komórka w Zakładach Mięsnych Olewnik. Do tej pory nie wkraczaliśmy na rynki zagraniczne, w tym roku wyszliśmy z Krakowską Suchą, jesteśmy po debiucie na targach międzynarodowych. Mamy nowe kontrakty, nowe możliwości i chcemy być liderem Krakowskiej Suchej na rynku międzynarodowym – tłumacz prezes Olewnik-Mikołajewska.
Zakłady Mięsne Olewnik swoją działalność eksportową koncentrują głównie na rynkach europejskich. Wyroby kierowane są głównie do Niemiec oraz Włoch i Francji.
Rozmówczyni wyjaśnia, że jak na razie spółka nie planuje poszerzenia swojego portfolio produktowego. Celem jest bowiem specjalizacja i koncentracja na wybranych segmentach rynku. Szczególnie duże nadzieje ZM Olewnik pokłada w produkcji swojego sztandarowego produktu, czyli kiełbasy Perfekcyjnej Krakowskiej Suchej.
– W naszych zakładach pracujemy właściwie z każdym kanałem dystrybucji. Mamy własne sklepy, jesteśmy na rynku detalicznym lokalnym, pracujemy z sieciami i grupami zakupowymi na rynku hurtowym. Ostatnio mieliśmy debiut również w sieci dyskontowej – wyjaśnia.
Jak podkreśla prezes, zeszłoroczne przychody Zakładów Mięsnych Olewnik przekroczyły 500 mln złotych przy dwucyfrowej dynamice wzrostu sprzedaży (r/r).
Czytaj także
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
- 2024-10-28: Ochrona krajobrazu mało istotna w nowych inwestycjach. Mazurskie gminy chcą to zmienić
- 2024-10-18: Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku
- 2024-09-26: W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt
- 2024-09-25: Budowa CPK ma ruszyć w 2026 roku. Wyzwaniem będzie skumulowanie dużych inwestycji w jednym czasie
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-13: Grupa PGE wciąż zwiększa wydatki na inwestycje. Po raz pierwszy przekroczyły 4,5 mld zł
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć