Mówi: | Wojciech Setny |
Firma: | Surge Polonia |
Surge Polonia w przyszłym roku chce uruchomić sklep za granicą. W dalszej perspektywie myśli o GPW
Zajmująca się sprzedażą odzieży z motywami patriotycznymi firma Surge Polonia jeszcze w maju otworzy swój drugi sklep w galerii handlowej. Prowadzi rozmowy w sprawie kolejnych lokalizacjach, a na przyszły rok planuje ekspansję zagraniczną. Inwestycje sfinansuje najpierw ze środków własnych, następnie planuje znaleźć inwestora, by ostatecznie sięgnąć po środki z GPW.
– Jako start-up zaczynaliśmy od sklepu internetowego i przez pierwsze 5 lat prowadziliśmy tylko ten kanał dystrybucji – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Wojciech Setny z Surge Polonia. – Sprzedajemy też naszą odzież przez partnerów handlowych, których mamy już ponad stu. W tym roku otworzyliśmy swój pierwszy sklep w galerii handlowej. Warto podkreślić, że był to pierwszy sklep z odzieżą patriotyczną w galerii handlowej. W maju otwieramy kolejny sklep w Warszawie. W tym roku planujemy ekspansję na kolejne miasta.
Na razie działa stacjonarny sklep firmy w Arkadach Wrocławskich. Jak zapewnia Setny, firma prowadzi negocjacje z kolejnymi centrami handlowymi, które są zainteresowane posiadaniem w portfolio sklepu z odzieżą patriotyczną. Ponadto współpracuje ze sklepami w 29 miastach w Polsce. W przyszłym roku wybiera się także poza granice kraju.
– Myślimy o miastach z dużą liczbą naszych rodaków, takich jak Londyn, Chicago czy Nowy Jork. W przyszłym roku powinniśmy otworzyć pierwszy sklep zagraniczny – deklaruje Wojciech Setny. – Polacy za granicą są bardzo przywiązani do naszych symboli. Chcą nosić tę odzież, ale bariera logistyczna uniemożliwia dotarcie i zakup takich produktów. Dlatego warto ją przełamać, żeby nasi rodacy za granicą mieli do niej łatwiejszy dostęp.
Firma nie dysponuje własnymi zakładami odzieżowymi, natomiast współpracuje z polskimi szwalniami, głównie w Łodzi. Planuje także rozwój tej współpracy wraz z wprowadzaniem nowego asortymentu i rozszerzaniem skali działalności.
– Nasze średnie marże wynoszą około 50 proc. Warto zaznaczyć, że te marże są osiągane na wyższych cenach detalicznych, dlatego że produkcja w Polsce jest droższa. Natomiast udaje nam się tę barierę pokonywać jakością, pokazaniem klientowi, że część tych pieniędzy wraca do niego, bo po prostu zostaje w Polsce. Jako że zwiększamy skalę, to udaje nam się wynegocjować coraz lepsze warunki z kontrahentami, więc ceny powinny też się obniżać wraz ze wzrostem – podkreśla.
Jak podkreśla, Surge Polonia jest pierwszą markową odzieżą patriotyczną w Polsce, gdyż wcześniej ubiory z tej kategorii – najczęściej szyte na Dalekim Wschodzie koszulki – były dostępne jako bezmarkowe. Jak jednak mówi, na razie nie widzi zainteresowania inwestycją w przedsięwzięcie ze strony innych znanych marek.
– Na ten moment nie mamy zainteresowania ze strony wielkich marek. Plan rozwoju jest taki, że w krótkim okresie chcemy się sami finansować, w dalszym poszukamy inwestora, a na końcu jak to każdy start-up chcielibyśmy zagościć na polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – zapowiada Setny.
Firma planuje też rozwój asortymentu.
– Sport na pewno będzie mocno rozwijany w naszej marce. Chcemy też wprowadzić produkty, które będą bardziej subtelne i będą się nadawały na bardziej formalne okazje. Design i pomysły na nowe wzory na pewno nam się nie skończą. Mamy ponad tysiąc lat historii Polski, to ogromna kopalnia. Nasi fani są też ogromnym źródłem inspiracji dla nas – podkreśla Wojciech Setny.
Czytaj także
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-13: Allegro wchodzi do kolejnych krajów europejskich. Platformy sprzedażowe uruchomi niedługo na Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji
- 2024-07-04: Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-01-22: Sektor powierzchni handlowych zdominowany przez małe obiekty. Do 2026 roku nie otworzy się żadna nowa, duża galeria
- 2023-12-20: Konsumenci kupują w internecie coraz bardziej odpowiedzialnie. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że zwroty są nieekologiczne