Mówi: | Jacek Woźniak |
Funkcja: | szef sprzedaży |
Firma: | Porta KMI Poland |
Porta KMI Poland: Dzięki nowej fabryce w ciągu 5 lat możemy zwiększyć przychody o około 100 mln zł
Uruchomienie nowej fabryki w Ełku ma zapewnić spółce Porta KMI Poland w ciągu najbliższych 5 lat dodatkowe przychody na poziomie 100 mln złotych. Powstający kosztem 70 mln zł zakład będzie jednym z najnowocześniejszych w Polsce i umożliwi konkurowanie pod względem jakości z zagranicznymi producentami. Firma w najbliższym czasie chce wzmocnić swoją pozycję na rynkach zagranicznych, głównie w Europie Zachodniej, oraz wyjść ze swoimi produktami poza granice Starego Kontynentu.
– Dla spółki w najbliższym czasie najważniejszym wydarzeniem będzie inwestycja w nowy zakład do produkcji drzwi i ościeżnic metalowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Jacek Woźniak, szef sprzedaży firmy Porta KMI Poland.
Nowy zakład będzie zlokalizowany tuż obok istniejącej fabryki w Ełku. Łączna powierzchnia nowego obiektu wyniesie około 15 tys. mkw., a koszt inwestycji szacowany jest na około 70 mln złotych. Powstający zakład jest niezwykle istotny z punktu widzenia strategii firmy. Pozwoli bowiem na produkcję metalowych skrzydeł i ościeżnic, które mogą konkurować pod względem jakości z międzynarodowymi potentatami.
– Jest to jedyna w swoim rodzaju fabryka szyta na miarę naszej firmy. Przez 15 lat produkcji drzwi metalowych wypracowaliśmy sobie własny, autorski model linii produkcyjnej, dzięki czemu ta linia będzie najnowocześniejsza w kraju – zdradza szef sprzedaży Porta KMI Poland.
Rozmówca oczekuje, że dzięki nowej linii produkcyjnej sprzedaż w ciągu najbliższych 5 lat zwiększy się o około 100 mln złotych. W 2013 roku spółka osiągnęła łącznie przychody na poziomie 258 mln złotych.
– Porta dystrybuuje swoje produkty w Polsce poprzez sieć autoryzowanych dilerów. Łącznie wszystkich punktów dilerskich mamy około stu. Natomiast współpracują z nimi autoryzowane punkty sprzedaży, których jest około tysiąca – informuje Jacek Woźniak.
Spółka ponadto sprzedaje swoje produkty poprzez sieć marketów wielkopowierzchniowych. Łącznie wszystkich punktów jest przeszło 1,5 tysiąca. Firma nie rezygnuje także z inwestycji w posiadane zaplecze technologiczne. Park maszynowy jest na bieżąco modernizowany, a procesy produkcyjne ulegają ciągłej optymalizacji.
– Firma Porta sprzedaje praktycznie do wszystkich krajów Unii Europejskiej, jednak koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Są to głównie Rumunia, w której mamy zakład produkcyjny oraz centrum logistyczne, Czechy, Słowacja, Węgry oraz Bułgaria – wylicza Woźniak.
Spółka w najbliższym czasie planuje zwiększyć swoją aktywność eksportową na rynkach Europy Zachodniej. Mowa tu przede wszystkim o Niemczech oraz Austrii. Wśród kontrahentów Porty znajdują się także odleglejsze kraje, jak Nigeria, Paragwaj czy Australia.
– Największym zagrożeniem jest protekcjonizm krajów eksportowych, do których chcemy sprzedawać. Rynek drzwi nie jest bowiem jeszcze zharmonizowany z żadnym prawem, a na każdym rynku istnieją bardzo ścisłe regulacje dające pierwszeństwo producentom narodowym – wyjaśnia ekspert.
Przedstawiciel spółki Porta KMI Poland tłumaczy, że oprócz wysokich barier wejścia na rynki zagraniczne, problem są także różnice kursowe. Producent w dużą części materiałów zaopatruje się na zachodzie Europy, a tymczasem przychody uzyskiwane są w lokalnej walucie.
Czytaj także
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-08-05: Polscy producenci papryki mierzą się z silną konkurencją z Hiszpanii czy Holandii. To prowadzi do spadku cen poniżej kosztów produkcji
- 2024-07-15: Rynek znów wierzy w obniżki stóp w USA po wakacjach, w Polsce się na nie nie zanosi. To zwiastuje umocnienie złotego, osłabienie dolara i wzrost cen złota
- 2024-06-24: Polscy mali i średni przedsiębiorcy wciąż ostrożnie podchodzą do ekspansji zagranicznej. Potrzebują więcej wsparcia finansowego i doradczego
- 2024-07-08: Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
- 2024-08-09: Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych
- 2024-04-25: Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych