Mówi: | Cezary Więcław |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Ferrero Polska |
Ferrero kończy budowę hali produkcyjnej i magazynów koło Grójca. Będzie wykorzystywać w nich zieloną energię z własnych źródeł
Ferrero, producent słodyczy, na przełomie lipca i sierpnia planuje zakończenie budowy nowej hali produkcyjnej oraz magazynu koło Grójca i rozpoczęcie montażu urządzeń. Nowe obiekty będą w większym stopniu korzystać z technologii ekologicznych. Firma chce zainwestować w kogenerację lub produkcję zielonej energii na własne potrzeby.
– Stawiamy ogromną halę produkcyjną o powierzchni 20 tys. mkw. z budynkami towarzyszącymi oraz magazyn wysokiego składowania na 33 tys. miejsc paletowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Cezary Więcław, dyrektor generalny fabryki Ferrero Polska. – Jesteśmy zmuszeni do tego, by zwiększyć możliwości produkcyjne, a to wymaga wybudowania nowej powierzchni.
Obie inwestycje realizowane są w Belsku Dużym koło Grójca, gdzie do tej pory działa spółka. Część budowlana inwestycji ma się zakończyć na przełomie lipca i sierpnia. Zaraz potem rozpocznie się montaż urządzeń.
– Przewidujemy zainstalowanie tam kilku różnych linii produkcyjnych, terminarz prac jest w tej chwili ustalany – tłumaczy Więcław. – Wyroby, które w tej chwili wytwarzamy, sprzedają się bardzo dobrze, rośnie również zapotrzebowanie naszych odbiorców. Nowa inwestycja jest właśnie po to, by sprostać coraz większym zamówieniom.
Ferrero zapowiada kolejne inwestycje – tym razem w energooszczędność. Trwają prace nad projektami w zakresie wykorzystania ekologicznych źródeł energii.
– Mamy dwa urządzenia do kogeneracji [produkcja energii elektrycznej w połączeniu z wytwarzaniem ciepła użytkowego – red.]. Zastanawiamy się, w którym kierunku pójść: czy produkować zieloną energię, korzystając z wiatru i słońca, czy raczej rozbudowywać kogenerację – wskazuje dyrektor generalny fabryki Ferrero Polska.
Firma rozważa kilka projektów i na razie za wcześnie jest, by mówić o tym, który z nich zostanie zrealizowany.
– Mamy wizję zielonego zakładu, w którym potrzeby energetyczne realizowane są we własnym zakresie. Czasami, na przykład w dni świąteczne czy wolne od pracy, energia będzie mogła być sprzedawana na zewnątrz, ale przede wszystkim będzie wspierać naszą produkcję – mówi Cezary Więcław.
Ferrero prowadzi działalność produkcyjną w Polsce od 1993 roku, kiedy powstała pierwsza fabryka w okolicach warszawskiego Wilanowa, w której pakowano drażetki Tic-Tac. W 1997 roku została uruchomiona fabryka w Belsku Dużym koło Grójca. Obecnie zakład realizuje zamówienia nie tylko na rynek polski, lecz także produkuje i konfekcjonuje na potrzeby odbiorców m.in. z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Włoch, Hiszpanii, krajów Europy Wschodniej i Środkowej. Produkty z fabryki w Belsku trafiają także na inne kontynenty, w sumie do około 60 krajów świata.
Czytaj także
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-04: Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
- 2025-02-28: Branża AGD podnosi się po trudnym okresie. Liczy na wsparcie w walce z silną konkurencją z Chin
- 2025-02-27: Polskie produkty rolno-spożywcze za granicą drożeją. Eksporterzy tracą dotychczasowe przewagi kosztowe
- 2025-02-21: Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów
- 2025-02-21: Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski
- 2025-02-17: Rośnie wymiana handlowa Polski z Hiszpanią. Są perspektywy na dalszą współpracę w wielu branżach
- 2025-02-10: Dwie trzecie polskich przedsiębiorców znalazło się na celowniku cyberoszustów. Niewielki odsetek zgłasza to do odpowiednich służb
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi