Newsy

Producent i dystrybutor win spółka Jantoń planuje rozbudowę centrum logistycznego oraz uruchomienie nowej linii rozlewniczej. Koszt inwestycji to kilka milionów złotych

2015-11-05  |  07:50

Po tym, jak w marcu 2015 roku spółka Jantoń wybudowała kosztem 5 mln złotych nowe centrum logistyczne, w realizacji znajdują się już kolejne inwestycje. Producent i dystrybutor napojów alkoholowych planuje budowę linii rozlewniczej oraz dalszą rozbudowę zaplecza logistycznego. Inwestycje pochłoną kilka milionów złotych i będą finansowane w sporej części z własnego kapitału.

– Na przełomie tego i przyszłego roku uruchomimy nową linię rozlewniczą. Planujemy także dalszą rozbudowę naszego centrum logistycznego – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Jacek Jantoń, prezes zarządu spółki Jantoń.

Nowa linia rozlewnicza powstanie w zakładzie produkcyjnym w województwie łódzkim, w Dobroniu. Ma to pozwolić na znaczące zwiększenie możliwości produkcyjnych spółki Jantoń. Według szacunków zarządu łączny koszt inwestycji wyniesie kilka milionów złotych.

– Częściowo jest to finansowane z bieżącej działalności, częściowo z kredytów bankowych, a niektóre maszyny i urządzenia są leasingowane – mówi Jacek Jantoń o źródłach finansowania nowych inwestycji.

Rozbudowa centrum logistycznego jest natomiast kontynuacją projektu, którego pierwszy etap zakończył się w marcu tego roku. Kosztem 5 mln złotych oddano wówczas do użytku nowoczesne centrum wyposażone w system gęstego składowania Automag.

System pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i przestrzeń magazynową, zapewnia także dużą optymalizację składowania. To z kolei zwiększa nasze możliwości dalszego zwiększania sprzedaży i umacniania się na pozycji rynkowego lidera tłumaczy prezes Jantoń.

Szef spółki dystrybucyjnej zauważa, że choć w dalszym ciągu dominującymi trunkami na polskim rynku są piwa i wódki, to coraz większą popularność zaczynają zdobywać także wina gronowe. Z raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce w 2014 roku” wynika, że 10 proc. wydatków Polaków na alkohol przeznaczane jest na wino. Statystyczny Polak przez rok wypija ok. 7 litrów wina, z czego połowa to wino gronowe. Choć to wciąż niewiele w porównaniu z tradycyjnymi winiarskimi krajami, to w ciągu 10 lat spożycie tego trunku wzrosło o ponad połowę.

 Znacząco zwiększyliśmy udział sprzedaży win gronowych, gdzie kolejny raz rozwijamy się dużo szybciej niż rynek, co potwierdza atrakcyjność naszych produktów takich jak Kadarka Prestige czy Bulgarius  podkreśla.

Uznanie konsumentów zaczynają budzić także mniej popularne alkohole, takie jak wina grzane oraz cydr. W pierwszym z wymienionych segmentów firma Jantoń, dzięki winu Zbójnickie Grzane, znajduje się na pozycji rynkowego lidera. Z kolei jeśli chodzi o sprzedaż cydru plasuje się na drugim miejscu.

Bardzo ważna jest dla nas pozytywna dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego, która jest większa od wzrostu rynku, co pozwala nam na umocnienie się Dobrońskiego jako marki nr 2 na rynku i znacznie nas przybliża do walki o fotel lidera w tej kategorii – podkreśla Jacek Jantoń.

Czytaj także