Mówi: | Nicolas Jedraszak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Frisco.pl |
Internetowy supermarket Frisco.pl pozyskał inwestora strategicznego i planuje ekspansję w pięciu największych polskich miastach
Aktualizacja 11:50
E-supermarket Frisco.pl właśnie pozyskał inwestora strategicznego i zapowiada rozwój na skalę ogólnopolską. Działający dotychczas głównie na stołecznym rynku sklep internetowy z żywnością wyrusza na podbój pięciu największych polskich miast. Jego sprzedaż już teraz rośnie o 40 proc. rok do roku.
– Dla spółki Frisco.pl upływający 2014 r. był dobrym okresem. Już drugi rok z rzędu odnotowujemy znaczące wzrosty. Wzrost przychodów wynosi około 40 proc. rocznie – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Nicolas Jedraszak, prezes zarządu Frisco.pl, internetowego supermarketu z produktami żywnościowymi – Pozyskaliśmy także inwestora strategicznego, który zainwestował we Frisco.pl około 44 proc. akcji w spółce.
Na początku grudnia Eurocash, dystrybutor produktów FMCG, zawarł umowę z dwoma funduszami MCI Management dotyczącą objęcia 44,13 proc. akcji Frisco.pl po podwyższeniu kapitału zakładowego. MCI pozostanie nadal większościowym udziałowcem e-supermarketu. Grupa kapitałowa zamierza wyjść z inwestycji w przeciągu najbliższych 2-3 lat.
– Inwestor strategiczny przybliża nas do ekspansji ogólnokrajowej. Do tej pory myśleliśmy o niej w horyzoncie 2016 r., teraz nasze plany są duże bliższe – wyjaśnia prezes zarządu Frisco.pl.
Jego zdaniem spółka przede wszystkich chciałaby się skupić na dużych miastach. Mowa o pięciu największych aglomeracjach, które mają pewien potencjał rynkowy pozwalający uzyskać efekt skali. O mniejszych lokalizacjach na tym etapie rozwoju spółka nie myśli.
– Jednocześnie będziemy rozwijać usługę dostawy kurierskiej, a tu nie istnieją żadne ograniczenia co do lokalizacji – przekonuje Jedraszak.
Spółka Frisco.pl powstała w 2006 r. i sprzedaż prowadzi tylko poprzez kanał internetowy, bez udziału sklepów stacjonarnych. Do tej pory głównie działała w Warszawie oraz jej okolicach. Jej obroty wynoszą około 30 mln zł rocznie. W Polsce rynek internetowych zakupów żywności stanowi zaledwie 1 proc. całości obrotów w branży FMCG. Na Zachodzie sprzedaż żywności online to 5-7 proc., przed polskim rynkiem są więc perspektywy rozwoju i wzrostu.
Czytaj także
- 2024-11-14: Dane satelitarne wspomagają leśników. Pomagają przeciwdziałać pożarom oraz kradzieżom drewna
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-28: Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-08-05: Igrzyska w Paryżu znacznie tańsze od poprzednich letnich imprez sportowych. Choć gości jest mniej, niż oczekiwano, korzyści mogą być znaczące
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
- 2024-08-19: Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia
- 2024-08-12: Ponad 200 polskich sportowców walczyło w Paryżu nie tylko o medale, ale też nagrody finansowe i uwagę sponsorów. To szczególnie istotne dla mniej popularnych dyscyplin
- 2024-08-06: Nowa Komisja Europejska utrzyma „zielony” kurs. Jednak większy nacisk chce położyć na konkurencyjność gospodarki i dialog ze społeczeństwem