Mówi: | Przemysław Skrzydlak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Izo-Blok SA |
Ożywienie na rynku motoryzacyjnym w Europie. Izo-Blok wchodzi na GPW i szuka możliwości przejęć
Produkujący tworzywa sztuczne firma Izo-Blok korzysta na ożywieniu w europejskim przemyśle motoryzacyjnym. Spółka uruchamia produkcję w trzecim zakładzie w Chorzowie i szuka możliwości przejęć m.in. w Czechach i Niemczech. Do końca roku Izo-Blok ma przejść z NewConnect na rynek główny GPW, co ułatwi sfinansowanie ewentualnych akwizycji.
– Rynek wygląda bardzo dobrze. Dzisiaj nie ma żadnych negatywnych czynników, jeżeli chodzi o grupę klientów, którą obsługujemy. To klienci, którym biznes idzie bardzo dobrze i którzy dużo eksportują na rynki Ameryki Północnej i Azji, a z tym idzie też sprzedaż naszych produktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Przemysław Skrzydlak, prezes zarządu Izo-Blok SA.
Przemysł motoryzacyjny odpowiada za blisko 98 proc. przychodów producenta tworzyw sztucznych. W obecnym roku obrachunkowym (maj 2014 r. – kwiecień 2015 r.) wzrost przychodów ze sprzedaży mają zapewnić projekty dla Volkswagena i Jaguara-Land Rovera, będzie to widoczne w wynikach za trzeci i czwarty kwartał – zapowiada Skrzydlak. Obecnie trwają prace przygotowawcze do uruchomienia produkcji w zakładzie w Chorzowie.
– Start produkcji nastąpi w listopadzie tego roku. To są produkty, które powinny nam dać około 10 proc. wzrostu przychodów w stosunku do poprzedniego roku obrachunkowego. Następny rok obrachunkowy powinien być pełnym rokiem, w którym będziemy obecni w tych projektach, i to powinno oznaczać większą dynamikę wzrostu – uważa prezes Izo–Bloku.
Izo-Blok chce wykorzystać dobrą koniunkturę na rynku motoryzacyjnym oraz wyniki finansowe (76,89 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,17 mln zł zysku operacyjnego oraz 8,48 mln zł zysku netto w roku obrotowym 2013/2014) do wejścia na rynek regulowany GPW. Spółka kończy obecnie prace nad prospektem emisyjnym i szacuje, że od grudnia br. będzie notowana już na rynku głównym. Ten ruch ma pomóc pozyskać spółce nowych, stabilnych akcjonariuszy, choć przeniesieniu z NewConnect na rynek główny nie będzie towarzyszyła dodatkowa emisja akcji.
– Poszerzy się grupa akcjonariuszy, którzy będą mogli inwestować w nasze akcje. Przeniesiemy się na rynek, który bardziej przystaje do naszych planów, które są bardzo ambitne. Inwestorzy, którzy do tej pory nie mogli inwestować na rynku NewConnect z różnych powodów, będą mogli tym razem zainwestować w nasze akcje, gdy będziemy na rynku głównym – mówi Skrzydlak.
Emisja akcji oraz długu nie jest wykluczona, jeśli pojawią się możliwości akwizycji – informowała spółka we wrześniu br. Izo-Blok poszukuje spółek do przejęcia m.in. na rynkach czeskim i niemieckim.
– Patrząc na średnią wielkość podmiotów, które są na tym rynku obecne, trzeba brać pod uwagę nakłady w wysokości ok. 10-15 mln euro. To jest kwota, którą należałoby przeznaczyć na akwizycję, aby skutecznie jej dokonać – ocenia Przemysław Skrzydlak.
Czytaj także
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-22: Rząd pracuje nad nowymi przepisami o płacy minimalnej. Zmienią one sposób jej obliczania
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada