Newsy

Profi Credit Polska stawia na dynamiczny rozwój internetowego kanału sprzedaży swoich usług. W przyszłym roku ma wzrosnąć o 15 proc.

2016-12-02  |  07:00

Specjalizująca się w udzielaniu szybkich pożyczek pozabankowych spółka Profi Credit Polska zapowiada dynamiczny rozwój internetowego kanału sprzedaży usług. Zdaniem wiceprezesa Sławomira Pawlika w przyszłym roku udział w rynku może się zwiększyć o około 95 mln zł, a przychody z działalności o 15 proc. w grupie klientów, dla której internet jest podstawowym sposobem komunikacji.

Planujemy również rozwój w sektorze online – informuje agencję informacyjną Newseria Inwestor Sławomir Pawlik, wiceprezes zarządu, dyrektor wykonawczy w spółce Profi Credit Polska. – Zakładamy, że w 2017 roku nasz udział w rynku wzrośnie o około 95 mln zł, a znacząca część portfela klientów zostanie pozyskana tą właśnie drogą. Nasza nowa oferta kierowana jest głównie do młodych klientów, którzy takiego narzędzia chcą używać jako sposobu wymiany informacji i regulowania swoich zobowiązań.

Profi Credit Polska to jedna z największych w kraju firm oferujących pożyczki pozabankowe. Jest częścią Profireal Group, która działa również w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii i Rosji. Na krajowym rynku spółka działa od 2004 roku i obecnie świadczy usługi poprzez sieć około 140 biur terenowych oraz za pośrednictwem ponad 1,5 tys. doradców finansowych.

W przyszłym roku planujemy również zatrudnienie dodatkowych osób w sieci handlowej, których celem będzie utrzymanie relacji biznesowej z naszymi najlepszymi klientami i zaproponowanie im najwyższej jakości usług w postaci zdecydowanie lepszej, bardziej przyjaznej i prostszej do otrzymania oferty – zapowiada wiceprezes Sławomir Pawlik. – Budowanie takich relacji postrzegamy jako priorytet działalności w 2017 roku.

Specyfika działalności firmy polega na indywidualnym, uwzględniającym specyfikę każdego klienta, podejściu do sprawy. Spółka udziela pożyczek różnym rodzajom osób potrzebujących finansowego wsparcia oraz z rozmaitym przeznaczeniem pozyskiwanych w ten sposób środków: od prostych i szybkich pożyczek konsumpcyjnych, także na dowód, po spłatę wcześniejszych zobowiązań wynikających na przykład z kredytu bankowego.

Jak zapewnia wiceprezes Sławomir Pawlik firma dostrzega rosnące znaczenie internetowego sposobu kontaktu z klientami. Taki sposób komunikacji uważany jest przez spółkę za niezwykle perspektywiczny. Dlatego w najbliższym czasie przedsiębiorstwo przedstawi ofertę kierowaną do osób, dla których sieć jest podstawowym kanałem kontaktu ze światem.

Chcemy również rozwijać tradycyjną sieć handlową, może nieco mniej dynamicznie – wskazuje wiceprezes Sławomir Pawlik. – W tym obszarze mamy zamiar wciąż profesjonalizować naszych doradców finansowych, szkolić ich, tak aby nasze usługi były jak najwyższej jakości i odpowiadały wszystkim wymogom stawianym firmom pożyczkowym przez ustawodawcę. Ale chcemy być trochę inaczej postrzegani. Dotychczas nasz biznes opierał się na sieci oddziałów i bezpośrednim kontakcie z klientem. Doskonale jednak wiemy, jakie są oczekiwania rynku, który oczekuje komunikacji online. Chcemy zapewnić taki komfort i dostarczyć tego rodzaju usługi, bo widzimy w nich ogromny potencjał. Zakładamy, że są one w stanie wygenerować około 15 proc. wzrost sprzedaży w tej grupie naszych klientów.

W ostatnim raportowanym roku Profi Credit Polska udzieliła 62,5 tys. pożyczek, o około 15 tys. więcej niż podczas poprzednich dwunastu miesięcy, o nominalnej wartości 587 mln zł (425 mln zł rok wcześniej). Przychody z tej działalności przedsiębiorstwa wyniosły 190 mln zł (246 mln zł), a zysk przed opodatkowaniem  – 52,6 mln zł (71,2 mln zł).

Czytaj także