Mówi: | Marek Moczulski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Bakalland |
W marcu Bakalland pokaże nowe produkty. Spółka wprowadzi zmiany wizerunkowe w marce Delecta
Rozwój organiczny oraz zmiana wizerunku marki Delecta – to najważniejsze cele Bakallandu na najbliższy rok. Zarząd spółki liczy ponadto na efekt synergii wynikający z zeszłorocznej fuzji z Delectą. Prezes Marek Moczulski zapowiada też, że w marcu spółka zaprezentuje konsumentom nową ofertę produktową.
– Koncentrujemy się na rozwoju organicznym. Jesteśmy na etapie tzw. relaunchu Delecty. W marce Bakalland wiele rzeczy zostało już zrobionych. W marce Delecta zmieniamy zarówno opakowania, jak i podejście do promocji tej marki – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Marek Moczulski, prezes zarządu Bakalland.
Przedstawiciel Bakallandu informuje, że spółka zakończyła prace nad zmianą logotypu i opakowań produktów Delecty. Dodaje, że pierwsze produkty w nowej szacie graficznej pojawią się w sprzedaży już na przełomie lutego i marca. Natomiast cała oferta w nowej odsłonie powinna być dostępna do końca sierpnia 2016 roku.
– Pewnych rzeczy, które wypuszczamy w ramach NPD, czyli rozwoju produktów, nie mogę jeszcze ujawnić. To tajemnice skrzętnie skrywane. W ofercie mamy jednak nowości, które na pewno spodobają się konsumentom – tłumaczy Marek Moczulski. – Rozwój poprzez innowacje jest dla nas bardzo ważny. Mamy w firmie bardzo mocny i rozbudowany dział R&D i marketing.
Zmiany wizerunkowe wynikają w dużej mierze z fuzji Bakallandu ze spółką Delecta. Do połączenia doszło na początku 2015 roku, przy czym jako jeden organizm pod względem prawnym oba przedsiębiorstwa funkcjonują od lipca ubiegłego roku.
– Integracja operacyjna i prawna została zakończona w zeszłym roku – Bakalland i Delecta to już jest jedna firma. Wszyscy działamy jako jeden podmiot nie tylko w sensie organizacyjnym, lecz także w sensie prawnym – tłumaczy prezes Moczulski.
Menadżer podkreśla przy tym pozytywne aspekty wynikające z połączenia obu spółek. Najważniejszym jest efekt synergii pomiędzy segmentem bakalii a wyrobami służącymi do wypieków. Drugim czynnikiem jest efekt skali. Fuzja, jak zaznacza prezes, umocniła pozycję Bakallandu jako krajowego lidera rynku, przez co obecnie ma on większe możliwości w promocji i ekspansji rynkowej
– To wszystko daje ogromne możliwości pracy dla naszych pracowników nad projektami, o których z osobna nie można byłoby nawet marzyć – podkreśla.
Bakalland rozpoczął swoją działalność 25 lat temu. W 2006 roku spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2014 roku przychody ze sprzedaży sięgnęły blisko 215 mln złotych. W efekcie zeszłorocznej fuzji z Delectą zarząd Bakallandu zdecydował o wycofaniu spółki z obrotu giełdowego. Nastąpiło to w lutym 2015 roku. Firma z ponad 20-procentowym udziałem jest dominującym graczem na rynku bakalii.
Czytaj także
- 2023-11-17: Rynek bakalii rośnie w dwucyfrowym tempie. Sprzyja mu trend zdrowego stylu życia
- 2020-06-02: Rośnie eksport śliwki kalifornijskiej. W okresie pandemii częściej sięgamy po zdrowe produkty o długim terminie ważności
- 2020-06-12: Rośnie eksport śliwki kalifornijskiej. W okresie pandemii częściej sięgamy po zdrowe produkty o długim terminie ważności
- 2016-04-20: Moda na zdrowe odżywianie sprzyja producentom suszonych owoców. Kalifornijska śliwka podbija polski rynek
- 2016-03-16: Polskie batony wiceliderem rynku w RPA. Bakalland chce inwestować w eksport
- 2016-02-15: Rosną inwestycje Bakallandu w rozwój produkcji i poprawę efektywności pracowników
- 2015-07-09: Po przejęciu Delecty Bakalland stawia na rozwój organiczny. Zainwestuje w usprawnienie procesów technologicznych w zakładach w Łodzi, Janowie i Włocławku
- 2015-07-14: Polacy jedzą coraz więcej bakalii, choć ich ceny rosną
- 2015-05-07: Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe
- 2015-05-06: Bakalland do połowy roku wchłonie Delectę. Spółka chce się skoncentrować na wzroście organicznym, ale przygląda się także spółkom do przejęcia