Newsy

W marcu Bakalland pokaże nowe produkty. Spółka wprowadzi zmiany wizerunkowe w marce Delecta

2016-02-11  |  06:30
Mówi:Marek Moczulski
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Bakalland
  • MP4
  • Rozwój organiczny oraz zmiana wizerunku marki Delecta – to najważniejsze cele Bakallandu na najbliższy rok. Zarząd spółki liczy ponadto na efekt synergii wynikający z zeszłorocznej fuzji z Delectą. Prezes Marek Moczulski zapowiada też, że w marcu spółka zaprezentuje konsumentom nową ofertę produktową.

    – Koncentrujemy się na rozwoju organicznym. Jesteśmy na etapie tzw. relaunchu Delecty. W marce Bakalland wiele rzeczy zostało już zrobionych. W marce Delecta zmieniamy zarówno opakowania, jak i podejście do promocji tej marki – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Marek Moczulski, prezes zarządu Bakalland.

    Przedstawiciel Bakallandu informuje, że spółka zakończyła prace nad zmianą logotypu i opakowań produktów Delecty. Dodaje, że pierwsze produkty w nowej szacie graficznej pojawią się w sprzedaży już na przełomie lutego i marca. Natomiast cała oferta w nowej odsłonie powinna być dostępna do końca sierpnia 2016 roku.

    – Pewnych rzeczy, które wypuszczamy w ramach NPD, czyli rozwoju produktów, nie mogę jeszcze ujawnić. To tajemnice skrzętnie skrywane. W ofercie mamy jednak nowości, które na pewno spodobają się konsumentom – tłumaczy Marek Moczulski. – Rozwój poprzez innowacje jest dla nas bardzo ważny. Mamy w firmie bardzo mocny i rozbudowany dział R&D i marketing.

    Zmiany wizerunkowe wynikają w dużej mierze z fuzji Bakallandu ze spółką Delecta. Do połączenia doszło na początku 2015 roku, przy czym jako jeden organizm pod względem prawnym oba przedsiębiorstwa funkcjonują od lipca ubiegłego roku.

    – Integracja operacyjna i prawna została zakończona w zeszłym roku – Bakalland i Delecta to już jest jedna firma. Wszyscy działamy jako jeden podmiot nie tylko w sensie organizacyjnym, lecz także w sensie prawnym – tłumaczy prezes Moczulski.

    Menadżer podkreśla przy tym pozytywne aspekty wynikające z połączenia obu spółek. Najważniejszym jest efekt synergii pomiędzy segmentem bakalii a wyrobami służącymi do wypieków. Drugim czynnikiem jest efekt skali. Fuzja, jak zaznacza prezes, umocniła pozycję Bakallandu jako krajowego lidera rynku, przez co obecnie ma on większe możliwości w promocji i ekspansji rynkowej

    – To wszystko daje ogromne możliwości pracy dla naszych pracowników nad projektami, o których z osobna nie można byłoby nawet marzyć – podkreśla.

    Bakalland rozpoczął swoją działalność 25 lat temu. W 2006 roku spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2014 roku przychody ze sprzedaży sięgnęły blisko 215 mln złotych. W efekcie zeszłorocznej fuzji z Delectą zarząd Bakallandu zdecydował o wycofaniu spółki z obrotu giełdowego. Nastąpiło to w lutym 2015 roku. Firma z ponad 20-procentowym udziałem jest dominującym graczem na rynku bakalii. 

    Czytaj także