News powiązane z sklepy spożywcze

2016-09-12 | 07:00
Handel
M. Krajczewski: podatek handlowy najmocniej uderzy w małe sklepy spożywcze News powiązane z sklepy spożywcze

M. Krajczewski: podatek handlowy najmocniej uderzy w małe sklepy spożywcze

Podatek handlowy, który wszedł w życie 1 września tego roku, nie wpłynie zasadniczo na kondycję handlu w Polsce – uważa Michał Krajczewski z Biura Maklerskiego Banku BGŻ. Jego zdaniem największe problemy z utrzymaniem dodatniego wyniku finansowego będą mieć sklepy sprzedające żywność w kanale tradycyjnym.
więcej
2016-02-01 | 06:30
Handel
Deflacja niekorzystnie wpływa na handel. Mniejsze sklepy będą się łączyć w sieci lub grupy zakupowe

Deflacja niekorzystnie wpływa na handel. Mniejsze sklepy będą się łączyć w sieci lub grupy zakupowe

Utrzymująca się ujemna dynamika cen przyczyniła się do zmniejszenia dynamiki rozwoju handlu. Koniec deflacji – zgodnie z zapowiedziami NBP – może się nieco przesunąć w czasie, a ewentualna inflacja będzie się raczej utrzymywać do końca roku na niskim poziomie. W ocenie Polskiej Izby Handlu korzystne wskaźniki makroekonomiczne wpłyną na integrację handlu i będzie to priorytetem sklepów małoformatowych. Hipermarkety raczej nie będą rosnąć, a dyskonty będą, ale z mniejszą niż do tej pory dynamiką.
więcej
2015-12-01 | 06:45
Handel
Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

Stokrotka zwiększa liczbę sklepów w rekordowym tempie. Mimo niesprzyjających warunków rynkowych

Utrzymujące się spadki cen artykułów spożywczych i rosnąca konkurencja na rynku nie przeszkadzają w szybkim rozwoju sieci Stokrotka. W III kwartale spółka Emperia Holding otworzyła 35 nowych placówek, a w IV ma być podobnie. W przyszłym roku właściciel sieci nie zamierza zwalniać tempa. Holding w styczniu uruchomi centrum dystrybucyjne w Lublinie.
więcej
2015-08-17 | 06:45
Handel
Projekt ustawy dotyczącej nieuczciwych praktyk w handlu może uderzyć w drobnych sprzedawców

Projekt ustawy dotyczącej nieuczciwych praktyk w handlu może uderzyć w drobnych sprzedawców

Sejmowa Komisja Gospodarki pracuje nad projektem przepisów dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych. Celem ustawy ma być wzmocnienie pozycji dostawców w relacjach z dużymi sieciami sklepów. Niestety, zdaniem kancelarii Affre i Wspólnicy prawo w zaproponowanym przez PSL kształcie uderzy także w małe sklepy i drobnych handlowców.
więcej
2014-05-02 | 06:40
Handel
Grupa Muszkieterów stawia na rozwój. W planach 500 nowych sklepów do 2020 roku

Grupa Muszkieterów stawia na rozwój. W planach 500 nowych sklepów do 2020 roku

Francuska Grupa Muszkieterów, która zrzesza właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz działających w segmencie dom i ogród sieci sklepów Bricomarché, chce wzmocnić swoją pozycję na polskim rynku. Do 2020 roku zamierza zwiększyć sieć punktów handlowych z obecnych 300 do 800. Dzięki przyjętej strategii firmie udało się zwiększyć obroty dwucyfrowo. W 2013 roku sięgnęły w sumie prawie 5 mld zł.
więcej
2014-04-11 | 06:20
Handel
Lewiatan ma już 2,8 tys. sklepów i zapowiada otwarcia kolejnych

Lewiatan ma już 2,8 tys. sklepów i zapowiada otwarcia kolejnych

Lewiatan zapowiada zwiększanie liczby sklepów w całej Polsce. Będą to wyłącznie placówki franczyzowe. Dzięki dopasowaniu oferty produktów do lokalnych rynków, Lewiatan notuje sukcesywne wzrosty, a kontynuację tego trendu ma zapewnić m.in. zwiększenie liczby produktów marek własnych.
więcej
2014-03-27 | 06:10
Handel
Zakupy spożywcze przez internet coraz bardziej popularne. Powodzeniem cieszą się zwłaszcza napoje i chemia gospodarcza

Zakupy spożywcze przez internet coraz bardziej popularne. Powodzeniem cieszą się zwłaszcza napoje i chemia gospodarcza

Rośnie popularność sprzedaży internetowej produktów spożywczych. Wygoda związana z brakiem konieczności transportu towarów zachęca do kupowania w produktów większych ilościach, zwłaszcza wody czy chemii gospodarczej. Klienci nie boją się już nabywać wędlin, warzyw, mięsa i innych świeżych wyrobów.
więcej
2014-01-10 | 06:40
Handel
Rynek hurtowy wciąż będzie rósł. Pomimo rozwoju e-handlu

Rynek hurtowy wciąż będzie rósł. Pomimo rozwoju e-handlu

Hurtowy rynek dystrybucji będzie rósł powoli, ale stabilnie – przewiduje prezes Makro Cash and Carry w Polsce. Dostawy dla przedsiębiorców będą rosły o 2-3 proc. rocznie. Pomimo rozwoju e-handlu tradycyjne sklepy nadal pozostają dominującym kanałem sprzedaży. Wzrost konkurencji i zmiana nawyków wymusza jednak zmiany w strategii Makro.
więcej
2013-11-18 | 06:15
Handel
Będzie więcej Stokrotek. Sieć zapowiada uruchomienie franczyzy w przyszłym roku

Będzie więcej Stokrotek. Sieć zapowiada uruchomienie franczyzy w przyszłym roku

Supermarkety Stokrotka zapowiadają rozbudowę sieci. Około 15 lokalizacji ma powstać w tym roku, a w przyszłym 30 kolejnych. Ponadto Stokrotka chce uruchomić sieć franczyzową i rywalizować z największymi dyskontami.
więcej
2013-09-27 | 13:00
Napoje i żywność
[zdjęcia] sklep spożywczy

[zdjęcia] sklep spożywczy

Zdjęcia sklepu z produktami spożywczymi.
więcej
2013-06-27 | 06:40
Handel
Sieć Odido otworzyła dwutysięczny sklep. Znana marka pomaga właścicielom sklepów rywalizować z dyskontami

Sieć Odido otworzyła dwutysięczny sklep. Znana marka pomaga właścicielom sklepów rywalizować z dyskontami

W Mińsku Mazowieckim otwarty został dwutysięczny sklep Odido, sieci franczyzowej należącej do Makro Cash and Carry. Właściciele tych stosunkowo niewielkich sklepów przyłączając się do większych sieci, chcą skuteczniej walczyć o rynek z hipermarketami i dyskontami. Tym bardziej, że duże sklepy dziś dominują w większości miejscowości w Polsce, ograniczając udział drobnego handlu w rynku. Prezes Makro zapowiada, że dalszy rozwój sieci Odido jest kluczowym elementem strategii firmy.
więcej
2013-06-14 | 06:40
Handel
Sprzedaż wina w Żabce wzrosła o 30 proc.

Sprzedaż wina w Żabce wzrosła o 30 proc.

Sieć sklepów Żabka wprowadza do oferty tanie, ale – jak podkreślają jej przedstawiciele – dobre jakościowo wina. Spółka zapewnia, że cena butelki nie przekroczy 15 zł. Żabka widzi potencjał w tym segmencie rynku, bo Polacy nadal piją mało wina – aż dwudziestokrotnie mniej niż Niemcy. W porównaniu do ubiegłego roku spółka notuje 30-proc. wzrost sprzedaży win.
więcej