News powiązane z procesy w przedsiębiorstwie
2016-08-22 | 06:20
Konsument
Rośnie popyt na usługi designerów. Zajmują się profesjonalnym przygotowaniem produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek
Z badania PARP wynika, że nieco ponad połowa polskich firm korzysta z usług projektantów, ale incydentalnie. Świadomość roli profesjonalnego designu w działalności przedsiębiorstw rośnie – do tego, że w ogóle nie korzystają z takich usług przyznaje się tylko ok. 5 proc. firm. Tego rodzaju procesy najczęściej obejmują komunikację oraz przygotowanie produktu lub usługi przed wprowadzeniem na rynek. Design się opłaca – buduje wzrost wartości marki i rozwiązania bardziej dopasowane do potrzeb ich finalnych klientów – mówi Robert Majkut, designer.
2016-07-21 | 06:35
Firma
Większość polskich firm nie mierzy efektywności pracy. W Europie to już standard
Tylko 45 proc. przedsiębiorców deklaruje, że ich firma jest dojrzała procesowo – wynika z badania Macrologic. To oznacza, że mają one rozpisane poszczególne procesy, potrafią je kontrolować i mierzyć efektywność. Brak takiego zarządzania uderza w konkurencyjność polskich firm – alarmują eksperci firmy. Tym bardziej że na Zachodzie pomiary efektywności pracy to już standard.
2015-12-14 | 06:45
Ochrona środowiska
Łączenie różnych procesów przetwarzania może zrewolucjonizować gospodarkę odpadami
Konwergencja w ochronie środowiska polegająca na integracji różnych procesów przetwarzania odpadów w jednej instalacji może dawać korzyści zarówno samorządom, jak i inwestorom. Oznacza to mniejsze nakłady inwestycyjne oraz skrócenie ścieżki administracyjnej przy budowie. Zarządzanie jednym obiektem jest tańsze i łatwiejsze niż dwoma, a dodatkowo korzysta na tym środowisko, bo zmniejsza się emisja i zwiększa odsetek przetwarzanych odpadów. Technologicznie sektor jest gotowy na takie zmiany.
2015-11-23 | 06:40
Infrastruktura
Ponad połowa firm w ostatnim półroczu miała awarię prądu lub przerwę w dostępie do internetu. Większość z nich nie była na to gotowa
Problemy z dostawą energii elektrycznej i internetu mogą mieć dla firmy poważne konsekwencje. Wiąże się to nie tylko z wstrzymaniem pracy i utrudnionym kontakt z klientami, lecz także z ryzykiem utraty ważnych danych. Większość menadżerów nie jest jednak przygotowana na przerwy w transmisji sygnału internetowego czy awarie zasilania. Z konsekwencjami takich zdarzeń w ubiegłym półroczu musiała sobie poradzić połowa firm.
2015-08-11 | 06:45
Media i PR
Do 2020 roku 80 proc. procesów biznesowych w firmach będzie oparte o big data. Analiza danych zmieni m.in. branżę reklamową
Już za kilka lat firmom będzie trudno funkcjonować bez odpowiedniej analizy wielkich zbiorów danych. Jak prognozuje firma Gartner, do 2020 roku 80 proc. procesów biznesowych będzie oparte o big data. Ich zamiana w smart data będzie korzystna dla biznesu, w tym w szczególności dla branży marketingowej. Dzięki temu reklamodawcy dotrą z przekazem do odpowiedniej grupy odbiorców, dzięki czemu będzie on bardziej efektywny.
2015-07-17 | 06:40
Handel
Dostęp do nowych technologii spowodował zmiany w zachowaniu konsumentów. Firmy szukają sposobów na zwiększenie sprzedaży
Cyfrowa rewolucja w światowym handlu sprawia, że firmy, by za nią nadążyć, muszą się skupić na dopasowaniu produktów i usług do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki cyfrowej transformacji biznesu firmy będą miały szansę lepiej poznać potrzeby klientów i łatwiej zarobić na ich zaspokojeniu.
2015-05-21 | 09:00
IT i technologie
Polska platforma PiLab/BI trafi na globalny rynek. Spółka po pozyskaniu 6 mln zł rozmawia z inwestorami o kolejnych emisjach
Polska spółka PiLab szykuje globalną premierę swojej platformy pozwalającej na kompleksową kontrolę procesów zachodzących w firmie. To technologia skierowana m.in. do instytucji finansowych, która pozwala wykryć szkodzące firmom działania wewnętrzne. W kwietniu spółka pozyskała 6 mln zł na pierwszy pilotaż w USA. Ma się rozpocząć w II połowie roku.