News powiązane z odzież

2016-09-09 | 07:00
Handel
Branża handlowa w zadyszce. Wyniki finansowe spółek za pierwsze półrocze były mieszane z przewagą rozczarowań News powiązane z odzież

Branża handlowa w zadyszce. Wyniki finansowe spółek za pierwsze półrocze były mieszane z przewagą rozczarowań

Obłożona nowym podatkiem branża handlowa notuje gorsze wyniki finansowe. Zysk spółki Eurocash spadł o ponad 15 proc., Emperia zarobiła mniej o prawie połowę. Zdaniem Michała Krajczewskiego z Biura Maklerskiego banku BGŻ BNP Paribas przyczynił się do tego spadek wartości złotego wobec głównych walut, głównie dolara i euro.
więcej
2016-08-23 | 06:50
Inwestycje
Tysiąc miejsc pracy powstanie w okolicach Szczecina. Operator nowego magazynu Zalando rozpoczyna rekrutację

Tysiąc miejsc pracy powstanie w okolicach Szczecina. Operator nowego magazynu Zalando rozpoczyna rekrutację

Ponad 130 tys. mkw. powierzchni magazynowej powstanie w Gryfinie w Zachodniopomorskiem na potrzeby Zalando. Magazyn od połowy przyszłego roku będzie obsługiwać rynki polski, niemiecki i skandynawski popularnej platformy odzieżowej. Jego obsługą logistyczna zajmie się firma Fiege, która zatrudni na prawie tysiąc osób. Rekrutacje na niektóre stanowiska ruszą jeszcze w sierpniu.
więcej
2016-05-31 | 06:30
Moda
Polacy nie przywiązują zbyt dużej wagi do tego, z jakiego materiału wykonane są ich ubrania. Zwykle kupują tańszą odzież na 1–2 sezony

Polacy nie przywiązują zbyt dużej wagi do tego, z jakiego materiału wykonane są ich ubrania. Zwykle kupują tańszą odzież na 1–2 sezony

Przy zakupie ubrań Polacy najczęściej sugerują się modą, fasonem, kolorem i ceną, a rzadko kiedy zwracają uwagę na to, z jakiego materiału został wykonany dany produkt. W szafach przeważa odzież z dżerseju bawełnianego, z włókien syntetycznych i poliestrowych. Ubrania zwykle służą przez jeden lub dwa sezony, a później zastępowane są innymi, które odpowiadają aktualnym trendom. Tylko nieliczni z dbałością dobierają szlachetne tkaniny, które posłużą przez lata.
więcej
2016-05-16 | 06:35
Handel
Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Co piąty Polak korzysta z pralni chemicznej. Coraz popularniejsze stają się pralniomaty

Nieco ponad 20 proc. Polaków korzysta z pralni chemicznych. Nadal kojarzą się one konsumentom z drogimi i trudno dostępnymi usługami. To podejście zmienić mają pralniomaty. Zapotrzebowanie na te usługi rośnie kwartalnie nawet w trzycyfrowym tempie. Najczęściej w pralniomatach konsumenci zostawiają koszule i inne elementy odzieży biznesowej.
więcej
2015-08-13 | 06:40
Handel
Polacy coraz chętniej kupują odzież w modowych dyskontach

Polacy coraz chętniej kupują odzież w modowych dyskontach

Polski rynek odzieżowy wart jest ponad 7 mld euro. Za cztery lata jego wartość ma oscylować wokół 9 mld euro. Część dyskontowa rynku rozwija się prężnie, bo sieci przejmują klientów bazarów i supermarketów. Polacy wciąż jednak przeznaczają na ubrania mniej niż mieszkańcy państw Europy Zachodniej.
więcej
2015-03-25 | 09:00
Handel
Lancerto uruchomi w tym roku sklep internetowy i 10 nowych salonów

Lancerto uruchomi w tym roku sklep internetowy i 10 nowych salonów

Lancerto, polska marka odzieżowa specjalizująca się w modzie męskiej, jeszcze w tym roku uruchomi sklep internetowy. Spółka zamierza także zmodernizować i uruchomić 10 salonów, głównie w największych miastach. Nie planuje jednak na razie ekspansji zagranicznej ani uruchamiania sklepów franczyzowych.
więcej
2015-01-21 | 10:00
Handel
DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku

DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku

Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku. Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo.
więcej
2014-11-06 | 06:40
Handel
Polski handel czeka na przedświąteczny boom. Początek już w listopadzie

Polski handel czeka na przedświąteczny boom. Początek już w listopadzie

Z początkiem listopada zaczyna się jeden z najlepszych w roku okresów dla handlu detalicznego. Polacy zaczynają coraz intensywniejsze zakupy, które swój szczyt osiągają tuż przed świętami. Na większe obroty liczy również branża odzieżowa.
więcej
2014-10-24 | 06:40
Moda
Ewelina Rydzyńska: Polki na ślubie najczęściej w zbyt obcisłych sukienkach, a mężczyźni w starych i złej jakości garniturach

Ewelina Rydzyńska: Polki na ślubie najczęściej w zbyt obcisłych sukienkach, a mężczyźni w starych i złej jakości garniturach

Polacy mają problem z doborem odpowiednich ubrań na przyjęcie weselne. Kobiety kupują ciasne i mające duży dekolt sukienki lub zakładają kreacje sprzed 10 lat, panowie zaś boją się nowych fasonów garniturów i źle dobierają kolor koszuli.
więcej
2014-07-21 | 06:35
Handel
Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

Luksusowy Vitkac przyciąga głównie młodych Polaków i klientów z Rosji i Bliskiego Wschodu

Luksusowy Dom Handlowy Vitkac niedługo będzie obchodzić swoje trzecie urodziny. Jak zapewniają jego właściciele, stale powiększa się grono zainteresowanych luksusowymi markami klientów, nie tylko z Polski. Dom handlowy działający w warszawskim budynku Wolf Bracka odwiedzają regularnie goście zza wschodniej granicy czy Bliskiego Wschodu.
więcej
2014-03-12 | 06:00
Handel
Już 7 mln internautów odwiedza e-sklepy z modą

Już 7 mln internautów odwiedza e-sklepy z modą

Podczas jednej transakcji w e-sklepie z branży modowej klienci kupują zwykle dwa produkty i wydają średnio ok. 250 zł – wynika z badania gemiusShopMonitor. Zakupy ubrań, dodatków i butów w sieci stają się coraz popularniejsze. jak podaje firma Gemius. Sklepy internetowe z branży modowej odwiedza co miesiąc 6-7 mln polskich internautów.
więcej
2014-02-17 | 06:30
Handel
2014 r. będzie przełomowy dla rynku odzieżowego. Pojawiają się nowi gracze na rynku mody męskiej

2014 r. będzie przełomowy dla rynku odzieżowego. Pojawiają się nowi gracze na rynku mody męskiej

Rynek odzieżowy w Polsce jest w coraz lepszej kondycji. Prezes Próchnika prognozuje, że po udanym IV kwartale ubiegłego roku 2014 r. może być przełomowy. W segmencie formalnym, czyli garniturów i koszul, będą pojawiać się nowi gracze.
więcej
2014-02-13 | 06:40
Handel
Próchnik chce otworzyć w tym roku kilkanaście salonów. Na jesień zapowiada wyjątkową kolekcję

Próchnik chce otworzyć w tym roku kilkanaście salonów. Na jesień zapowiada wyjątkową kolekcję

Co najmniej 14 nowych sklepów planuje w tym roku otworzyć łódzka spółka odzieżowa Próchnik. Stawia na lokalizacje, gdzie znajdują się już sklepy największych konkurentów, czyli Vistuli i Wólczanki oraz firmy Bytom. Jesienią Próchnik wypuści na rynek premierową kolekcję od początku do końca stworzoną w Polsce.
więcej
2013-12-24 | 06:25
Handel
Grudzień i styczeń to czas żniw dla sprzedawców sprzętu sportowego

Grudzień i styczeń to czas żniw dla sprzedawców sprzętu sportowego

Ostatnie tygodnie roku to dla sprzedawców artykułów sportowych miesiące największych obrotów. W tym czasie branża koncentruje się na sprzedaży sprzętu i odzieży do sportów zimowych, głównie dla narciarzy. Wydatki Polaków na akcesoria sportowe rosną, choć wciąż największą popularnością cieszą się sporty, które nie wymagają specjalistycznego i drogiego wyposażenia.
więcej