News powiązane z branża handlowa

2023-01-31 | 06:30
Handel
Sektor handlu atrakcyjny dla pracowników. Najbardziej poszukiwani są kierowcy i przedstawiciele handlowi News powiązane z branża handlowa

Sektor handlu atrakcyjny dla pracowników. Najbardziej poszukiwani są kierowcy i przedstawiciele handlowi

W handlu, zarówno detalicznym, jak i hurtowym, pracuje nawet 2 mln osób. Na tle innych sektorów w stosunkowo najmniejszym stopniu odczuwa on brak rąk do pracy. W przypadku dużych podmiotów pracowników przyciągają łatwość dostępu i możliwość doskonalenia swoich umiejętności oraz wiele ścieżek awansu w ramach organizacji. Dlatego często wiążą się z takim pracodawcą na wiele lat.
więcej
2022-08-31 | 06:20
Handel
Polska jednym z najbardziej technologicznie rozwiniętych rynków handlu na świecie. To skłania fundusze do inwestycji w rodzime start-upy

Polska jednym z najbardziej technologicznie rozwiniętych rynków handlu na świecie. To skłania fundusze do inwestycji w rodzime start-upy

Fundusze venture capital, będące rodzajem inwestycji niepublicznych w początkujące firmy, uważają polską branżę handlową za przyszłościowy rynek. Co więcej, polski handel jest bardziej zaawansowany technologicznie niż w wielu zamożniejszych krajach, a także atrakcyjny dla funduszy ze względu na swój rozmiar. Inwestujące w nowoczesne start-upy fundusze kuszą w branży handlowej głównie możliwości oferowane przez internet, takie jak lokalne marketplace’y czy platformy ułatwiające sprzedaż małym firmom. Jak wszystkim branżom biznes zakłóciła im rosyjska agresja na Ukrainę, ale w sytuacji tej można też dostrzec pozytywy.
więcej
2020-09-18 | 06:25
Handel
Handel przyspiesza z cyfryzacją. Pierwsze centra handlowe w pełni zautomatyzowały swoje programy lojalnościowe

Handel przyspiesza z cyfryzacją. Pierwsze centra handlowe w pełni zautomatyzowały swoje programy lojalnościowe

Blisko 2/3 Polaków należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego, a 72 proc. korzysta z niego w aplikacji mobilnej. Galerie stawiają mocny akcent na ich wygodę i rozbudowę o kolejne funkcjonalności. Dlatego też warszawskie centra: Galeria Mokotów i Westfield Arkadia oraz wrocławska Wroclavia całkiem zdigitalizowały swój program lojalnościowy, poszerzając go o cashback, czyli zwrot części pieniędzy za zakupy. – Cyfryzacja centrów handlowych jest naturalnym procesem i będziemy dalej wychodzić naprzeciw potrzebom klientów w tym zakresie – zapowiada Kamila Mąsior z Unibail-Rodamco-Westfield.
więcej
2019-12-12 | 06:15
Handel
Współczesny konsument kupuje coś więcej niż sam produkt. Sprzedawcy kreują więc pozytywne emocje z nim związane

Współczesny konsument kupuje coś więcej niż sam produkt. Sprzedawcy kreują więc pozytywne emocje z nim związane

Blisko 2/3 klientów przed zakupem czerpie inspirację z mediów społecznościowych – wynika z badań PwC. Współczesny konsument kupuje już nie tylko sam produkt czy usługę, ale również wrażenia i emocje związane z jego zakupem. Dlatego kreowanie pozytywnych doświadczeń konsumenckich, niezależnie od kanału sprzedaży, jest obecnie jednym z największych wyzwań dla marketerów i fundamentem trendu experience economy.
więcej
2018-06-20 | 06:10
Handel
Technologia zmienia branżę handlową. W sklepach przyszłości nie będzie kas, a w zakupach będzie pomagał wirtualny doradca

Technologia zmienia branżę handlową. W sklepach przyszłości nie będzie kas, a w zakupach będzie pomagał wirtualny doradca

Blisko połowie konsumentów zdarzyło się zrezygnować z zakupów, ponieważ kolejka do kasy w sklepie była zbyt długa – wynika z badań przeprowadzonych dla MasterCard. Klienci chcą większej wygody, dlatego duża część retailerów wdraża już nowe technologie i innowacje, które mają ją zapewnić. Sklepy bez kas, inteligentne koszyki, płatności bezgotówkowe, spersonalizowane oferty czy wirtualni doradcy – tak według konsumentów będą wyglądać sklepy za kilka lat.
więcej
2017-06-12 | 06:35
Handel
Sklepy inwestują w zaawansowane systemy do analizy zachowań klientów. Pozwalają one znacząco zwiększyć sprzedaż w internecie i tradycyjnych placówkach

Sklepy inwestują w zaawansowane systemy do analizy zachowań klientów. Pozwalają one znacząco zwiększyć sprzedaż w internecie i tradycyjnych placówkach

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
więcej
2017-01-23 | 06:45
Handel
Ceny produktów spożywczych wzrosną. Sektor handlu wciąż w niepewności

Ceny produktów spożywczych wzrosną. Sektor handlu wciąż w niepewności

Miniony rok nie był łatwy dla sektora handlu. Z jednej strony wzrost wynagrodzeń i program Rodzina 500+ napędzały sprzedaż detaliczną, ale z drugiej zapowiedź wprowadzenia podatku handlowego spowodowała, że branża funkcjonowała w warunkach dużej niepewności. Mimo że nowa danina została zawieszona, to niepewność pozostała. Sektor musi się przygotować również na powrót inflacji – ocenia Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.
więcej
2016-09-09 | 07:00
Handel
Branża handlowa w zadyszce. Wyniki finansowe spółek za pierwsze półrocze były mieszane z przewagą rozczarowań

Branża handlowa w zadyszce. Wyniki finansowe spółek za pierwsze półrocze były mieszane z przewagą rozczarowań

Obłożona nowym podatkiem branża handlowa notuje gorsze wyniki finansowe. Zysk spółki Eurocash spadł o ponad 15 proc., Emperia zarobiła mniej o prawie połowę. Zdaniem Michała Krajczewskiego z Biura Maklerskiego banku BGŻ BNP Paribas przyczynił się do tego spadek wartości złotego wobec głównych walut, głównie dolara i euro.
więcej
2014-12-19 | 06:20
Handel
Przed świętami więcej ofert pracy. Dodatkowi pracownicy poszukiwaniu w handlu i logistyce

Przed świętami więcej ofert pracy. Dodatkowi pracownicy poszukiwaniu w handlu i logistyce

Okres przedświąteczny to dobry czas dla rynku pracy sezonowej. Dodatkowych rąk do pracy potrzebują przedsiębiorstwa związane z branżą handlową, usługową i produkcyjną. W okresie sylwestrowym pojawia się też coraz więcej ofert dla stylistek i opiekunek do dzieci. Firmy, gdzie zapotrzebowanie na pracowników jest dużo większe, proponują nie tylko wyższe wynagrodzenie, lecz także pozapłacowe bonusy, takie jak bezpłatny transport do firmy czy wyżywienie.
więcej