Mirbud: Spółka zależna ma kontrakty na budowy dróg za 17 mln zl
2014-10-02 | 10:35
Należąca do Mirbudu spółka Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia zbuduje dwie drogi za ponad 17 mln zł.
Pierwszy kontrakt Kobylarni dotyczy budowy obwodnicy Drezdenka i jest wart ponad 7,4 mln zł brutto. Umowa została podpisana z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Drugi projekt obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 11 w okolicy miasta Podanin i jest wart ponad 10 mln złotych brutto. Umowa została zawarta z GDDKiA Oddział w Poznaniu. Obwodnica Drezdenka jest budowana na odcinku od skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 156 i 160 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 174. Etap I od skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 156 i 160 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 181. Trasa przebiega przez tereny administracyjnie znajdujące się w gminie Drezdenko stanowiącą część powiatu strzelecko – drezdeneckiego i należy do województwa lubuskiego.
– W ramach inwestycji zbudujemy między innymi 2 ronda, przejście podziemne dla zwierząt, przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów, nowe chodniki, a także wybudujemy kanalizację deszczową i oświetlenie – mówi Jerzy Łuczak prezes PBDIM Kobylarnia. – Inwestycja powinna skończyć się w sierpniu 2015 roku. Pozwoli ona zdecydowanie zmniejszyć ruch drogowy w Drezdenku.”
Druga rozpoczęta przez spółkę inwestycja obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 11 w miejscowości Podanin, długości 2,6 km. Zasadniczym zadaniem projektowanej inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa i poprawienie warunków ruchu.
Projektowana przebudowa obejmuje: wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni drogi krajowej nr 11, przebudowę skrzyżowań poprzez wydzielenie dodatkowego pasa dla pojazdów skręcających w lewo, ograniczenie dostępności poprzez budowę dróg dojazdowych, budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi krajowej budowę chodników oraz poprawę odwodnienia.
Inwestycja powinna zostać zakończona pod koniec listopada tego roku.
(Newseria Inwestor)
Czytaj także
- 2014-10-03: Budimex złożył najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S19 Lubartów – Kraśnik
- 2014-10-02: Polimex-Mostostal może odzyskać 40 mln zł od GDDKiA
- 2014-10-02: GDDKiA: przetarg na wykonawców 57 km trasy S5
- 2014-10-01: GDDKiA: Dragados dokończy budowę obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego
- 2014-10-01: GDDKiA: Przetarg na obwodnicę Sanoka
- 2014-10-01: Euro Styl: rozpoczyna się budowa kompleksu biurowego Tensor w Gdyni
- 2014-09-30: KB Dom: umowa na budowę apartamentowca w Warszawie za 25 mln zł
- 2014-09-30: Erbud wybuduje Instytut Pamięci Narodowej w Lublinie
- 2014-09-30: GDDKiA: Nowe drogi w systemie viaTool
- 2014-09-30: Budimex-Strabag zbuduje odcinek autostrady A1 pod Łodzią
Należąca do Mirbudu spółka Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia zbuduje dwie drogi za ponad 17 mln zł.
Pierwszy kontrakt Kobylarni dotyczy budowy obwodnicy Drezdenka i jest wart ponad 7,4 mln zł brutto. Umowa została podpisana z Zarządem Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Drugi projekt obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 11 w okolicy miasta Podanin i jest wart ponad 10 mln złotych brutto. Umowa została zawarta z GDDKiA Oddział w Poznaniu. Obwodnica Drezdenka jest budowana na odcinku od skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 156 i 160 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 174. Etap I od skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 156 i 160 do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 181. Trasa przebiega przez tereny administracyjnie znajdujące się w gminie Drezdenko stanowiącą część powiatu strzelecko – drezdeneckiego i należy do województwa lubuskiego.
– W ramach inwestycji zbudujemy między innymi 2 ronda, przejście podziemne dla zwierząt, przejście podziemne dla pieszych i rowerzystów, nowe chodniki, a także wybudujemy kanalizację deszczową i oświetlenie – mówi Jerzy Łuczak prezes PBDIM Kobylarnia. – Inwestycja powinna skończyć się w sierpniu 2015 roku. Pozwoli ona zdecydowanie zmniejszyć ruch drogowy w Drezdenku.”
Druga rozpoczęta przez spółkę inwestycja obejmuje przebudowę drogi krajowej nr 11 w miejscowości Podanin, długości 2,6 km. Zasadniczym zadaniem projektowanej inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa i poprawienie warunków ruchu.
Projektowana przebudowa obejmuje: wzmocnienie istniejącej nawierzchni jezdni drogi krajowej nr 11, przebudowę skrzyżowań poprzez wydzielenie dodatkowego pasa dla pojazdów skręcających w lewo, ograniczenie dostępności poprzez budowę dróg dojazdowych, budowę ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż drogi krajowej budowę chodników oraz poprawę odwodnienia.
Inwestycja powinna zostać zakończona pod koniec listopada tego roku.
(Newseria Inwestor)