Newsy

Zakłady Mięsne Olewnik chcą skoncentrować produkcję w jednym zakładzie i zwiększyć moce produkcyjne

2015-11-19  |  08:00
Mówi:Anna Olewnik-Mikołajewska
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Zakłady Mięsne Olewnik
  • MP4
  • W ramach trzyletniej strategii inwestycyjnej Zakłady Mięsne Olewnik zamierzają skoncentrować produkcję w jednym zakładzie oraz rozbudować moce produkcyjne. Spółka chce także wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych, głównie w Niemczech. 

    – Mamy plany, aby zwiększyć możliwości produkcyjne i ilości produkowanego przez nas mięsa, a także produktów konfekcjonowanych w bardzo małych konsumenckich opakowaniach – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes zarządu Zakładów Mięsnych Olewnik.

    Realizacja planu odbywać się będzie w ramach trzyletniej strategii inwestycyjnej. Pierwszy etap zakłada inwestycje w obszarze rozbioru półtusz wieprzowych oraz konsolidację produkcji w ramach jednego zakładu przetwórstwa. Obecnie firma ma bowiem dwa zakłady – w Drobinie i Sierpcu. Drugi etap strategii dotyczy konfekcji mięs i wędlin oraz rozwoju opakowań konsumenckich.

    – Dział eksportu to na razie mała komórka w Zakładach Mięsnych Olewnik. Do tej pory nie wkraczaliśmy na rynki zagraniczne, w tym roku wyszliśmy z Krakowską Suchą, jesteśmy po debiucie na targach międzynarodowych. Mamy nowe kontrakty, nowe możliwości i chcemy być liderem Krakowskiej Suchej na rynku międzynarodowym – tłumacz prezes Olewnik-Mikołajewska.

    Zakłady Mięsne Olewnik swoją działalność eksportową koncentrują głównie na rynkach europejskich. Wyroby kierowane są głównie do Niemiec oraz Włoch i Francji.

    Rozmówczyni wyjaśnia, że jak na razie spółka nie planuje poszerzenia swojego portfolio produktowego. Celem jest bowiem specjalizacja i koncentracja na wybranych segmentach rynku. Szczególnie duże nadzieje ZM Olewnik pokłada w produkcji swojego sztandarowego produktu, czyli kiełbasy Perfekcyjnej Krakowskiej Suchej.

    – W naszych zakładach pracujemy właściwie z każdym kanałem dystrybucji. Mamy własne sklepy, jesteśmy na rynku detalicznym lokalnym, pracujemy z sieciami i grupami zakupowymi na rynku hurtowym. Ostatnio mieliśmy debiut również w sieci dyskontowej – wyjaśnia.

    Jak podkreśla prezes, zeszłoroczne przychody Zakładów Mięsnych Olewnik przekroczyły 500 mln złotych przy dwucyfrowej dynamice wzrostu sprzedaży (r/r). 

    Czytaj także