Newsy

W 2017 roku grupa TXM chce zainwestować do 6 mln zł w rozwój segmentu e-commerce. Planuje także otwarcie 40–50 sklepów stacjonarnych

2017-01-11  |  07:00

Tegoroczne plany grupy TXM zakładają powstanie 40–50 nowych sklepów stacjonarnych oraz znaczne inwestycje w rozwój segmentu e-commerce. Na ten drugi cel według deklaracji prezesa może trafić nawet 6 mln zł. Zajmująca się handlem odzieżą i wyrobami tekstylnymi spółka liczy także na zdobycie dominującej roli na rynku rumuńskim.

– Nasza strategia zakłada, że z jednej strony chcemy budować sieć naziemną, a z drugiej strony chcemy bardzo mocno inwestować w kanał internetowy, który wydaje się być w najbliższym czasie tym kanałem, który będzie naszym głównym motorem wzrostu – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Lech Przemieniecki, prezes spółki TXM SA.

W tym roku grupa TXM SA planuje otwarcie około 40–50 sklepów stacjonarnych. Strategia biznesowa zakłada także, że na koniec 2018 roku cała sieć będzie liczyła przeszło 470 obiektów z czego 94 zlokalizowane będą za granicą. Aktualnie poza Polską spółka obecna jest także w Czechach, na Słowacji oraz w Rumunii.

Oprócz wydatków na rozbudowę tradycyjnej sieci sprzedaży TXM planuje spore inwestycje w segmencie e-commerce.

– Myślę, że mniej więcej 25–30 proc. środków pozyskanych z oferty publicznej może zostać przeznaczone na rozwój e-commerce’u. Będzie to zdecydowanie jeden z naszych głównych kierunków strategicznych. W planach jest również inwestycja w infrastrukturę logistyczną, ponieważ przy tak dużej sieci potrzebujemy nowoczesnych rozwiązań – informuje Przemieniecki.

Spółka TXM zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie pod koniec grudnia 2016 roku, a łączna wartość przeprowadzonej oferty wyniosła 20 mln zł. Oznacza to, że na rozwój segment sprzedaży internetowej może zostać przeznaczone od 5 do 6 mln zł.

– Mamy tę wspaniałą okoliczność, że możemy integrować oba kanały, czyli wykorzystywać efekt synergii między kanałem internetowym a naziemnym.  – przekonuje Przemieniecki.

Utworzony w 2014 roku sklep internetowy TXM24.pl jest największym sklepem dyskontowym w Polsce. Oferta obejmuje przede wszystkim wyroby odzieżowe oraz tekstylne. Klienci sklepu mogą korzystać zarówno z opcji wysyłki z dostawą pod wskazany adres, jak i zamówić produkty z dostawą do paczkomatów lub odebrać je w wybranym sklepie stacjonarnym grupy TXM.

– Kiedy wprowadziliśmy odbiór naszych paczek w sklepach stacjonarnych oraz możliwość zamawiania produktów ze sklepów naziemnych przez internet bardzo szybko się okazało, że ponad 20 proc. zamówień jest realizowana właśnie w ten sposób – informuje prezes TXM SA.

Choć strategia biznesowa na lata 2016–2018 zakłada także ekspansję terytorialną, to jak wyjaśnia Przemieniecki, spółka TXM w najbliższych miesiącach skupi się na umacnianiu swojej obecnej pozycji niż na ekspansji na kolejne rynki.

– W najbliższym czasie nie wejdziemy raczej na nowy rynek. Chcielibyśmy się skupić na tym głównym naszym potencjalnym obszarze, jakim jest Rumunia, ponieważ tam w tej chwili rzeczywiście jest to moment, który chcemy złapać i spróbować zdobyć tam pozycję wiodącą. Ale oczywiście nie wykluczamy tego, że będziemy budować ekspansję dalej – kończy.

Według danych przed audytem w okresie I–III kwartał 2016 roku grupa TXM miała blisko 260 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 19,8 proc. rdr.), natomiast zysk netto wyniósł ponad 4,68 mln zł (wobec 7,41 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej). Po przeprowadzeniu IPO głównym akcjonariuszem posiadającym 68 proc. udziałów w spółce pozostała grupa Redan.

Czytaj także