Newsy

Przejęcie firm Cursor oraz Divante pozwoli spółce Tell wejść na rynek e-commerce i zdywersyfikować działalność. Firma liczy na dwucyfrowy wzrost tegorocznych przychodów i marż

2015-03-27  |  09:00

Przejęcie spółki Cursor oraz większościowego pakietu akcji Divante, o którym Tell SA poinformował na początku marca, pozwoli spółce wejść w obszar e-commerce i oferować klientom nowe usługi. Zdaniem prezesa spółki Rafała Stempniewicza nie należy się jednak spodziewać bezpośrednich efektów synergii, takich jak redukcja kosztów. Koszt przejęć obciążył wynik brutto 2014 r., natomiast w 2015 r. Tell liczy na dwucyfrowy wzrost przychodów i marż. Dokładną prognozę spółka opublikuje w maju. 

Nie można powiedzieć, że po tej transakcji będziemy mieć jakieś bezpośrednie synergie, które chcielibyśmy wykorzystywać – precyzuje Rafał Stempniewicz. – Spółki te bardziej pasują do tego, żebyśmy wspólnie działali dla nowych i istniejących klientów, niż żeby wykazywać synergie po połączeniu. Tutaj takiej sytuacji raczej nie będzie.

Na rynku telefonii komórkowej Tell SA funkcjonuje od 1997 r. Działalność przedsiębiorstwa koncentruje się na sprzedaży telefonów i usług telekomunikacyjnych sieci Orange Polska SA oraz akcesoriów do aparatów komórkowych. Obecnie firma jest największym dealerem Orange: pod szyldem spółki działa 159 punktów w całej Polsce, w których pracuje 440 osób. Z kolei Cursor i Divante działają w branży e-commerce i obsługują łącznie kilkaset firm z branży FMCG, finansowej, telekomunikacyjnej oraz farmaceutycznej. Jak podaje spółka, w 2017 roku chce na poziomie grupy osiągnąć skonsolidowany wynik EBITDA w wysokości 25 mln zł.

Transakcja odbyła się pod koniec 2014 roku, dlatego związane z nią koszty będą miały odzwierciedlenie w wynikach za ubiegły rok, czyli tym samym w br. już ich nie będzie – zauważa Stempniewicz. – W tym roku i w latach następnych liczymy na solidny wzrost wyników. O szczegółach i prognozach spróbujemy poinformować rynek w okolicach maja, wtedy też pokażemy tegoroczne prognozy. Planujemy minimum dwucyfrowe wzrosty zarówno przychodów, jak i marż.

Wyniki 2014 roku były w Tellu nieco słabsze od tych z 2013 roku. Przychody spadły do 248,6 mln zł z 263,9 mln zł, zysk operacyjny zmniejszył się do 10,8 mln zł z 11,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 6,03 mln zł wobec 8,6 mln zł rok wcześniej.

Dzięki przejęciu dwóch spółek i inwestycji kapitałowej Tell SA, jak tłumaczy Stempniewicz, wszedł w nowy rynek, czyli e-commerce, co pozwoliło mocno zdywersyfikować działalność.

Tell był spółką pracującą niemal wyłącznie dla operatorów telefonii komórkowej – wskazuje prezes zarządu spółki. – Dzięki tej inwestycji możemy pochwalić się dużo większym portfolio klientów oraz wykonywanych aktywności.

Na początku marca br. spółka poinformowała, że złożyła inwestorowi, czyli spółce OEX, ofertę objęcia 1,77 mln akcji po cenie emisyjnej 13 zł za jeden papier, czyli (łącznie) 23,11 mln zł. Inwestor przyjął ofertę, obejmując tym samym wszystkie przedstawione do sprzedaży akcje. W zamian za to przeniósł na Tell SA 163,5 mln akcji spółki Cursor SA o wartości nominalnej jednego grosza, stanowiących 100 proc. jej kapitału zakładowego o łącznej wartości 36,8 mln zł oraz 592 udziałów o wartości nominalnej 50 zł każdy w kapitale zakładowym firmy Divante, stanowiących 51 proc. o wartości 6,8 mln zł.

Czytaj także