Newsy

Polska Meat stawia na dywersyfikację eksportu. Spółka chce zwiększyć swoją obecność w Azji i umocnić pozycję w krajach afrykańskich

2016-10-10  |  06:40

Wprowadzone na NewConnect 5 mln akcji o wartości 500 tys. zł Polska Meat chce przeznaczyć na rozwój na rynku polskim i afrykańskim. Obecnie ponad 80 proc. przychodów generują właśnie rynki afrykańskie. Spółka chce też dywersyfikować rynki zbytu, stawia na Azję, która obecnie odpowiada za 3 proc. przychodów. Naszą ambicją jest obecność w całym łańcuchu dostaw mięsa, również w dystrybucji i dotarciu do końcowego klienta – zapowiada Sébastien Guyon, dyrektor i prezes firmy Polska Meat.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z debiutu na NewConnect. Jest to dla nas sposób na pozyskanie środków, które pozwolą nam sfinansować rozwój, a które do tej pory pozostawały niemożliwe do uzyskania – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Sébastien Guyon, dyrektor i prezes firmy Polska Meat SA.

We wrześniu spółka zadebiutowała na NewConnect. Do obrotu wprowadzono 5 mln akcji (po 1 mln akcji serii A i C oraz 3 mln serii B) o łącznej wartości 500 tys. zł.

– Chcemy być obecni w całym łańcuchu dostaw mięsa. Teraz jesteśmy na etapie produkcji, konfekcjonowania, mrożenia, eksportu i logistyki, ale chcemy też zająć się dystrybucją już na miejscu i docieraniem do klienta lokalnego – tłumaczy prezes.

Polska Meat skupuje mięso od producentów i odsprzedaje je klientom w Polsce i za granicą, organizując cały łańcuch logistyczny: konfekcjonowanie, magazynowanie i transport.

– Nie mamy konkretnych planów inwestycyjnych pod względem produkcji. Nie interesuje nas sam ubój zwierząt, ale takie przetwarzanie, abyśmy mogli jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, dostosować się do tego, co nas czeka na rynku końcowym – wskazuje Guyon.

Spółka eksportuje średnio 35 tys. ton rocznie produktów mięsnych i jest liderem na rynku eksportu produktów mięsnych, mięsa drobiowego ze średnią 25 tys. ton rocznie. Głównymi rynkami zbytu są kraje afrykańskie. Eksport do Afryki stanowi 82 proc. przychodów spółki (Europa – 15 proc. i Azja – 3 proc.).

– Z jednej strony chcemy dywersyfikować swoje rynki zbytu. Dziś Afryka to dla nas ponad połowa klientów. Chcemy to zmienić, być obecni na innych rynkach, przede wszystkim azjatyckich – podkreśla Sébastien Guyon.

Środki z emisji akcji mają również pozwolić na stworzenie platformy logistycznej, linii do konfekcjonowania i pakowania produktów oraz linii produkcyjnej w Polsce i Afryce.

W 2015 roku przychody spółki przekroczyły 212 mln zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiły nieco ponad 203 mln zł (wzrost o 4 proc.).

Czytaj także