Mówi: | Monika Olejnik-Okuniewska |
Funkcja: | Business Development Marketing Director |
Firma: | Neinver Polska |
Neinver, zarządca sieci Factory Outlet, chce powiększać swoje centra handlowe i wzbogacać liczbę ich najemców
Hiszpańska grupa Neinver, która w Polsce zarządza centrami outletowymi Factory, zamierza rozbudowywać dotychczas działające centra handlowe. Po otwarciu najnowszej inwestycji, rozbudowanego outletu w warszawskim Ursusie firma liczy na dalszą poprawę wyników sprzedaży i liczby przyciąganych klientów.
W Polsce działa obecnie 13 centrów outletowych, z czego pięć – dwa w Warszawie i po jednym w Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu – są w zarządzie hiszpańskiej korporacji.
– Łączna powierzchnia wszystkich centrów outlet zarządzanych przez firmę Neinver w Polsce to jest 92 tys. mkw. – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Monika Olejnik-Okuniewska, Business Development Marketing Director Neinver Polska. – I właściwie wszystkie nasze centra outletowe są w całości wynajęte. Zdarzają się pojedyncze sklepy, które pozostają puste, ale klienci tego nie widzą, dlatego że podpisujemy umowy krótkoterminowe i organizujemy tam tzw. pop-up store'y, czyli tymczasowe sklepy, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem naszych klientów.
Neinver 13 lat temu otworzył pierwsze centrum typu outlet w Polsce, właśnie w warszawskim Ursusie. W połowie września br. została otwarta nowa część tego obiektu.
– Powiększyliśmy je o kolejnych 6 tys. mkw. I myślę, że to wydarzenie najlepiej pokazuje, jaki jest stosunek naszej firmy do tego, co dzieje się obecnie na rynku. Wierzymy, że najlepsze lokalizacje zostały przez nas zabezpieczone. Zbudowaliśmy tam swoje centra outletowe i teraz chcemy je wzmacniać. Chcemy je powiększać i poszerzać ofertę. Znamy dość dobrze naszych klientów, wiemy, jakie są ich oczekiwania i myślę, że właśnie rozbudowa centrum outlet w Ursusie pokazuje, jaki jest nasz kierunek.
Neinver stara się dobierać najemców w taki sposób, by oferować zarówno ofertę masową, jak i ze średniej półki pod znanymi markami. W tym typie sklepów najemcami muszą być przedstawiciele znanych, światowych marek, które swoje towary decydują się wystawią po obniżonych cenach.
– Coraz lepsza oferta modowa z bardzo różnych segmentów, bo to jest i segment typowo masowy, ale jest też taki segment średni – deklaruje Business Development Marketing Director Neinver Polska. – Mamy sporo międzynarodowych marek, szczególnie modowych, mamy bardzo mocną ofertę sportową. Popracowaliśmy również nad ofertą gastronomiczną, w Ursusie pojawiły się dwa nowe lokale gastronomiczne, to jest restauracja Sphinx, która do tej pory świetnie sobie radziła w innych naszych lokalizacjach i kawiarnia SO! COFFEE. Naszym zdaniem to, co zrobiliśmy w tej chwili z centrum outlet w Ursusie to jest właśnie ten optymalny zarówno miks najemców.
W lipcu Neinver podpisał umowę z TIAA Henderson Real Estate, na mocy której sprzedał połowę udziałów w Factory Annopol w Warszawie i Factory w Krakowie. Jak podkreślały obie firmy, to część strategicznego partnerstwa, w ramach którego firmy będą rozwijać centra outletowe w całej Europie.
– To cały czas jest oczywiście tendencja zwyżkowa, otwieramy nowe centra, teraz powiększyliśmy centrum. Natomiast, kiedy porównujemy sobie to rok do roku, to ubiegły rok zakończyliśmy takim bardzo dobrym wzrostem, dlatego że odwiedziło nas 10 proc. klientów więcej niż w roku ubiegłym. To było łącznie 13 mln osób. Sprzedaż wraz z odwiedzalnością rośnie. W 2014 roku zanotowaliśmy 10-proc. wzrost odwiedzalności i 20-proc. wzrost sprzedaży. Widzimy już, co dzieje się po otwarciu nowej fazy Ursusa. Niestety nie mogę państwu podać konkretnych liczb, ale mogę zapewnić, że wraz z 60-proc. odwiedzalnością rok do roku, Ursus świetnie radzi sobie również ze sprzedażą.
Czytaj także
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-04-18: Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-10: Co czwarty mikro- i mały przedsiębiorca pracuje 40–60 godzin tygodniowo. Ostrożnie podchodzą do planowania inwestycji i zwiększania zatrudnienia
- 2024-03-29: Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna
- 2024-04-05: Dostęp do badań profilaktycznych i skutecznych terapii największymi wyzwaniami systemu ochrony zdrowia. Polska prezydencja w UE może być okazją do zmian w tym zakresie
- 2024-04-03: Wielu Polaków od bankructwa po utracie pracy dzieli jedna pensja. 61 proc. uważa, że wydarzenia ostatniego roku powinny skłonić ich do regularnego oszczędzania
- 2024-04-16: Szybko rośnie udział odnawialnych źródeł w krajowym miksie energetycznym. Potrzebne przyspieszenie w inwestycjach w sieci przesyłowe
- 2024-04-12: Rynek nieruchomości premium w Polsce szybko rośnie. Do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje