Newsy

Sprzedaż znaczków w sklepie filatelistycznym Poczty Polskiej rośnie o ponad 10 proc. rocznie. Dużą popularnością cieszą się specjalne wydania, np. z Janem Pawłem II

2015-10-15  |  06:40

Co miesiąc do sklepu filatelistycznego Poczty Polskiej wpływa 25-30 tys. zamówień. Sprzedaż znaczków co roku rośnie o 10 proc. Niektóre wydania – upamiętniające ważne wydarzenie czy osoby – mają nie tylko wartość filatelistyczną, lecz także narodową. Przygotowywanie okolicznościowych edycji to dodatkowa aktywność Poczty Polskiej, która jest doceniana i w Polsce, i na całym świecie – podkreśla minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.

Bardzo się cieszę, że Poczta Polska – niezależnie od tego, że bardzo dobrze sobie radzi na najbardziej zliberalizowanym w Europie rynku pocztowym – przypomina także Polakom o ważnych wydarzeniach historycznych, ważnych postaciach i datach, czyli wypełnia misję wynikającą ze statusu narodowego operatora – powiedział Andrzej Halicki podczas otwarcia wystawy filatelistycznej „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej” w warszawskim kościele św. Anny.

Jak podkreśla, Poczta Polska ma do tego odpowiednie narzędzie, jakim jest znaczek pocztowy. W sklepie filatelistycznym spółki aktywne konta ma blisko 40 tys. użytkowników. Miesięcznie kupują 25-30 tys. znaczków. Z roku na rok sprzedaż rośnie o ponad 10 proc.

Specjalne serie wydawane są najczęściej z okazji ważnych dla kraju wydarzeniach – ostatnio był to np. znaczek z okazji Oskara dla filmu „Ida” czy kanonizacji Jana Pawła II. Jak podkreśla Halicki, tę aktywność Poczty Polskiej doceniają nie tylko krajowi, lecz także zagraniczni miłośnicy filatelistyki i kolekcjonerzy.

– To są znaczki uważane za najpiękniejsze, a jednocześnie bardzo wartościowe, dla kolekcjonerów również, bo są to limitowane serie. Ale myślę, że niezależnie od tej filatelistycznej wartości godna podkreślenia jest także ta narodowa – dodaje minister administracji i cyfryzacji, który odpowiada za rynek pocztowy.

Na wystawie „Święty Jan Paweł II na znaczkach Poczty Polskiej” można zobaczyć fragmenty albumu zawierającego wszystkie emisje znaczkowe poświęcone papieżowi, jakie wykonano w ciągu ostatnich 35 lat. Za ten album spółka otrzymała godło „Teraz Polska”. Wystawę można oglądać w sanktuariach w Warszawie, Częstochowie, Wrocławiu i Krakowie. W oficjalnym otwarciu wystawy w warszawskim kościele św. Anny udział wziął kardynał Kazimierz Nycz, metropolita warszawski.

Istotą naszej misji jest również kultywowanie pamięci o ważnych dla narodu wydarzeniach i osobach. Niewątpliwie taką postacią jest papież Jan Paweł II, któremu staraliśmy się jako Poczta Polska towarzyszyć od samego początku jego pontyfikatu – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej.

Emisję „Kanonizacja Papieża Jana Pawła II” uznano w ubiegłym roku za najpiękniejszy na świecie znaczek poświęcony tematyce sakralnej. Wcześniej wyróżnienie św. Gabriela Poczta Polska otrzymała za emisje „Beatyfikacja Papieża Jana Pawła II” z 2011 roku i „25. rocznica śmierci ks. Jerzego Popiełuszki” z 2009 roku.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

Konsument

Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

Transport

Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.