Mówi: | Peter Grudniak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Ergo Pro w Polsce |
Ergo Pro chce przekonać Polaków do polis na życie. Stawia na przejrzyste warunki i zatrudnia agentów
Spółka Ergo Pro, należąca do Grupy Ergo, liczy na to, że Polacy przekonają się do ubezpieczeń na życie. Chce zdobyć klientów dzięki prostszym i bardziej zrozumiałym warunkom ubezpieczenia oraz dobrze przygotowanym agentom, których rekrutację i szkolenia właśnie prowadzi. W tym roku chce pozyskać i wyszkolić 500 osób.
– Rynek jest tak dziewiczy, że jest miejsce dla wszystkich i można tu bardzo dużo zrobić – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Peter Grudniak, prezes zarządu Ergo Pro w Polsce. – Przed nami idealne perspektywy rozwoju. Jeśli chodzi o ubezpieczenia ochronne, to na rynku na pewno będzie się dużo działo. Wiem, że również ze względu na zmiany legislacyjne ubezpieczyciele będą wprowadzać więcej produktów. Wszystko będzie szło na pewno w kierunku jasnych zasad i przejrzystych ogólnych warunków umowy.
Jak podaje KNF, po trzecim kwartale 2014 r. składka przypisana brutto zakładów ubezpieczeń na życie wyniosła 21,21 mld zł i była niższa o 8,72 proc. (o 2,03 mld zł) w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. Na razie polisy na życie nie mają w Polsce najlepszej opinii, posiadacze czują się oszukani po odkryciu, że dużą część zbieranych pieniędzy pochłaniają prowizje, a warunki są sformułowane tak, że likwidując polisę, traci się sporą część wpłaconych środków. Większość ubezpieczonych nigdy nie poznała treści podpisanych umów, bo były zagmatwane, skomplikowanie i zaprezentowane przez agentów jako znacznie bardziej atrakcyjne, niż się okazały w rzeczywistości.
– Kiedyś to były niemal książki, które trzeba było przeczytać, dzisiaj ubezpieczyciele dążą do tego, żeby zasady były naprawdę na kilku stronach A4 i by były napisane takim językiem, żeby klient zrozumiał, bo to jest przyszłość – zapewnia Peter Grudniak. – Zawsze mówimy, że ubezpieczać to rozumieć, dlatego tak ważne jest, żeby klient wiedział, co produkt zawiera, co mu daje, jakie przynosi korzyści.
Większość ubezpieczeń na życie działa na tej samej zasadzie: w razie śmierci lub pogorszenia stanu zdrowia ubezpieczonego zostanie wypłacone odszkodowanie. Istotne są jednak szczegóły: konsekwencje zerwania polisy, wyłączenia odpowiedzialności, wysokość odszkodowania. Ergo Pro inwestuje w agentów, którzy mają zaprezentować zawiłości ubezpieczenia i przekonać klienta, by wykupił polisę.
– Nie inwestujemy tak mocno w biura, bardziej inwestujemy w ludzi – informuje prezes zarządu Ergo Pro w Polsce. – Bardzo duże środki. Można powiedzieć, że oprócz prowizji, naszym głównym kosztem jest wyszkolenie ludzi. Bardzo dużo inwestujemy w szkolenia zarówno merytoryczne, jak i sprzedażowe. Co miesiąc mamy na szkoleniach około 100 ludzi, szkolimy głównych kierowników, liderów.
Docelowo Ergo Pro liczy na to, że pozyska w tym roku 500 nowych agentów. Oczywiście wraz z zatrudnianiem ludzi firma tworzy też dla nich nowe biura, ale jak podkreśla prezes Peter Grudniak, nie jest to najważniejsze.
– To nie jest kwestia krótkiej rozmowy, tak jak w okienku w banku. Mówimy tu w pewnym sensie o zmianie świadomości. Trzeba klientowi wszystko wytłumaczyć, face to face, one to one, dlatego te rozmowy odbywają się zarówno w biurach, jak i u klientów. Bardzo mocno inwestujemy w sieć agentów, bo chcemy mieć większą rzeszę dobrze wyszkolonych doradców, którzy dobrze doradzą, w to inwestujemy.
Czytaj także
- 2024-04-24: Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-22: Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-23: Efekt Taylor Swift na rynku najmu krótkoterminowego. Europejska trasa koncertowa pozwoli wynajmującym zarobić miliony
- 2024-04-12: Kakao podrożało w ekspresowym tempie. Czekolada może się stać towarem luksusowym
- 2024-04-23: Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut
- 2024-04-22: Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie
- 2024-04-08: PGE przygotowuje się na duże inwestycje. Kluczowe są projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej oraz sieci dystrybucyjnej
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat