Newsy

Drugie podejście Grodna do głównego parkietu warszawskiej giełdy. Spółka chce rozbudować sieć sprzedaży

2014-12-05  |  09:30

Kończą się zapisy na akcje Grodna. Spółka ponowiła zawieszoną wcześniej próbę przejścia z NewConnect na główny rynek warszawskiej giełdy. Liczy na to, że pozyska od akcjonariuszy ponad 10 mln zł, które będzie mogła przeznaczyć na sfinansowanie rozwoju swojej sieci sprzedaży.

– To bardzo dobry moment biznesowy dla rozwoju firmy mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Andrzej Jurczak, prezes spółki Grodno SA. – Myślę o otoczeniu biznesowym w skali makro, mamy bardzo duży napływ środków unijnych, które wpływają pozytywnie na branżę i też bardzo dobry rozwój branży w tym momencie. Urośliśmy po dwóch kwartałach o 9 proc. rok do roku, tak że idziemy zgodnie z rynkiem, a nawet w pewnych elementach nasza strategia wyprzedza rynek.

Grodno chce sprzedać inwestorom 3,5 mln sztuk akcji. Ich cena emisyjna to 3 złote, zapisy kończą się 5 grudnia. 900 tys. sztuk akcji skierowane jest do inwestorów indywidualnych, 2 mln 600 tys. do instytucjonalnych.

– Zarządowi zależy na tym, żeby była dobra płynność na akcjach i żeby poprawić tę płynność. Zależy nam oczywiście na inwestorach, którzy wierzą w spółkę podkreśla Andrzej Jurczak. Tych jest coraz więcej, dlatego jesteśmy pozytywnie nastawieni do wznowienia tej emisji.

Grodno jest jednym z największych w Polsce dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. W całym kraju ma 43 przedstawicielstwa handlowe i tę sieć nadal planuje rozbudowywać. Dzięki pieniądzom inwestorów chce ten rozwój przyspieszyć, bo oczekuje dobrej koniunktury w polskiej gospodarce. Pieniądze pozyskane od inwestorów Grodno zamierza wydać na tworzenie kolejnych punktów handlowych.

Cele emisyjne to finansowanie rozwoju naszej sieci zaznacza prezes Grodna. Rozwój sieci już dynamicznie ruszył. W tym roku otworzyliśmy 7 nowych placówek, w przyszłym roku jeszcze trzy, czyli w roku finansowym bieżącym i przyszłym w sumie 10. Dalej prowadzimy rozwój informatyki, rozwój marki własnej i rozwój nowej oferty produktowej.

W III kwartale tego roku, który dla spółki był II kwartałem roku obrotowego 2014/2015, przychody spółki ze sprzedaży wzrosły, porównując rok do roku, o 8,8 proc. i przekroczyły 57,3 mln zł. Zysk netto Grodna wzrósł w tym czasie symbolicznie, o 7 tys. zł, przekraczając 856 tys. zł. Po dwóch kwartałach przychody sięgnęły niemal 105 mln zł, a zysk 995 tys. zł wobec 909 tys. zł rok wcześniej.

W połowie roku spółka próbowała już przeprowadzić emisję, ale po rozmowach z inwestorami instytucjonalnymi zdecydowała się ją zwiesić. Teraz, jak informuje prezes Grodna, zainteresowanie akcjami jego spółki jest wyraźne.

Wyniki po dwóch kwartałach jeszcze bardziej nas pozytywnie stawiają w oczach inwestorów. Od czerwca obserwujemy wzmożone zainteresowanie naszą spółką. Te rozmowy z różnymi inwestorami, różnymi funduszami, różnymi potencjalnymi podmiotami były prowadzone na bieżąco. W tym momencie widzimy większe zainteresowanie i właśnie też z tego względu czujemy, że to jest dobry moment biznesowy na przeprowadzenie tej emisji.

Czytaj także