Newsy

Briju planuje otwarcie kilkunastu nowych salonów jubilerskich. Spółka zaoferuje nowe kolekcję biżuterii i zegarki

2016-04-08  |  06:40
Mówi:Przemysław Piotrowski
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Briju
  • MP4
  • Do końca 2016 roku Briju chce otworzyć kilkanaście nowych salonów jubilerskich i tym samym zwiększyć posiadaną sieć do ok. 45 obiektów. Planuje także rozszerzyć portfolio produktowe. Jak informuje prezes spółki Przemysław Piotrowski, w tym roku do sprzedaży trafią w sumie cztery nowe kolekcje złotej i srebrnej biżuterii. W ofercie znajdą się także zegarki. To efekt współpracy zawartej z Grupą Fossil.

    – Planujemy otwarcie od 12 do 16 placówek w wybranych centrach handlowych. To jest najważniejszy element, jeżeli chodzi o kwestie sektora detalicznego. Natomiast w kwestii sektora surowcowego celem jest przede wszystkim utrzymanie dotychczasowej wielkości sprzedaży i osiągnięcie wzrostu w tym segmencie – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Przemysław Piotrowski, prezes zarządu Briju.

    Jubilerska firma podpisała już pierwsze umowy najmu. Nowe salony powstaną w centrach handlowych w Mielcu oraz we Wrześni. Docelowo spółka chce mieć na koniec roku sieć sprzedaży złożoną z około 45 obiektów. Planuje też rozszerzenie swojej oferty produktowej.

    – Cały czas staramy się poszerzać sprzedaż o kolejne produkty, o kolejne podgrupy asortymentowe i je rozbudowywać. Staramy się rozbudowywać je na podstawie wcześniejszych doświadczeń i trendów, które pojawiają się na rynku – informuje Piotrowski – Czasami staramy się wychodzić z nowymi produktami na rynek, co bardzo często powoduje, że na tych produktach mamy naprawdę bardzo dobrą marżę i osiągamy bardzo dobrą sprzedaż – dodaje.

    W 2016 roku spółka Briju chce wprowadzić na rynek łącznie cztery nowe kolekcje, zarówno złote, jak i srebrne. Do dystrybucji mają trafić również zegarki. Jest to efekt współpracy, którą spółka nawiązała z Grupą Fossil.

    – Będziemy wprowadzać nowe marki do salonów. Asortyment zostanie poszerzony dla klienta. Sądzimy, że powinniśmy być dobrym partnerem dla Grupy Fossil – wyjaśnia.

    Oprócz złotej i srebrnej biżuterii oraz zegarków w sprzedaży znajdują się także produkty ze stali. W ramach tej kategorii dostępne są m.in. kolczyki, bransoletki oraz naszyjniki. Jak tłumaczy Przemysław Piotrowski, są to produkty dla osób, które chciałyby korzystać z marki Briju także na co dzień.

    W 2015 roku spółka Briju osiągnęła ponad 567 mln zł przychodów ze sprzedaży i był to najlepszy wynik w historii (wzrost o 44 proc. rdr). Rekordowy był także zysk netto, który przekroczył 17,8 mln zł (wzrost o 42 proc. rdr). Największy wpływ na wynik miał segment surowcowy, którego ubiegłoroczne przychody przekroczyły 540 mln zł.

    Początki działalności jubilerskiej firmy datowane są na 1920 rok. Pod nazwą Briju funkcjonuje ona na rynku od 2011 roku. Wówczas spółka zadebiutowała także na rynku NewConnect, skąd trzy lata później przeszła na główny parkiet GPW.

    Czytaj także