Newsy

Braster Tester do samodzielnego wykrywania raka piersi w 2016 r. trafi na polski rynek, a w 2018 r. do większości krajów UE oraz USA

2015-07-29  |  06:30
Wszystkie newsy
Mówi:Marcin Halicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Braster SA

Braster, producent urządzenia do wczesnego, samodzielnego wykrywania raka piersi, chce się stać globalną firmą świadczącą usługi telemedyczne w tym zakresie. W drugiej połowie 2016 roku tester ma trafić do sprzedaży w Polsce, rok później na rynek niemiecki i brytyjski, a w 2018 roku ma być obecny w większości krajów Unii i w USA. Sprzedaż usług telemedycznych ma docelowo generować 70 proc. przychodów spółki.

Zakupem urządzenia, które pomaga we wczesnym wykrywaniu raka piersi, potencjalnie zainteresowanych może być ponad 130 mln kobiet na całym świecie. Szacuje się, że co roku rozpoznaje się 1,5 mln przypadków raka piersi, a umiera w wyniku tej choroby blisko 400 tys. kobiet. 

Zagrożenie rakiem piersi w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych jest znacznie wyższe niż w Polsce. Większa jest tam też świadomość tego zagrożenia. W krajach uprzemysłowionych siła nabywcza ludności jest też istotnie wyższa niż w Polsce, więc nie mam specjalnych obaw o sukces na rynkach zagranicznych – przekonuje w rozmowie z agencją Newseria Marcin Halicki, prezes zarządu Braster SA.

Braster Tester, czyli urządzenie służące do wczesnej diagnostyki raka piersi, w pierwszej kolejności trafi do kobiet w Polsce. Firma planuje rozpoczęcie sprzedaży w II połowie 2016 roku, zaś do połowy 2017 roku ma trafić na rynki Europy Zachodniej, do Niemiec i Wielkiej Brytanii, gdzie zachorowalność na raka piersi w stosunku do całkowitej sumy zachorowań na raka przekracza 32 proc. (dla porównania w Polsce wskaźnik ten wynosi 23 proc.).

Te rynki są obiecujące również pod względem przyzwyczajenia konsumentów do takiej formy sprzedaży, czyli telemedycyny. Jeszcze bardziej jest ona rozwinięta w Stanach Zjednoczonych. To jeden z najszybciej rozwijających się tam biznesów. Nie trzeba tam nikomu tłumaczyć, co to jest dostarczenie usługi za pomocą telemedycyny i diagnoza na odległość – wskazuje Halicki.

W Polsce telemedycyna nie jest jeszcze tak popularna, dlatego firma ostrożnie podchodzi do prognoz sprzedaży. Wielkość rynku w Polsce szacuje na ok. 4 mln kobiet. Na rodzimym rynku Braster chce dystrybuować tester z pomocą firm farmaceutycznych. Osobnym kanałem dystrybucji ma być internet. W sieci zakupy robi już prawie co drugi Polak (badania CBOS), ponadto dzięki takiemu kanałowi sprzedaży produkt ma szansę trafić do większej liczby kobiet. Natomiast za granicą tester będzie dystrybuowany przez lokalne firmy.

Chcemy nawiązać współpracę z mocnymi lokalnymi dystrybutorami, którzy będą odpowiadali za sprzedaż za granicą. Wydaje nam się, że takich partnerów spokojnie możemy pozyskać, już zaczynamy prowadzić na ten temat wstępne rozmowy – podkreśla prezes firmy.

Zdaniem Halickiego Braster Tester ma szanse podbić rynki na całym świecie. Zapotrzebowanie na tego typu produkt jest ogromne. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród kobiet – stanowi ok. 25 proc. wszystkich zdiagnozowanych przypadków raka, najczęściej występuje w krajach najbardziej rozwiniętych i najbogatszych. Z raportu National Cancer Institute (NCI) wynika, że w USA do 2030 roku zachorowalność na raka piersi wzrośnie o 50 proc.

Nie istnieje na razie inne urządzenie, za pomocą którego kobiety mogłyby się badać w domu i mieć z tego badania wartość medyczną. Jeśli przez najbliższy rok nikt takiego produktu nie wymyśli, to mamy wszelkie szanse na to, żeby naszym produktem podbić cały świat – przekonuje Marcin Halicki.

Czytaj także