Newsy

Prawie tysiąc mieszkań na warszawskiej Woli i 700 w Katowicach. J.W. Construction buduje w całym kraju

2014-08-07  |  06:30
Mówi:Małgorzata Szwarc-Sroka
Funkcja:dyrektor finansowy
Firma:J.W. Construction Holding SA
  • MP4
  • Nowe mieszkania na warszawskiej Woli, w Katowicach i Gdyni – takie plany na najbliższe miesiące ma J.W. Construction. Deweloper w I kwartale sprzedał o 30 proc. więcej mieszkań niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Choć najlepiej wciąż sprzedają się małe mieszkanie, to zainteresowanie jest tak duże, że spółka podwyższyła nieco ceny.

    Rynek warszawski jest najbardziej atrakcyjny, ale w związku z tym, że jesteśmy dużym deweloperem, to nie pogardzamy też innymi dużymi miastami. Byliśmy do tej pory obecni w Łodzi, Gdyni i Katowicach, mamy tam przetarte ścieżki, posiadamy biura handlowe, nie chcemy z tego potencjału rezygnować. W związku z tym kontynuujemy tam inwestycje i stąd nowe poczynione zakupy, które będą miały przełożenie na rozpoczynane inwestycje w tym roku czy następnych latach – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Szwarc-Sroka, dyrektor finansowa J.W. Construction Holding.

    Spółka ma ambitne plany w wielu dużych miastach. W Warszawie trwają prace na osiedlu Bliska Wola przy ulicy Kasprzaka, gdzie w pierwszym etapie ponad 150 mieszkań sprzedało się w cenie średnio 7 tys. zł za metr. Szwarc-Sroka podkreśla jednak, że w kolejnych etapach ceny wzrosną do co najmniej 7,3 tys. zł za metr, a być może nawet bardziej, bo zainteresowanie jest bardzo duże. Spółka chce w etapie B1 sprzedawać nawet 60 mieszkań miesięcznie, a klienci wprowadzą się do nich w 2016 r. W drugim etapie zostanie wybudowanych 940 mieszkań.

    Na przełomie III i IV kwartału tego roku J.W. Construction liczy na otrzymanie kolejnego pozwolenia na budowę w stolicy. Powstanie też kolejny etap osiedla Zielona Dolina na Białołęce, gdzie najtańsze mieszkania kosztują nawet poniżej 5 tys. zł za metr. To oferta skierowana do osób zainteresowanych dotacją z rządowego programu „Mieszkanie dla Młodych”, który, jak zauważa Szwarc-Sroka, ma duży wpływ na rosnącą sprzedaż spółki. Limit ceny w Warszawie to w drugim kwartale br. nieco ponad 6,1 tys. zł.

    Program MdM wpłynął poważnie na naszą sprzedaż. Zanotowaliśmy 30-proc. wzrost sprzedaży w I kwartale 2014 roku wobec I kwartału 2013 roku. W naszym portfelu mamy nadal 300 mieszkań gotowych, głównie są to mieszkania popularne: na Białołęce, w Poznaniu, Ożarowie, które też się częściowo wpisują w ten program. Program okazał się bardzo atrakcyjny – ocenia Szwarc-Sroka.

    Do końca sierpnia spółka chce uzyskać pozwolenie na budowę kolejnego etapu inwestycji na osiedlu Bernadowo w Gdyni. Jak podkreśla Szwarc-Sroka, dwa pierwsze etapy zrealizowane przy ulicy Parkowej cieszyły się bardzo dużą popularnością.

    Kolejnym miastem w orbicie zainteresowań J.W. Construction są Katowice. Obecnie trwa budowa 149 mieszkań na osiedlu Tysiąclecia w pobliżu granicy z Chorzowem, docelowo ma tam znaleźć się nawet 700 lokali. Szwarc-Sroka zapowiada także, że spółka planuje kolejne etapy zakończonej w 2008 r. inwestycji przy ul. Bałtyckiej na zachodnich obrzeżach Katowic.

    Niezmiennie najlepiej sprzedają się jednak niewielkie mieszkania.

    Polacy nadal poszukują mieszkań małych, niezależnie od sytuacji, od rynku. Nieraz mówiło się, że poszukują już mieszkań większych. W naszej firmie, a jesteśmy dużą firmą z dużą ofertą, najpierw zawsze sprzedawały się mieszkania małe i nieco większe, a na końcu zostawały największe. To się nie zmienia – ocenia Szwarc-Sroka.

    Dodaje, że J.W. Construction dzięki 14 mln zł z unijnego instrumentu Jessica uruchomiło także budowę czterogwiazdkowego hotelu w Szczecinie. Obiekt będzie miał 107 pokoi, a atrakcyjne finansowanie było ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o inwestycji.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    IT i technologie

    Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

    Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

    Konsument

    Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

    W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

    Transport

    Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

    Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.