Mówi: | Sébastien Guyon |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Polska Meat SA |
Polska Meat stawia na dywersyfikację eksportu. Spółka chce zwiększyć swoją obecność w Azji i umocnić pozycję w krajach afrykańskich
Wprowadzone na NewConnect 5 mln akcji o wartości 500 tys. zł Polska Meat chce przeznaczyć na rozwój na rynku polskim i afrykańskim. Obecnie ponad 80 proc. przychodów generują właśnie rynki afrykańskie. Spółka chce też dywersyfikować rynki zbytu, stawia na Azję, która obecnie odpowiada za 3 proc. przychodów. Naszą ambicją jest obecność w całym łańcuchu dostaw mięsa, również w dystrybucji i dotarciu do końcowego klienta – zapowiada Sébastien Guyon, dyrektor i prezes firmy Polska Meat.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z debiutu na NewConnect. Jest to dla nas sposób na pozyskanie środków, które pozwolą nam sfinansować rozwój, a które do tej pory pozostawały niemożliwe do uzyskania – przyznaje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Sébastien Guyon, dyrektor i prezes firmy Polska Meat SA.
We wrześniu spółka zadebiutowała na NewConnect. Do obrotu wprowadzono 5 mln akcji (po 1 mln akcji serii A i C oraz 3 mln serii B) o łącznej wartości 500 tys. zł.
– Chcemy być obecni w całym łańcuchu dostaw mięsa. Teraz jesteśmy na etapie produkcji, konfekcjonowania, mrożenia, eksportu i logistyki, ale chcemy też zająć się dystrybucją już na miejscu i docieraniem do klienta lokalnego – tłumaczy prezes.
Polska Meat skupuje mięso od producentów i odsprzedaje je klientom w Polsce i za granicą, organizując cały łańcuch logistyczny: konfekcjonowanie, magazynowanie i transport.
– Nie mamy konkretnych planów inwestycyjnych pod względem produkcji. Nie interesuje nas sam ubój zwierząt, ale takie przetwarzanie, abyśmy mogli jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów, dostosować się do tego, co nas czeka na rynku końcowym – wskazuje Guyon.
Spółka eksportuje średnio 35 tys. ton rocznie produktów mięsnych i jest liderem na rynku eksportu produktów mięsnych, mięsa drobiowego ze średnią 25 tys. ton rocznie. Głównymi rynkami zbytu są kraje afrykańskie. Eksport do Afryki stanowi 82 proc. przychodów spółki (Europa – 15 proc. i Azja – 3 proc.).
– Z jednej strony chcemy dywersyfikować swoje rynki zbytu. Dziś Afryka to dla nas ponad połowa klientów. Chcemy to zmienić, być obecni na innych rynkach, przede wszystkim azjatyckich – podkreśla Sébastien Guyon.
Środki z emisji akcji mają również pozwolić na stworzenie platformy logistycznej, linii do konfekcjonowania i pakowania produktów oraz linii produkcyjnej w Polsce i Afryce.
W 2015 roku przychody spółki przekroczyły 212 mln zł, podczas gdy rok wcześniej wynosiły nieco ponad 203 mln zł (wzrost o 4 proc.).
Czytaj także
- 2024-05-15: Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci
- 2024-05-17: Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
- 2024-05-16: Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii
- 2024-05-14: Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2024-05-07: Mazowieckie lotniska będą mogły wkrótce obsłużyć 40 mln pasażerów rocznie. Trwają przygotowania do modernizacji na Okęciu i w Modlinie
- 2024-04-30: Miliony Polaków klikają w linki wyłudzające dane i pieniądze. Liczba oszustw w internecie będzie rosnąć
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-05-02: Nadwyżki zbóż pozostaną problemem także w kolejnym sezonie. Wszystko zależy od zwiększenia możliwości eksportowych