News powiązane z rynek alkoholi
2021-09-10 | 06:20
Handel
Coraz głośniej o konieczności podniesienia akcyzy na piwo. Ten krok może zwiększyć wpływy do budżetu o 4–5 mld zł i ograniczyć spożycie alkoholu
Dyskusja na temat niesprawiedliwego traktowania przez prawo producentów alkoholi różnych rodzajów powraca jak bumerang. Eksperci podkreślają, że to nie tylko zaburza równowagę na rynku, lecz także ma negatywne skutki finansowe dla budżetu oraz skutki zdrowotne dla społeczeństwa. Producenci mocnych alkoholi, ale też Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zwracają uwagę na preferencyjne traktowanie piwa w polityce akcyzowej, co powoduje straty dla budżetu państwa i przyczynia się do wzrostu spożycia alkoholu w ogóle. Drugim obszarem nierównego traktowania jest możliwość – ograniczonej czasowo, ale jednak – reklamy jedynie piwa, co wyklucza zazwyczaj zawierający porównywalną ilość alkoholu cydr.
2018-12-31 | 06:15
Handel
Polacy zaczynają produkować więcej wina. Mamy szansę być dobrym producentem białych i musujących win
Choć na razie produkcja wina gronowego w Polsce to zaledwie ułamek procenta wszystkich wytwarzanych nad Wisłą win, producenci i dystrybutorzy wierzą w przyszłość tego segmentu rynku. Upatrują szansy we wzroście świadomości konsumentów i modzie na lekkie, ale bardziej eleganckie niż piwo trunki. Polskie winnice mają szansę stać się dobrym jakościowo producentem win białych i musujących – ocenia Polska Rada Winiarstwa.
2017-05-15 | 06:40
Handel
Rynek cydru spowolnił w ostatnim roku, ale producenci znaleźli na to sposób. Stawiają na naturalne, niefiltrowane produkty
W ostatnim roku rynek cydru nieco spowolnił, w dużej mierze przez strategię graczy piwnych. Dlatego producenci cydru szukają nowych sposobów, by przyciągnąć konsumentów, którzy zasmakowali w naturalnych, nieprzetworzonych i regionalnych produktach. Firma AMBRA S.A. postawiła na produkcję Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. W pierwszym roku zakłada sprzedaż miliona butelek.
2016-04-01 | 06:40
Konsument
Konsumenci piwa coraz bardziej wymagający. Piwa specjalne są najszybciej rosnącą kategorią na tym rynku
Kategoria piw specjalnych, do której należą m.in. piwa smakowe, pszeniczne i niepasteryzowane, w ubiegłym roku rosła najszybciej na rynku. Zarówno pod względem wartości, jak i wolumenu sprzedaży był to ponad 15-proc. wzrost względem 2014 roku. Na tę kategorię stawia także Kompania Piwowarska i zapowiada nowości w tym segmencie. Chce także promować konsumpcję piwa do jedzenia.
2015-06-12 | 06:35
Handel
Rynek wódki na razie bez szans na wyraźne wzrosty. Rośnie za to spożycie alkoholi słabszych oraz w mniejszych butelkach
Polska pozostaje jednym z największych rynków mocnych alkoholi na świecie. Krajowa Żubrówka jest na siódmym miejscu na świecie pod względem sprzedaży. Wzrost cen na skutek podwyższenia akcyzy spowodował jednak zmianę preferencji krajowych konsumentów. Lepiej sprzedają się trunki w kompaktowych opakowaniach i te zawierające mniejszą ilość procentów. Drastyczny spadek spożycia jednak branży nie grozi.
2014-12-01 | 06:20
Handel
Ambra: Jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać. W 2015/2016 wydatki na promocję cydru zrównoważy marża z jego sprzedaży
Za niecałe dwa lata Ambra powinna przestać dokładać do sprzedaży Cydru Lubelskiego – deklaruje prezes spółki. Za to wolumen sprzedanych butelek ma się podwajać co roku jeszcze przez dwa lub trzy lata.
2014-12-01 | 06:10
Handel
Ambra: jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać
Za niecałe dwa lata Ambra powinna przestać dokładać do sprzedaży Cydru Lubelskiego – deklaruje prezes spółki. Za to wolumen sprzedanych butelek ma się podwajać co roku jeszcze przez dwa lub trzy lata.
2014-03-21 | 06:00
Handel
Polacy coraz częściej sięgają po lekkie alkohole i whisky. Spada popularność wódki
Polacy piją mniej wódki, za to z roku na rok coraz popularniejsze stają się wina i lekkie trunki – wynika z danych działającej w branży alkoholowej firmy CEDC. Rośnie również sprzedaż alkoholi z wyższej półki cenowej, np. whisky.
2013-05-29 | 06:30
Konsument
Prezes Kompanii Piwowarskiej: polscy konsumenci najbardziej świadomi w Europie
Polacy coraz częściej wybierają piwa smakowe i dobrej jakości, niekoniecznie z dużą zawartością alkoholu – uważa prezes Kompanii Piwowarskiej. Jak podkreśla, pod względem dbania o odpowiedni stosunek jakości do ceny, polscy konsumenci należą do najbardziej świadomych w Europie. Wprowadzenie na rynek nowych rodzajów napojów – opartych na połączeniu piwa i lemoniady – doprowadziło do wzrostu konsumpcji piwa w Polsce.