News powiązane z agd
2019-12-10 | 06:00
Sprzęt i gadżety
Kuchnię przejmują innowacyjne urządzenia i roboty. Inteligentny czujnik wyłączy pozostawioną bez kontroli kuchenkę lub piekarnik
Kuchnia staje się coraz inteligentniejsza. Robot sam przygotuje nam ulubioną potrawę, a asystentka Penny zajmie się zastawą stołową i zebraniem brudnych naczyń ze stołu. Innowacyjna lodówka stanie się centrum zarządzania inteligentnego domu, podpowie także, jakich produktów może w niej zabraknąć. Inteligentny ekran z asystentem głosowym zapewni z kolei lekcje gotowania u najbardziej cenionych szefów kuchni oraz zamówi składniki proponowanych przez nich potraw. Na rynku pojawił się także pierwszy na świecie inteligentny czujnik, który kontroluje całą kuchnię. Automatycznie wyłączy piekarnik czy rozpozna i zapamięta nawyki kucharza.
2019-09-19 | 06:10
Konsument
Polacy wybierają coraz lepsze i coraz większe smartfony. Szybko rośnie też sprzedaż smartwatchy
Polski rynek telefonii komórkowej rośnie nieprzerwanie od kilku lat, choć ostatnio wzrost jest odnotowywany raczej pod względem wartości, a nie ilości. Wynika to stąd, że Polacy coraz chętniej wybierają produkty premium. Po drugie, stawiają na wysoką jakość i wydajność, przez co zyskują m.in. smartfony z dużymi ekranami. W pierwszym półroczu br. prawie co drugi sprzedany ekran miał wyświetlacz o przekątnej powyżej 6 cali. Bardzo szybko rośnie też popyt na smartwatche i inne inteligentne dodatki do noszenia.
2019-04-05 | 06:21
Konsument
AGD produkowane w Polsce coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Konsumenci oczekują inteligentnych rozwiązań
Polacy kochają gotować, ale w codziennym życiu stawiają raczej na odgrzewanie, odsmażanie i szybkie przygotowywanie posiłków – wynika z szeroko zakrojonych badań konsumenckich, które przeprowadziła firma Amica. W odpowiedzi na te potrzeby jeden z największych producentów AGD wprowadził nową linię sprzętów, m.in. automatycznie otwierane piekarniki oraz okapy sterowane gestem. Polscy producenci prześcigają się w ostatnich latach w tworzeniu technologii ułatwiających życie. Inteligentne i intuicyjne sprzęty made in Poland zaczynają królować w domach nie tylko w Polsce, lecz także za granicą.
2018-04-09 | 06:00
Inteligentny dom
Coraz więcej urządzeń AGD można podłączyć do internetu. Inteligentny piekarnik z kamerą pomoże w gotowaniu, a lodówka w przyszłości sama zrobi zakupy
Sprzęty gospodarstwa domowego coraz częściej stają się inteligentne. W inteligentnym domu znajdziemy już nie tylko zdalnie regulowane kaloryfery i klimatyzację, zamki blokowane z poziomu aplikacji w smartfonie czy telewizor z wbudowanym asystentem głosowym. Do gamy urządzeń podłączanych do Internetu dołączają piekarnik z wbudowaną kamerą i podobnie wyposażona lodówka, która w przyszłości będzie połączona ze sklepem internetowym. Do 2022 roku w przeciętnym domu do internetu będzie wpiętych aż 500 urządzeń.
2016-11-16 | 06:50
Handel
Innowacyjne fabryki zastąpiły montownie sprzętu. AGD z metką „made in Poland” podbija Europę
W ubiegłym roku polskie fabryki wyprodukowały 21,6 mln sztuk tzw. dużego AGD, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowana większość produktów, bo aż 90 proc., trafiła za granicę. Od 2009 roku eksport produkowanych w Polsce artykułów gospodarstwa domowego nieprzerwanie rośnie, a marka „made in Poland” zyskuje coraz lepszą opinię za granicą. W ostatnich latach polskie fabryki przeobraziły się z typowych montowni sprzętu w przedsiębiorstwa innowacyjne i kreujące nowe trendy na rynku.
2016-06-15 | 07:10
Rynki zagraniczne
Exact Systems rozpoczyna działalność w Chinach. Planuje debiut na giełdzie i chce być światowym liderem w swojej dziedzinie
Polski dostawca rozwiązań dla przemysłu motoryzacyjnego, firma Exact Systems, rozpoczyna działalność na rynku chińskim. Firma chce rosnąć nie tylko w sposób organiczny, ale także poprzez fuzje i przejęcia podobnych podmiotów na całym świecie. Liczy również na udany debiut giełdowy, z którego chce uzyskać kapitał na dalszy rozwój.
2016-05-27 | 06:35
Handel
Rewolucja na rynku telewizorów. W 2019 roku 7 mln sprzedanych na świecie urządzeń będzie wykonanych w technologii OLED
Stopniowo spadające ceny i rosnąca biblioteka treści powodują, że technologia OLED staje się coraz popularniejsza. Eksperci przekonują, że może ona całkowicie zmienić rynek telewizorów. Każdy piksel w takim ekranie włącza się i wyłącza samodzielnie, zapewniając dużo większy kontrast i lepsze odwzorowanie kolorów. Za cztery lata globalna sprzedaż takich urządzeń powinien wynieść ok. 7 mln sztuk.
2016-03-21 | 06:35
Konsument
Po medycynie czas na przemysł zbrojeniowy. Drukiem 3D interesują się kolejne branże
Drukarki trójwymiarowe coraz śmielej wkraczają do krajowej medycyny. Za ich pomocą tworzone są m.in. protezy i implanty oraz modele poszczególnych narządów tworzone na podstawie zdjęć RTG. Dużym zainteresowaniem cieszy się ta technologia także w przemyśle zbrojeniowym, produkcji sprzętu AGD i RTV, studiach projektowych i architektonicznych oraz w branży automotive.
2016-03-07 | 06:35
Przemysł
Polskie firmy kontrolują około 7–10 proc. światowego rynku druku trójwymiarowego wycenianego na kilka miliardów dolarów
W ubiegłym roku sprzedano na świecie ponad 200 tys. drukarek 3D o wartości 1,6 mld dolarów – szacuje Deloitte. Do 2020 roku nabywców może znaleźć nawet 8 mln sztuk tego sprzętu. Głównymi odbiorcami są na razie firmy, ale wraz ze spadającymi cenami takich urządzeń będzie rosło ich wykorzystanie wśród klientów indywidualnych. W Polsce rynek rozwija się krócej niż na świecie, ale krajowe podmioty już mają na globalnym rynku silną pozycję.
2015-06-16 | 09:00
IT i technologie
Upowszechnienie internetu rzeczy przyczyni się do powstania wielu małych firm. W ciągu trzech lat polski rynek wzrośnie o 1,5 mld dolarów
Internet rzeczy czeka w ciągu najbliższych lat bardzo dynamiczny rozwój – prognozuje IDC, amerykańska firma badająca rynek informatyczny. Dostępne staną się nowe usługi, pojawią się także nieznane wcześniej możliwości biznesowe. Powstaną również nowe firmy, które zajmą się obsługą i rozwojem tej technologii.
2015-06-09 | 06:55
Handel
Polska europejskim zagłębiem produkcji sprzętu AGD. Firmy inwestują w nowe moce produkcyjne
Krajowy rynek AGD w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku zwiększył się o około 10 proc. Rośnie także zapotrzebowanie na polskie wyroby za granicą. Producenci sprzętu inwestują więc w rozwój nowych mocy. Polska jest europejskim liderem produkcji tego rodzaju sprzętów, konkuruje tylko z Turcją. Decydują o tym korzystne położenie, stabilna gospodarkę oraz wykwalifikowana i wciąż stosunkowo tania siła robocza.
2015-05-25 | 08:00
Handel
AB uruchamia sieć franczyzową Wyspa Skarbów specjalizującą się w sprzedaży zabawek
Spółka AB, dystrybutor elektroniki użytkowej oraz rozwiązań z zakresu IT, zapowiada uruchomienie nowej sieci handlowej pod nazwą Wyspa Skarbów, która ma specjalizować się w sprzedaży zabawek. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenia, które zdobyła, zarządzając placówkami handlowymi w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd liczy na konsolidację rynku i zbudowanie sieci, która docelowo będzie obejmować ponad 100 sklepów.
2015-05-14 | 06:30
Konsument
Obsługę klienta czekają rewolucyjne zmiany. Sprzęt AGD i RTV sam będzie sygnalizować o usterce
Internet rzeczy może zrewolucjonizować obsługę klienta. Dzięki podłączeniu do sieci sprzętów domowych, jak lodówka czy zmywarka, sygnał o awarii czy zakłóceniach w działaniu dotrze do producenta szybciej niż w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możliwa będzie błyskawiczna naprawa, nawet bez angażowania klienta.
2015-04-01 | 06:40
Przemysł
Amica Wronki: Po dobrym roku spółka szykuje się na wolniejszy wzrost. Cały czas szuka spółek do przejęcia, głównie w Europie Zachodniej
Amica Wronki z satysfakcją podsumowuje wyniki osiągnięte w zeszłym roku i przymierza się do inwestycji oraz akwizycji. Na celowniku ma spółki, które pozwolą jej wejść na nowe rynki zbytu w Europie Zachodniej. Zakłada jednak pogorszenie wskaźników w związku z coraz poważniejszym kryzysem w Rosji.
2015-04-01 | 06:35
Przemysł
Amica Wronki zwiększa sprzedaż za granicą. Chce zdobywać nowe rynki dzięki przejęciom
W tym roku Amica Wronki zamierza uruchomić sprzedaż w Hiszpanii. Rozgląda się również za spółkami dystrybucyjnymi, które mogłaby przejąć, zyskując w ten sposób dostęp do nowych rynków. W ubiegłym roku spółka zwiększyła sprzedaż na wszystkich rynkach. W Wielkiej Brytanii w niektórych kwartałach wrosła o 100 proc. Nawet rosyjski rynek przyniósł wzrost obrotów, ale w tym roku trudno będzie powtórzyć ten wynik.